Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

13.01.2020, 09:37

Forfatter: HerrMansen

10K build - what to buy?

Der er intet galt i de dele du har fundet - Dog kan du komme ud for at dit bræt ikke er for-opdateret til at kunne håndtere Ryzen 3000 CPU'er, og kræver en anden PC i fem min til at formatere et USB stik korrekt og smide en BIOS over på. Dit bundkort har heldigvis "USB Flashback", som kan flashe bundkortet uden en CPU der kan læses. En ting du dog nok kommer lidt på kanten med er de 144fps ved 1440. Jeg har selv en 9900K og et 2080, og der ligger jeg typisk mere i området af 110-120 stabilt ved ...

27.12.2019, 17:31

USB til 6.35mm jack

Jeg tvivler stærkt på at du får noget som helst til at virke med adaptors, da USB headset har indbygget lydkort og typisk kræver drivers for overhovedet at kunne kommunikere. Du kan være heldig at kunne få et 3,5mm kabel officielt til det headset - Det har jeg set et par gange.

12.12.2019, 09:54

Er det noget værd at købe?

Tjoo ... Men den kræver så også ekstern strøm og bruger det (efter min mening) værste usb stik nogensinde opfundet, Micro-B. De knækker for et godt ord.

10.12.2019, 22:12

Er det noget værd at købe?

Den er på ingen måde imponerende - De smider typisk de der "green" type harddiske i disse, der kører langsomt og ikke er bygget til 24/7 kørsel. Mén det er stadigvæk billigere end at købe sådan en disk separat og en tom æske.

30.11.2019, 15:59

Regler på forum?

Altid fedt med dine buildlogs.

16.11.2019, 22:38

Regler på forum?

Hold da op - Fandt faktisk den gamle regeltråd, men kunne se at den er fra før 2010. Sålænge du ikke er ved at linke til Atomac's PC service firmaside, så ser jeg ingen problemer. Vi plejer at være ret chill på Tweak, så længe man ikke forsøger at lave åbenlys reklame for et kommercielt foretagende (uden tilladelse anyhow) Jeg får lige gennemkigget de gamle regler, og får dem opdateret. Du klør bare på med de links der.

16.11.2019, 22:36

Foraregler [2019][WIP]

Velkommen til Tweak.dk Da vi ønsker at holde et højt niveau på vore sider, har vi lavet nedenståede regelsæt. Dette gælder alle tilmeldte brugere på Tweak.dk. Bliver disse regler ikke fulgt kan det resultere i lukning af brugerens konto og i værste tilfælde en permanent lukning af hele adgangen til siden. Disse regler er grundpillerne i vores forskellige fora og vi håber, du vil læse dem grundigt og efterleve dem. Tak for din samarbejdsvilje for at bevare Tweak.dk, som et godt samlingssted på ne...

14.11.2019, 11:01

Coil Whine?

Ja det er meget normalt at det er en vis % belastning der fremkalder en høj nok whine (den er der faktisk altid, men du kan typisk ikke høre den) Min gamle PC hylede en anelse på GPU, når jeg sad og spillede gamle spil - altså hvor GPU'en ikke ligefrem var 100% belastet.

28.10.2019, 12:25

Solgt - S: OnePlus 6 64GB

Sælger min trofaste OP6 efter jeg har taget springet til 7T modellen (vist til venstre til sammenligning) Telefonen er i fysisk nær perfekt stand. Den her haft panserglas, samt bumper cover (og et skin) påmonteret stort set siden jeg fik det. Telefonen kan sendes på købers regning eller ses/hentes i Aalborg. 1799pp Billeder https://imgur.com/a/KKD6G0j

28.10.2019, 12:05

S: Kono Kira - Mekanisk Tastatur

Sælger dette spritnye mekaniske Kono Kira keyboard, som blev til overs fra et gruppekøb. Der medfølger et robust sleeve og alle de ekstra taster vist på det ene billede. Der er RGB i samtlige taster, samt underglow RGB i selve rammen. Der er mulighed for fuld programmering af tastaturets taster med flere lag, samt support for nogle virkeligt advancerede lysscripts i tastaturets software. Obs: Kompakt ANSI layout. Der er ikke ÆØÅ nordiske taster medfølgende, men du kan sagtens taste dem, såfremt ...

