Samfundsfagseksamen - død?

  • Jeg er død. Det er stort set sikkert, hvis ikke det her går :/


    Har samfundsfag på A-niveau og var inde og trække emne idag. Trak menneskerettigheder, hvilket jeg er super glad for :)


    Men.. jeg kan simpelthen ikke få flettet samfundsfaget ind i det? Ja, der er Guantanamobasen, OL-boykott, Irak-krigen osv. men hvor er samfundsfagets røde tråd?
    Ingen teorier, begreber eller metoder :/


    Anything?




    Jeg er på dumpegrænsen, så det her skal bare lykkedes!

  • FN har oprettet menneskerettighederne, og fået diverse lande med.
    FN har sin egen militær styrke osv.


    Der stod da en pæn del om det i min samfundsfag C bog jeg havde (var oppe igår)

  • Jeg orker ikke at skrive et længere indlæg lige nu, men prøv at tænke dig om en ekstra gang. Hvordan påvirker fanger under tortur og krig samfundet?


    Evt. lav en brainstorm for at komme i gang.

  • Hvis du savner begreber og metoder, så kan du evt. tage fat i Hobbes og Locke - det er to store kanoner som du kan finde tonsvis af information om på nettet.
    Selvom jeg ellers aldrig anbefaler wikipedia så var det måske en mulighed at starte der - bare du husker at bruge den engelske udgave...den danske er simpelthen for ofte direkte forkert eller useriøs.
    Derefter kan du så følge den røde tråd op gennem den franske og den amerikanske revolution (+ borgerkrig), for at ende med FN´s menneskerettigheder.


    Men bortset fra det så er der (ihvertfald implicit) en holdning til menneskerettigheder i enhver politisk teori/ideologi - så hvis du bare har fulgt nogenlunde med i faget burde det altså ikke være det store problem at finde noget kød at bide i mht. menneskerettigheder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Held og lykke!


    Fik selv 12 i dag i samfundsfag, og i øvrigt 12 i alle andre prøver/eksamener i år.


    Så er det også meget nemmere at regne gennemsnittet ud.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Held og lykke!


    Fik selv 12 i dag i samfundsfag, og i øvrigt 12 i alle andre prøver/eksamener i år.


    holy smokes 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Held og lykke!


    Fik selv 12 i dag i samfundsfag, og i øvrigt 12 i alle andre prøver/eksamener i år.


    Nogle der sagde geek? :boxing:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    er det ikke kun i folkeren at det gælder?


    i folkeskolen er det jo komplet ligegyldigt, du kan jo ikke dumpe uanset hvad :crazyeyes:

  • hah..


    jeg fik os 02 i samf C her i tirsdags.. :finger:


    heller ikk lige mit ynglingsfag må jeg indrømme.. kan bedre li engelsk.. :D

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har lige været oppe til fysik hvor jeg trak det eneste emne jeg ikke har notater til i et fag jeg ikke fatter. Og så stiller hun spørgsmål der INTET havde med det emne at gøre, og som ikke stod noget om på mit forberedelses ark. Fysik C = 02 :))