Netværk og Xbox

  • Hep!


    Jeg ved godt at det her ikke er et Xbox 360 forum, men problemet figurerer mere på selve netværksdelen, og så er I jo så skide skarpe herinde, at jeg tænke I måske havde nogle idéer.


    Jeg havde leget lidt med min Xboxs indstillinger, da jeg prøvede at få gang i noget Media Center, og nu virker LIVE (Xbox's internet) dælme ikke...
    Jeg må have ændret på nogle indstillinger eller sådan noget, for jeg har haft det til at virke før. Problemet er bare at jeg ikke kan huske hvordan indstillingerne så ud før kontra nu. Min setup er:


    Jeg forbinder min Xbox til min PC's Ethernet kort, min PC forbinder til internet/Router via trådløst kort. Der må være et problem med IP/DNS indstillingerne, så jeg lister dem lige engang som de ser ud nu:


    Router IP: 192.168.1.1
    PC Trådløs IP: 192.168.1.3 (gateway er router IP)
    PC ethernet: 192.168.1.31 (gateway er trådløs IP... Skal jeg bruge routerens IP som gateway her også?)
    Xbox IP: 192.168.1.32 (gateway er Ethernet IP)
    DNS er sat ens for alle: 194.239.134.83
    Den trådløse forbindelse, hvilken forbinder til internettet, er delt.
    Alt der hedder Firewall er slået af.


    Nu opfører den sig så irriterende ved at Xbox'en ikke kan bekræfte DNS, og når Xbox er tændt (nok nærmere når Ethernet kort aktiveres) ryger min forbindelse til internet og router. Der må være en konflikt et eller andet sted, jeg kan bare ikke se den. Som jeg ser det burde den fint kunne hoppe igennem de forskellige kort uden problemer, men det er selvfølgelig aldrig så dejligt ligetil ;(


    Jeg mener at jeg før havde sat alle Xbox'ens IP-indstillinger til automatisk, så jeg antager at det er en konflikt mellem trådløs og ethernet... Jeg synes bare at jeg har prøvet et utal af kombinationer, hvoraf Xbox'en ikke kunne finde ud af sin egen IP.


    Nogen der har et par vise indskydelser?


    Tak for hjælpen

  • Nå men jeg har løst dét problem nu. Hvis der er nogle der har forstand på netværk, må de meget gerne læse med, hvis i ellers kan være bothered:


    Jeg har fået internettet/LIVE til at køre nu, men jeg prøver at få min Xbox til at lege sammen med min computer. Det gider den ikke og fortæller mig at "min konsol ikke fik en IP adresse fra min DHCP server". Mine indstillinger er som følger: Router - Trådløs kort - LAN kort - XBOX


    Trådløs netværksforbindelse..............LAN-forbindelse...............................XBOX 360
    IP-adresse:. [192.168.1.3]...................IP-adresse:. [192.168.1.31]...............IP-adresse:.[192.168.1.33]
    Undernet:... [255.255.255.0]......---......Undernet:... [255.255.255.0].....---.....Undernet:...[255.255.255.0]
    Gateway:.... [192.168.1.1]....................Gateway:............................................Gateway: ...[192.168.1.31]
    DNS-server: [194.239.134.83]..............DNS-server: [194.239.134.83]............DNS-server:[192.168.1.31]


    (jeg håber det er læseligt :)))


    Jeg ville have antaget at når jeg har tildelt statiske IP'er, ville automatisk tildeling af IP fra DHCP være lidt underordnet, men det er det ikke.
    Når jeg kører disse 3 ting sammen kan jeg ikke logge ind på routeren. Jeg har internet og det hele men routeren er ikke tilgængelig. Jeg antager at det er fordi at LAN-forbindelsen ikke har en gateway der sender den videre i systemet, og så kører den død på en måde. Men hvis jeg tildeler LAN Gateway til enten router-IP eller trådløs-IP, dør netværket også...... Og det' dælme træls!


    Jeg tror hovedspørgsmål må lyde "Hvorfor kan netværket ikke se min router når disse 3 enheder kører sammen?" og "Hvordan løser jeg lårtet?"