Dj hjælp

  • Jeg går og tænker på at få fat i en mixer. Men jeg har slet ingen forstand på det ud over at jeg har rodet med Traktor 3 og Virtual Dj. Så jeg aner ikke hvordan man tilslutter en mixer til disse programmer og hvordan det fungerer.


    Nogen der kan fortælle mig hvordan det fungerer og hvilken mixer i foreslår mig at købe?

  • Nu er det ikke fordi jeg er en dj, men det er en af mine venner...jeg undrer mig lidt over hvad det er du vil bruge en mixer til?
    Så vidt jeg ved bruger man en mixer til at "mixe" fra 2 eller flere forskellige inputs som f.eks. 2 pladespillere eller cd spillere. Der er vel ingen grund til at mixe fra software programmer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Nu er det ikke fordi jeg er en dj, men det er en af mine venner...jeg undrer mig lidt over hvad det er du vil bruge en mixer til?
    Så vidt jeg ved bruger man en mixer til at "mixe" fra 2 eller flere forskellige inputs som f.eks. 2 pladespillere eller cd spillere. Der er vel ingen grund til at mixe fra software programmer.


    Narj, mener heller ikke man bruger software, som sådan. Det foregår, mig bekendt, live.


    Synes du skulle overveje, om det er noget du gerne vil før du investere i noget udstyr. Man kan meget med ren software.


    Du kunne software-mæssigt kigge på Mix Meister Pro eller Ableton Live.


    Har selv hovedsageligt leget med førstnævnte, som jeg synes er rimelig fornuftig at gå til. Har også prøvet Ableton Live, men fandt det yderst svært.


    Armin van Buuren bruger bl.a. Ableton Live, når han laver sin mixcd'er - eksempelvis A State of Trance.

  • Jamen det er ikke altid lige nemt at ramme knapperne rigtigt og flere på samme tid f.eks. det kan man jo på en mixer fordi man har 2 hænder:P desuden har prøvet det der mixmeister.. det faldt slet ikke i min smag. så hellere Traktor 3, selvom jeg synes den mangler en del væsentlig ting, som f.eks. at kunne bruge multi-soundcard. Har kigget på den Numark dxm01USB hvor der er 2 usb tilslutninger på. Så man kan sætte dem til og så kommer de som lydkort på pc'en som man kan spille musik ud af.. dvs ligesom 2 cd-afspillere. i hvert fald sådan som jeg har forstået det.


    men har set flere steder hvor de har mixer osv, men så også en computer tilsluttet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    Har 2 pladespillere ja. men altså kan man bare have en eller anden mixer og 2 pladespillere og så sætte dem direkte til computeren eller hvordan ?


    har dette sys: http://www.djstore.co.uk/cgi-bin/item.pl?item=ionidj02




    du skal købe 2 timecoded vinyler samtidigt.. købes hos virtualdj.com hvor du også køber programmet ;) de er ikke så dyre men det virker bare :)

  • Kiggede lidt og der studsede jeg over virtualvinyl, som sku sættes til usb og så til mixeren og til pladespillerne. men der stod noget med at mixeren skulle have 3 channels. kan det passe? så vidt jeg kan se så har de fleste kun 2 og jeg ved ikke hvad den sidste skal bruges til


    men hvis jeg bruger DXM01USB som mixer, kan jeg så bruge timecode vinyler med det, sådan som det er ?


    EDIT: Fandt ud af at den 3. channel er til sample/preview, som er optional. og at den mixer med usb ikke kan bruge timecode vinyler.


    Så tror i første omgang vil jeg skaffe mig en mixer eller en midi-ting som i snakkede om. har bare svært ved at bestemme mig.