Problemer med grafikkort

• okay for det første skal det lige siges at jeg bruger en computer som min storebror har efterladt så jeg aner ikke dens specs eller noget som helst om den, andet end at den er circa et halvt til et helt år gammel

her er mit problem. Jeg har lige installeret zoo tycoon 2 plus alle udviddelses pakkerne. Det hele foregik uden problemer. Indtil jeg prøver at starte spillet. Den siger at computeren har brug for 32 MB plads på video kortet for at starte spllet og at computeren kun har 0 mb. Jeg kan ikke forstå hvorfor, for det er som sagt en forholdsvis ny computer og det kan da ikke passe at den ikke har noget plads på video kortet overhovedet

er der nogle der kan hjælpe?

Oprindeligt indlæg af krol146
    okay for det første skal det lige siges at jeg bruger en computer som min storebror har efterladt så jeg aner ikke dens specs eller noget som helst om den, andet end at den er circa et halvt til et helt år gammel

her er mit problem. Jeg har lige installeret zoo tycoon 2 plus alle udviddelses pakkerne. Det hele foregik uden problemer. Indtil jeg prøver at starte spillet. Den siger at computeren har brug for 32 MB plads på video kortet for at starte spllet og at computeren kun har 0 mb. Jeg kan ikke forstå hvorfor, for det er som sagt en forholdsvis ny computer og det kan da ikke passe at den ikke har noget plads på video kortet overhovedet

er der nogle der kan hjælpe?

Bruger du vista?
    Hvis du skal se dine specs så gå ind i kør og skriv dxdiag ;)

nej jeg bruger xp det er en rimelig skod computer men jeg er sikker på at den kan køre zoo tycoon 2

Ja det kan næsten alle computere...
    Men prøv at gå ind i kør og skriv dxdiag så kan du se dine specs ;)

Oprindeligt indlæg af gamlejesper

Ja det kan næsten alle computere...
    Men prøv at gå ind i kør og skriv dxdiag så kan du se dine specs ;)

har lige kørt det du sagde og den har 128 mb på kortet så jeg ved virkelig ikke hvorfor at den siger at den har 0

fandt også dette link

http://www.hol.dk/traad.aspx?tid=404599&fid=11 det er den jeg har. Er det ikke nok tl at køre spillet?

• jeg tror at jeg måske har fundet problemet da jeg kørte specs tjekket og kiggede under skærm og direct x stod der ikke tilgængelig ud for alle sammen. Når jeg så kigger under bemærkninger står der ''direct3D funktionaliteten er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardware producenten''

kan det være problemet og hvis ja hvordan fikser jeg det?

jeg tror at jeg måske har fundet problemet da jeg kørte specs tjekket og kiggede under skærm og direct x stod der ikke tilgængelig ud for alle sammen. Når jeg så kigger under bemærkninger står der ''direct3D funktionaliteten er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardware producenten''

kan det være problemet og hvis ja hvordan fikser jeg det?

Ja det kan du godt...
    Gi mig lige 5 min.

Jeg tror bare at du mangler den driver jeg linker til ;)

jeg forstår det ikke helt jeg downloadede og unzippede den men så siger den bare setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configration.
    please make sure you have the required software or hardware

jeg forstår det ikke helt jeg downloadede og unzippede den men så siger den bare setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configration.
    please make sure you have the required software or hardware

Det forstår jeg heller ikke :crazyeyes:

Det forstår jeg heller ikke :crazyeyes:

mange tak for alt din hjælp og tålmodiighed. jeg fandt selv problemet og fik det rettet . Du havde fat i det rigtige. Det sidste link du lavede opdaterede driveren til 4.1 men jeg fandt et andet link der opdaterede til 6.5 som var hvad jeg havde brug for

igen tak for hjælpen