Tweak Vs. TweakUp

  • Hejsa, vil gerne undskylde på forhånd med min uvished på dette område. Jeg lavede denne profil i fredags, så jeg har meget lidt erfaring med denne slags forums. Jeg håber ikke dette indlæg overtræder nogle regler eller støder nogle brugere.


    Jeg søgte på google og faldt over siden TweakUp.


    Ville gerne høre om der er forskel på de 2 sider (evt. hvilke)


    Om det rent faktisk er en del af samme community?


    Hvilken side der er bedst?

  • Jeg er nok ikke den rette og spørge hvilken der er bedst,
    Men kan svare dig at siderne ikke har noget med hinanden at gøre, udover at siderne ca laver det samme, men altså IKKE samme ejere ikke samme crew, ikke samme community


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg syntes klart at Tweak.dk er den bedste side, den er langt mere overskuelig og syntes generelt at hjælpen er et niveau højere her på tweak en på Tweakup.dk. Bruger den ikke så tit da siden ganske enkelt ikke rigtigt appellere til mig.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Er nok også lidt farvet i min holdning. Men forumet på Tweakup.dk virker for mig ikke særlig overskueligt. Til tider er deres test og lidt tynde, og der er ikke meget kritik. Men tiltider lidt jubel optimisme.


    Mvh Stubkier

  • Som allerede nævnt, er forummet på Tweakup slet ikke på samme niveau som på tweak. (selv om kvaliteten af forummet på Tweak imo, desværre er faldet lidt de seneste år. Om det er antallet af "nørder" i forhåld til "noobs" som er faldet ved jeg ikke, men det er mit indtryk).


    Tweak er gode til både tests og nyheder, og har det absolut bedste forum.
    Tweakup har et rodet forum, men udemærket test, og er fornuftige mht nyheder.
    HWT, (som jeg vil anbefalke dig også at læse regelmæssigt), er rigtig gode mht tests og nyheder, og har et udemærket forum.


    Håber det gav svar på dine spørgsmål ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet 3 gange, sidst af Ciric ().

  • Synes selv tweak er meget bedre end tweakup meget mere overskueligt forum(medmindre de har lavet det om) tests og så videre ved jeg dog ikke med.


    Men hvad ved jeg prøv at gæt hvad de svare hvis du spørg inde hos tweakup. ;)





    (Sej ny smiley :firefox:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    selv om kvaliteten af forummet på Tweak imo, desværre er faldet lidt de seneste år. Om det er antallet af "nørder" i forhåld til "noobs" som er faldet ved jeg ikke, men det er mit undtryk).


    Der vil jeg gi' dig pænt ret.


    Det begyndte faktisk der hvor vi fik nye Mods :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer


    Der vil jeg gi' dig pænt ret.


    Det begyndte faktisk der hvor vi fik nye Mods :D



    # woyer -> hvilket brugernavn har du normalt (eller havde du)?? For i følge din nuværende profil er din bruger oprettet i år - og mener ikke der er kommet nye mods til i den periode ;)


    Mvh Stubkier :firefox:

  • Jeg startede med at bruge tweakup.. men gik over til tweak, i starten fordi der var flest konkurrencer på tweak.. men os fordi at forummet er meget bedre..


    på TweakUp er det de nyeste tråde som er øverst.. ikke dem som er blevet svaret.. derfor er den uoverskuelig.. på tweak er spørgsmålene os mere kvalificeret.. de er bedre.. ikk så meget noobish..



    :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules: :rules:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Der er for mange 12-15 årige på TweakUp, der siger en masse de ikke ved noget om. Tweak er sku meget bedre :)


    Men jeg har det fint med de bare bliver der, så længe de ikke invaderer Tweak :D


    Og ja, det er desuden latterligt at aktive tråde ryger længere og længere ned, hvor ingen til sidst ser dem.

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Jeg bruger begge sider meget.


    Syntes at Tweakup's Anmeldelser og Nyheder, er MEGET bedre og nemmere at overskue.


    Især TU's tests skal de have ros for!


    Bruger dog mest Tweak. Da forummet her er meget bedre. Og tweakups er slet ikke til at finde rundt i.

  • Jeg er mere eller mindre enig med flertallet her. Dog synes jeg generalt vi kan være stolte af de danske forums. Jeg bruger primært tweak.dk og hwt.dk, sidstnævnte synes jeg er blevet utrolig givende de seneste par år. Tweak.dk er dog stadig den klart nemmeste at navigere, men ja, jeg synes også at standarden er faldet en smule gennem de seneste år. Dejlige sider begge though!


    Skal jeg have svar på noget virkelig specifikt eller ønsker hardcore oc, så surfer jeg rundt på xs.org og octeamdenmark.dk


    Tweakup.dk besøger jeg da også. Synes de har nogle gode anmeldelser og nyheder, men deres forum har jeg ikke brugt meget tid på.



    EDIT: What da f skete der lige med Tweaks kanter der :) I like it :)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 3 gange, sidst af Søndergård ().

  • Mange tak for alle svarene. Lyder til at der er størst begejstring for dette site (Havde så ment hellere ikke forventet andet, tror det er lige netop det samme hvis jeg spurgte derovre).


    Tror jeg bliver her over :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Koedy
    Mange tak for alle svarene. Lyder til at der er størst begejstring for dette site (Havde så ment hellere ikke forventet andet, tror det er lige netop det samme hvis jeg spurgte derovre).


    Tror jeg bliver her over :roller:


    God idé :9xo

  • Faldt tilfældigvis over tweak.dk for mange år siden, og har været her lige siden (dog lidt mindre den senere tid)


    Tweakup er sikkert lige så fint som Tweak.dk så det er vel et spørgsmål om smag. Har dog altid følt mig mere tilpas/velkommen her, så det har været naturligt at have tweak.dk som startside igennem en årrække :)