Konstant forsøg på indtrængen

• Hej allesammen

Jeg har på det sidste haft et mindre "problem", eller hvad man nu kunne kalde det. Så snart jeg åbner min browser (Firefox) og begynder at surfe, får jeg besked på, at Norton antivirus har blokeret et forsøg på indtrængen. Uanset hvilken side jeg er på, får jeg følgende besked:

[Blocked Image: http://img210.imageshack.us/img210/1407/beskedxl9.jpg]

Jeg har adskillige gange prøvet at skanne min computer vha. Norton antivirus, Adaware, Panda antivirus (online tjeneste) og gør også brug af CCleaner. Panda fandt dog et par ting, som hverken Norton eller Adaware kunne finde.
    Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre for at være helt ærlig og hvor stor en risiko der egentlig er tale om. Det er også værd at nævne, at på min computer bliver der altid fundet "Dialer.Generic", som ikke kan slettes (dog er den under karantæne, så umiddelbart anser jeg det ikke for stor risiko).
    Jeg håber I kan komme med nogen bud på hvad jeg kan gøre, eftersom jeg ikke ligefrem føler mig så tryg ved at betale med kreditkort etc., når min antivirus hele tiden varser om angreb :boxed:.

På forhånd tak

• Det er garanteret Adaware eller CCleaner som har install noget skidt.
    Men ignorer det.
    Jeg har en router med indbygget firewall , så jeg får ikke de trælse meddelelser.
    Så måske det er en løsning.
    Kan også være at du ikke har de sidste opdateringer til windows som evt løser de attacks.

SMLDK

• Mange tak for linket Genzo :)

SMLDK: umiddelbart ville det være lidt besynderligt at det er kommet med Adaware eller CCleaner, eftersom jeg har haft dem installeret i et godt stykke tid nu, mens beskederne er først begyndt at dukke op de sidste par dage/uges tid.
    Men for en sikkerheds skyld afinstallerede jeg lige Adaware og installerede igen (den nyere version), som nu har fundet og fjernet 2-3 små ting. Har nu surfet ca. 30 minutters tid og der har endnu ikke været lignende beskeder, så forhåbentligt har Adaware fjernet skidtet :)

• Well, ser desværre ud til at der bliver ved med at komme disse varsler. Skal jeg bare ignorere dem eller skal jeg prøve at gøre noget ved det?

Oprindeligt indlæg af Alex
    Du kan jo altid fjerne Norton og installere noget ordentligt software.

Tænkte jeg også. Dengang jeg haved Norton (DOH :D ) fik jeg også de advarsler hele tiden. Efter jeg har skiftet er der sku ikke noget, og der er med 100% garanti ikke nogen der har hacket sig ind på min computer.