Nysamlet computer - intet starter.! Hjælp!

  • Hej !


    Har lige samlet en helt ny computer med følgende dele:
    Intel Core2 Quad Q9450
    Gigabyte GA-P35-DS3L
    Kingston Hyperx 2*1gb DDR2 RAM


    Må være det essentielle.


    Jeg har samlet det hele nu, og intet starter. Der er intet lys når jeg tænder for strømforsyningen, og computeren vil slet ikke starte. Den virker helt død !


    Men her er problemet/spørgsmålet. Min strømforsyning har en 2*10 pin connector, og motherboardet skal bruge en 2*12 pins connecter. Altså bliver de 4 sidste i rækken ikke brugt til noget! I manualen står der:
    The main power connector is compatible with power supplies with 2*10 power connectors. When using a 2*12 power supply, remove the the protective cover from the main power connector on the motherboard.


    Der var IKKE noget "protective cover" med bundkortet. Kan et bundkort tænde hvis der kun er 2*10 pins i, men den skal bruge 2*12?


    Kan det være problemet?


    PS. Hvis jeg sætter Power LED'en i der hvor Power switch kablet skal sidde, så lyser power LED'en der foran på kabinettet! Så der burde være strøm til bundkortet.


    Hilsen Rama!

  • Har du husket dette stik?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hvilken psu har du? Der var heller ikke noget "protective cover" på mit kort.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvilken psu har du? Der var heller ikke noget "protective cover" på mit kort.


    Øeh. Kan jeg ikke lige huske, men den virker som den skal. Den er testet i en anden computer.


    Jeg har også prøvet kun med bundkortet og CPUen sat til, og intet andet - Og der er heller ikke nogen respons.


    Vil bare gerne vide om et 24 pins motherboard kan fungere med en 20 pin connector, hvor der ikk sidder noget i de sidste 4 !

  • Har læst lidt rundt omkring og der er meget delte meninger om emnet:-) de fleste siger dog at det ikke kan lade sige gøre eller det i hvertfald ikke er godt. Du kan måske bruge sådan en her http://www.maplin.co.uk/module.aspx?ModuleNo=46201&doy=25m8 Kig evt her http://www.tweak.dk/tests2.php?id=308

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OC-Dog
    Prøv at se om du kan starte bundkortet bare ved at sætte en skruetrækker på power sw connectoren...


    Nej der sker ikke så meget.


    Fedt at jeg skal til at sende det hele tilbage. Skærmen som jeg havde bestilt, vil slet ikke tænde. For helvede altså.. !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget


    Nej der sker ikke så meget.


    Fedt at jeg skal til at sende det hele tilbage. Skærmen som jeg havde bestilt, vil slet ikke tænde. For helvede altså.. !


    Nedern :rolleyes:


    Har du prøvet et andet strømstik :crazyeyes:

  • altså hvis diode på bundkort ikk lyser når der er strøm til og han ikk kan tænde ved og "kortslutte" bundkort så hjælper det heller ikke med en anden cpu så vidt jeg ved.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • det fungere ved mig har et asus bundkort hvor jeg kun bruger en 20 pins strømforsyning
    de sidste fire er der ikke noget monteret i .......

  • Ja nu er det sendt ind til Getmore(!) igen, så må vi se hvor stor en teknikerregning de vil tilbyde mig :D


    Åååh livet er herligt hva!?


    PS. Den fladskærm jeg også købte derfra var DOA. Hurra for defekte varer !




    PPS. Tak for svarene anyhow, det er godt at se der er nogen der har tid/lyst til at hjælpe ^^