XP X64 vs Vista X64

  • Nu er jeg selv Linux fan, netop derfor spørger jeg jer om dette da jeg ikke har den super store forstand på windows, men efter selv at have kørt med Vista Ultimate X64 SP1 og Windows XP X64 SP2, er min egen mening helt klart at XP x64 er det bedste valg pga. det bare ikke tager ligeså mange ressourcer, eks. tager det mit XP X64 kun 178MB-230MB af mine ram, hvor i mod Vista X64 tager minimum 400MB-500MB har set det tage op til lidt over 1GB,


    Dette er ikke taget udfra nogle onlinetest's dette er skrevet på egne erfaringer og hvad jeg selv har set på mine maskiner.


    Specs på test maskinen:
    Intel Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz - 3.8Ghz
    4Gb ram DDR2 1066Mhz
    Nvidia 8800GTX
    ---------------------------------


    Det jeg gerne vil bede jer om er at beskrive jers egne erfaringer osv. og skrive de specs i har gjort det på..


    MvH
    nefoy

  • Du skulle måske ha lavet tråden med sån en POLL ting.. ville gøre det mere overskueligt..




    har brugt XP Home i nogle år.. og det er da okay.. men har det altså med at BSOD en gang i mellem, selvom man formatere..


    Jeg skiftede så til Vista Home Premium, pga jeg skulle have ny computer her for ikke så lang tid siden.. og jeg må sige.. det er skam ganske udemærket da.. det ser 1000x bedre ud.. kører mere "smooth" ikke så meget hakken frem og tilbage.. og jo.. den bruger flere RAM.. men COME ON!.. Med RAM priserne på DDR2 kan man sagtens købe over det dobbelte mængde RAM for mindre penge end dengang XP levede..


    Så min besked til folk som tuder over Vista tager for mange RAM.. er: DU ER NÆRIG!.. køb nogle flere RAM i stedet..!




    Ja, det var så mit bidrag..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • XP 64bit skulle efter sigende være svær / umulig at finde drivere til. Så mit bud vil også være Vista.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Hvorfor, nå jeg har kørt med windows har det været for at se noget jeg ikke har kunne igennem wine også nu her da jeg over vejer at begynde at spille computer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Jeg kører med vista 64 i hverdagen, og lige nu kun med 2gb som fint kan lade sig gøre, har normalt 4gb i og så går det da hurtigere med at tabbe ud af krævende spil.


    Der er et mindre ydelses tab fra mit XP som ligger på en anden disk, men med så kraftig en computer synes jeg den forskel er ret minimal!


    XP64 har jeg aldrig hørt noget positivt om.


    Det er fordi der ikke er noget positivt at sige om Xp64



    Vil klart foretrække server 2008 eller vista 64 bit