Temp målinger på E8400

• Nu har jeg ikke selv hands-on erfaring med Penryn kernen, men jeg skulle mene at det er nogle ret alm. temps.
    Du skal jo huske på at din PC (medmindre du har lavet et ret ingenious mod) ikke kommer under rumtemperaturen. Så hvis dit lokale er 25C så sniger dit motherboard sig nemt op på 5-10 grader over det. Og CPU'en kan godt ligge 5-15 over motherboard tempen med stock luftkøling.
    Men, du vil uden tvivl kunne få store temp gains ved at skifte til en anden køler end stock. Og så forsøg at få noget luftgennemstrømning i dit kabinet og om nødvendigt så arbejd på rumtemperaturen (især om sommeren).

MB: Asus Rampage II Extreme
    CPU: Intel Core i7 920 @ 2,66 GHz
    RAM: Kingston HyperX PC3-12800
    GPU: EVGA GeForce 9800GX2 512 MB GDDR3
    HDD: 2x160GB Hitachi SATA-2 RAID-0
    PSU: Chill-Innovation CP-520A4 520W
    Display: Samsung SyncMaster 2032BW

• Mange E8400 har problemer med sensor til aflæsning af temps. Min er helt hen i vejret.
    Iflg. realtemp bliver min varmere end den 920 jeg havde (4,2GHz). Og den havde oven i købet en dårligere køler på.
    Enten driller min sensor eller også er den gal med mit bundkort. Irreterer mig, men prøver at ignorere det, da maskine er klippestabil p.t:
    FSB445
    vcore 1,3825v
    RAM 1700Mhz
    Temps 40/65 :O

• Hej hopper lige med på en lytter

Har lavet en lille desktop med Asus P5Q Deluxe baseret over Intels P45 chipset, mangler en system disk som forhåbentlig kommer med posten fra PRCDATA i dag eller imorgen. Men kører memtest på den ved 4,2GHz 466x4 FSB.

I Bios er den på 55 grader men lidt for simpel måling, men efter 2 timer smider den stadig kun lunken luft ud af kabinettet.

Alt udover cpu er på auto

Det nye Asus bundkort har iøvrigt en sjov funktion der hedder Express Gate SSD, hvormed man kan gå på internettet, bruge skype og se billeder. Uden at skulle starte et OS op, så lidt sjovt at kunne gå på nettet uden en harddisk og et par timers windows installation.

Vender tilbage når den er sat fuldt op

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170