Er ved at lave de gamles pc.
Da windows er total brudt ned og kan ikke laves har prøvet.
Så har smidt pc'en i en anden pc for at gemme billeder.
Men kan ikke åbne dokumenter uden admin fra den HDD.
Hvad gør jeg ?
//BAY
Er ved at lave de gamles pc.
Da windows er total brudt ned og kan ikke laves har prøvet.
Så har smidt pc'en i en anden pc for at gemme billeder.
Men kan ikke åbne dokumenter uden admin fra den HDD.
Hvad gør jeg ?
//BAY
Det der kan jeg ikke se:
2. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
Hvis du læser det hele, så kan du. ![]()
Nej ![]()
der står kun det der deling osv.
"Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet."
Nej det funkede ikke:)
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger. Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.
Det kan jeg jo ikke? ![]()
QuoteOprindeligt indlæg af Simon Bay
Nej det funkede ikke:)
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger. Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.
Det kan jeg jo ikke?
Det kan du godt på 2 måder....
1. via et sekundært non-windows OS (fx en linux live cd) kan du hente diverse programmer fra nettet, der kan resette passwords til kontoerne, hvilket giver admin privilegier, da mindst 1 win XP konto skal være admin. Det kan også gøres ved at lege rundt med SAM filen (den med alle passwords) uden for windows manuelt hvis du har forstand på det, alternativt kan Roadstarter eller Hiren's boot disk hjælpe dig, da de begge har mindst et account password cracker program til NT3.51 og op til XP
2. sig til de gamle at du skal pruge password til kontoerne, såfremt der er password. hvis de ikke bruger "velkommen" skærmen, så brug brugeren "administrator" (de fleste lægger ikke et pass på denne konto).
Du kan gøre noget andet, nemlig smide HDD tilbage i deres pc (hvis DEN virker) og start den op med en linux livecd (sørg for at cd-rom eller dvd drevet er sat som nr. 1 i BIOS), og derefter forsøge at navigere ned på disken. en liveudgave af Ubuntu er nok at foretrække hvis ikke du har erfaring med linux. Typisk ligger harddisken under system og bliver forhåbentligt mounted når du klikker på disken (den hedder typisk noget i stil med x GB disk), langt de fleste linux udgaver kan skrive og læse NTFS diske. Linux har for det meste ingen skrupler ved at tilgå nogen af XPs dokument mapper.
Derefter er det faktisk bare at smide en USB pen i ( tror også der er et brænderprogram med i ubuntu 8.04, hvilket nok er nemmere, da usb-diske nogen gange skal mountes manuelt)
http://www.ubuntu.com er stedet du kan hente ubuntu, styresystemet er ganske gratis, og den har nævnte live funktion. ellers følger damn small linux med på roadstarter bootdisken, men det er sværere at rode med.
Hvis du støder på problemer, så bare sig til.
Synes det lyder lidt svært, men vil da prøve. Smutter lige ned til daddy senere efter en brænbar cd;)