overclocking af xps m1710

• Nå.. Før jeg starter mit indlæg vil jeg gerne starte med at sige at jeg er komplet nybegynder på overclocking området :boxed:

Jeg har for nyligt købt en Dell Xps M1710 og læste et sted på nettet at man skulle kunne clocke CPU'en fra BIOS bare ved hjælp af en slidebar. Blev dog skuffet da jeg modtog min nye computer og fandt ud af at min BIOS er låst. Ved ikke om det kun er på de større eller mindre modeller man kan clocke direkte, men man kan dog ikke på min. Men har læst forskellige steder om at man i stedet kan "flashe" og derefter clocke sin CPU. Er der nogen der vil forklare mig lidt om flashing, hvad det indebærer og om det er det hele værd. Er jo nybengynder så ved ikke om det er noget jeg skal begive mig ud i. Og hvis det er nogen der kender andre måder at gøre det på eller programmer der kan gøre det, lytter jeg selvfølgelig gerne..

Tak :9xo

• srry for OT, men OC af en laptop er ik det bedste at gøre, de ka nemt blive alt forvarme og brænde af el. tage så meget skade af de ska til reparation, men ik altid at firmaerne vil gi brugeren en ny hvis de ka bevise den er har taget skade af oc.