Hvordan har i jeres musik?

  • Hey jeg har alt mit musik på computeren?
    og ved virkelig ikke hvordan jeg skal ligge det?
    jeg bruger virtual dj til at afspille :)


    skal jeg lægge det i genre?
    altså pop, rock dansk osv?
    eller bare i en klump så jeg kan søge efter det :)?


    Kom gerne med forslag til hvordan jeg skal gøre


    Mvh Mathias

  • Ja jeg synes du skal downloade iTunes spille al din musik ind på hvor du derefter kan søge efter dem og dele dem op i genre. PÅ SAMME TID :dance:

  • Har altid brugt winamp, og så bare sorteret i alfabetisk rækkefølge, efter kunstner navn. Så er det altid nemt at finde hvad det er jeg gerne vil høre.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

  • Jeg har mit liggende i FLAC-formatet opdelt efter kunstner og album.


    Fx:


    \
    + Nobody Beats The Beats
    --------+ Drops From Above 2004
    --------+ The Second Coming 2004


    + Timbaland & Magoo
    --------+ Under Construction Part II 2003


    De enkelte numre er så navngivede udelukkende med skæringsnummer på CD'en og Titel.


    Fx:
    01 - Timbaland & Magoo - Intro - Straight Outta Virginia.flac
    02 - Timbaland & Magoo - Cop That Sh--.flac
    .
    .
    .



    Jeg kunne aldrig drømme om at benytte Itunes... :P
    Winamp opfylder til fulde mine behov, og derudover bruger jeg MediaMonkey, hvis der skal ændres på metatags eller tilføjes album-covers til sangene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Hvis du har en iPod vil du måske bruge iTunes.


    Jeg kunne heller aldrig finde på at købe noget hvor man er så bundet og underlagt producents forgodtbefindende...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    man kan da godt ændre metatags og tilføje albums covers i winamp...


    Jep, det gør jeg også hvis det er småting, men til større operationer er MediaMonkey at foretrække.

  • bruger itunes, synes det har en masse overflødigt pjat, men der er et eller andet overskueligt ved det.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Bruger Winamp


    i Media Library er det allerede sat op efter kunster, titel, album, længde, genre, osv.
    Kræver dog at alle filerne har deres information iorden ;)

  • Bruger winamp, hvilket er det bedste :P


    anyway, jeg har 2 folders... En som hedder "Mp3z various" og "Mp3z Albums and Singles"
    og derinde har jeg alle mine sange...


    Og har ingen speciel måde at stille det op.. elsker min "j" tast i winamp <3

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Og har ingen speciel måde at stille det op.. elsker min "j" tast i winamp <3


    Me2 <3


    Har alt mit musik i en stor playlist (bare "Audio" i winamp, da jeg har alt mit lagt ind i winamps media library) og har altid shuffle mode på, så det ikke bliver for ensformigt. iTunes sutter, Winamp rules!


    J tast + mulighed for at sætte i kø (Q tasten) er genialt hehe

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Har prøvet lidt af hvert, men ITunes er imo det bedste, nemt, let at finde ud af, og fungerer til det det skal samt et lækkert design :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Har prøvet lidt af hvert, men ITunes er imo det bedste, nemt, let at finde ud af, og fungerer til det det skal samt et lækkert design :D


    Ditto. :D Kan dog ikke udtale mig om f.eks. winamp, siden jeg aldrig har prøvet det. Kunne aldrig finde på at anvende windows media player til afspilling af musik. Synes at designet er irreterende, og at opdelingen er uoverskuelig. :ph34r:

  • WMP er til at lukke op og s**** i for at sige det mildt...det eneste jeg bruger det til er at brænde cd'er

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    WMP er til at lukke op og s**** i for at sige det mildt...det eneste jeg bruger det til er at brænde cd'er


    WMP er faktisk ikke meget anderledes i winamp angående basic funktionerne, winamps kan dog udvides gevaldigt, på grund af plugins.


    Problemet med WMP er dog at det er meget tungt at køre i forhold til f.eks. Winamp eller iTunes..