24.10.2019, 10:13

Custom Loop Watercooling

Det ser meget fornuftigt ud - Men. Din pumpe/res skal bores/skrues fast i kabinettet, hvis du ikke tilkøber det beslag de selv viser i billederne, så man kan skrue den fast på en blæser/radiator. Den ville jeg klart tilkøbe for nemhedens skyld. Mht. Plugs. Husk at købe nok til at dække alle ubrugte åbninger. Grafikkortet har 4 porte, så der skal du købe 2 hvis ikke de medfølger. Radiatoren har også flere huller der skal dækkes. Fittings og Slange skal være samme mm/mm - ellers får du slemme prob...

24.10.2019, 09:56

Ramt af ranesomware virus

Hvis der aldrig kommer billede, er der noget hardwaremæssigt der forhindrer POST. Du kan prøve at grave efter sådan en intern speaker, så den kan bippe fejlkoden til dig. Det er typisk enten en defekt i CPU, RAM eller Grafikkort, eller en af disse som sidder løse. Prøv med kun en stang RAM. Prøv at presse grafikkortet helt i. Prøv at tage CPU'en forsigtigt op og se om der er bukkede pins på bundkortet. (Du skriver Z270, så jeg går ud fra at du bruger en 6000/7000 serie CPU?)

22.10.2019, 10:30

V: Nogen der gider at vurdere min PC ?

Du mangler stadigvæk processoren. Du kan hente programmet Speccy og se hvad det siger om processoren på hovedskærmen. Det er ikke altid den kan finde det præcis navn, men den nævner typisk hvor hurtigt den kører, og så kan man somregel regne bagud. Ellers må det stå på din faktura hvor den er købt.

22.10.2019, 10:29

Custom Loop Watercooling

Soft-tubing er somregel det nemmeste at starte med, da du ikke skal bruge tid og penge på at lære at varmebøje rør. Der er også lidt mindre potentiale for lækager pga. ikke optimal samlet loop. Om det skal være nikkel-plated kobber eller bare kobber er helt op til dig. Det er kun Aluminium og de andre to du absolut ikke skal blande. I forhold til hvilke dele du skal have, så kan det absolut være lidt af en jungle. Jeg er selv EKWB fanboy og stort set alle mine dele til mit loop er derfra. De har...

16.10.2019, 09:07

Skal jeg bruge en switch?

Citeret fra "Krs" Tak for svar - vil jeg kunne se alle de enkelte enheder på netværket selvom de går switch'en? Ja alle enhederne er en del af samme netværk - Det er kun hvis du sætter flere routere op, at der kan opstå problemer her.

16.10.2019, 09:06

Server eller NAS

Forskellen på NAS og en Server er fortrinsvis skala - En NAS burde være nok til dine behov, og de er typisk meget nemme at sætte op i deres indbyggede software. En NAS fra QNAP, Synology eller lign. og så en-to harddiske og du skulle være good to go. For at tilgå disken udefra skal du igennem en hurtig guide i softwaren, der giver dig en internetaddresse hos f.eks. Synology du kan bruge i stedet for din IP, da du i dag typisk ikke har din egen for dig selv.

15.10.2019, 09:55

V: Asus GeForce ROG Strix RTX 2070 OC grafikkort 8G

Citeret fra "zoro" Jamen det er desværre omkring de 3000 hvis du spørger mig. Fordi en ny rtx 2060 super koster små 3300 og som performer som din næsten og en ny amd 5700xt koster 3500 og performer lidt bedre end din. Det er lidt dumt at nvidia kom med super kortene ikke langt tid efter deres rtx serie bliver udgivet. Helt kalkuleret fra deres side af.

07.10.2019, 13:12

Plex på en Intel NUC?

Vi er pt. ret dovne derhjemme, så det er bare Chromecast via telefonen med DR og Dplay app'en. Men vi (eller jeg - Fruen er sgu ligeglad bare det virker) er igang med at få sat en lille Server PC op igen, som agerer NAS, Medieserver (PLEX osv.) og den slags. Og det kan da godt være at Minecraft også kommer på tale til et par personer, når der er gæster. Til det har jeg umiddelbart bare tænk et mITX kabinet og noget ala. en 6100 med 8GB RAM og så harddiske.

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.
MEST LÆSTE
MEST KOMMENTEREDE