QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Jupiter Downs
Der har snart været 100vis af tråde omkring dette emne.
CoreTemp kan ikke aflæse Tjunction korrekt endnu på penryn serien. Men det kan RealTemp. Derfor giver RealTemp den rette temperatur på penryn cpu'er.
Jeg mener at jeg har læst på XS at Tjunction på penryn er 95grader og 105 på tidligere core 2 cpu'er. Never the less, bruger CoreTemp stadig 105grader som Tjunction. Softwaren aflæser afstanden fra temp eraturen fra den aktuelle temperatur og til Tjunction. Og fra dette udregnes den 'rigtige' temperatur.
Hvis proben fortæller softwaren at den er 45grader fra Tjunction, så vil du med RealTemp have en temperatur på 50grader og med Coretemp 60grader. Hvor RealTemp vil være den rigtige temperatur for penryns...
Håber det gav mening!
dunno hva der er korrekt men tager som udgangs punkt det højeste så kan det ikke gå galt
---------------
QuoteOprindeligt indlæg af hfriis
ok er lige dum her, hvordan "lapper" man?
--------------
QuoteOprindeligt indlæg af hot_fifty
da du begyndte af lappe kunne du se hvor skæv den var, var det voldmeget eller hvordan? Siden du får 20 graders forskel. jeg fik 8-10 grader med en E6600 der var meget konkav altså højest i hjørnerne og lavest i centrum
som du selv nævner så er hjørnerne meget høje , det bare er forskelligt fra cpu til cpu nolge mere end andre.
ud fra temp forskellen og aftrykket i kølepastaen gætter jeg på den har været 'voldskæv'