The Bourne Ultimatum

  • taget fra min blog:


    Tredje og måske sidste film i serien om Jason Bourne.


    Det var faktisk en ganske underholdende film. Jeg følte ikke filmen havde nogle kedelig tidspunkter, da den oftests føltes yderst intens - specielt i de fængende actionsekvenser.


    Samtidig er det ikke en film overproppet med cgi (hvis nogen) eller voldsomme eksplosioner og andet gøgl. Dette ser jeg faktisk som en stærk side, og samtidig som et godt eksempel på, at en film bare ikke behøver alle de effekter for at virke.


    1eren er nu nok stadig den bedste i denne serie, men 3eren er bestemt værd at se. Dette kunne man desværre ikke rigtigt sige om 2eren i sin tid, men sådan er det jo ofte.


    Jeg tror denne film fortjener noget i stil med 4/5 stjener ud af 6, da jeg følte mig godt underholdt. Synes ikke man følte, at sine penge var spildt.


    Hvad synes i?

  • Kunne være man så skulle tage ind og se den har set de to forige og kunne faktisk godt lide dem... Så mon ikke den tredje er en tur værd, ellers må man vente til den komme på DVD eller Blu Ray...

  • Var lige inde og se den i går aftes, og jeg må sige at jeg faktisk var ret godt underholdt også. Selvom jeg ikke engang havde set de 2 første i serien, kunne jeg godt følge med i den, også uden at blive forvirret. :D Rigtig god film !

  • Jeg har set 1. og 2. og synes de var rigtig gode action film med masse af kvalitetstunts og lign. Glæder mig som et lille barn til at se den 3. og med håb om at ikke den sidste. Der er sq ikke meget dybde i nogen af dem hvis folk efterlyser Stephen Kings drama og indviklet handling, men det er 1. klasses underholdning for at koble fra og slappe lidt af. Som Brtlsn skriver, man kan se hvilken som helst af de 3 film for sig selv og blive underhold uden at føle sig forviret.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Synes den var genial, ligesom de to forinden. Det var en rigtig god afslutning på et plot som man har bygget op lige fra Bourne Identity.
    Jeg er vild med måden det hele er filmet på. De kolde farver, kamerarysten og generelt bare rigtig godt gennemført, uden unødvendige eksplosioner og klamme punchlines. Det er så fedt at man hele tiden (især når Bourne er i samtale med hans tidligere kollega) fornemmer at han virkelig ingen personlighed har.


    Jeg synes dog man kører det Bourne-supermand-trip lidt langt ud i denne her. Han overlever jo nærmest alt. Bliver skudt, kravler ud af flere totalskadede bilvrag, overlever fald og en bilbombe detoneret ikke langt fra ham. Men det kan tilgives, for det er satme en gennemført film og trilogi - indtil videre ihvertfald. Der er noget fedt over at han bare er über-agent der er total ekspert i at undgå sporing, kan rejse rundt næsten som det passer ham med de resourcer som træningen har givet ham.


    Tror vist jeg skal gense de to tidligere inden længe.

  • Jeg synes Die Hard 4 var uendelig fed. Er Bourne Ultimatum lidt i samme genre?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Jeg synes Die Hard 4 var uendelig fed. Er Bourne Ultimatum lidt i samme genre?


    Nej, vil ikke mene disse to er i samme boldgade. De har dog action tilfælles, men det er ikke de samme virkemidler, som man bruger.


    Især Die Hard 4 er udpræget eksplosiv, men Bourne Ultimatum er intens/spændingspræget, eller noget i den stil.

  • Helt sikkert en god film. God handling og ikke får simpelt plot. Må gerne være den her bagtanke bag det hele. Man kan jo ikke lade værd med at holde med ham og hans kamp mod det korrupte system.


    Tror godt vi kan regne med at det var den sidste i serien. Det er jo en triologi der er basseret på 3 bøger så mon ikke de holder nu. Ellers syntes jeg det er at gå for vidt og er heller ikke sikker på historie til en 3'er uden det bliver kliche og dårlig efterfølger.


    Men alt i alt en fed film som klart bør ses.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Helt sikkert en god film. God handling og ikke får simpelt plot. Må gerne være den her bagtanke bag det hele. Man kan jo ikke lade værd med at holde med ham og hans kamp mod det korrupte system.


    Tror godt vi kan regne med at det var den sidste i serien. Det er jo en triologi der er basseret på 3 bøger så mon ikke de holder nu. Ellers syntes jeg det er at gå for vidt og er heller ikke sikker på historie til en 3'er uden det bliver kliche og dårlig efterfølger.


    Men alt i alt en fed film som klart bør ses.


    Joh, altså håber skam også det hele er færdig nu, ringen er sluttet tæt sammen med denne film.


    Men man ved aldrig med Bollywood :pokey:

  • Tog også lige et bourne marathon med 1&2'eren inden jeg var inde og se den..


    Vil gi' carlsen ret i at der går lidt for meget supermand i den..


    Det kan godt være han er über cool agent, men f.eks. da han bliver skubbet sidelæns i bil af den anden agent op ad et autovært og ind i en stolpe... bilen er totalt skadet, men bourne rejser sig - griber gøben og er klar igen.?


    Alt i alt syns jeg det var en rigtig god film, der helt klart skal ejes når den kommer ud.. 5/6 her fra..


    Identity er stadig nr. 1 i min bog :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Helt sikkert en god film. God handling og ikke får simpelt plot. Må gerne være den her bagtanke bag det hele. Man kan jo ikke lade værd med at holde med ham og hans kamp mod det korrupte system.


    Tror godt vi kan regne med at det var den sidste i serien. Det er jo en triologi der er basseret på 3 bøger så mon ikke de holder nu. Ellers syntes jeg det er at gå for vidt og er heller ikke sikker på historie til en 3'er uden det bliver kliche og dårlig efterfølger.


    Men alt i alt en fed film som klart bør ses.


    Der er jo skrevet to yderligere bøger på baggrund af Robert Ludlums triologi, så man ved aldrig ;) men håber også de stopper her.


    Synes helt klart også det var en fed film - og den får også 5/6 i min verden, klart 1eren og 3eren der er de bedste her, og selvom jeg har 1eren så kryber jeg nok til korset og køber en box når 3eren kommer ud heh - har aldrig ville købe 2eren da jeg ikke var speciel vild med den

  • Fik den set i går aftes, og jeg må sige jeg blev godt underholdt.
    Disse film er uden tvivl nogen af de bedste "agent-film" der nogen sinde er lavet, og så længe de kan holde mig fanget samtlige filmens minutter, så har jeg ikke noget imod at der kommer opfølgere.


    Syntes det virkede som om der manglede lidt uddybning af Nicky's forbindelse med Jason's fortid, der var jo tydeligvist noget der ikke blev afsløret. Hvilket nok betyder at enten må vi tænke os til det, ellers så kommer der endnu en film i serien.


    Til trods for den måske lidt overdrevne dogme-agtige måde at føre kameraet på, så syntes jeg det var en rigtig fornøjelig film at være inde og se, klart pengene værd!


    5 / 6 herfra!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Syntes ikke den var ligeså fed som de tidligere, men fed nok underholdning.


    Men INTET slår Live Free Or Die Hard!!! :dance:


    Mvh Mads :T


    The bourne ultimatum er helt sikkert bedre end Die hard 4.0, i min bog... Bruce er jo nærmest supermand i den film

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    tjaa, men man kan godt snakke om hvilken film der er fedeste, og der slår Die Hard den med MANGE meter. Og syntes bare at 1. og 2. var bedre end den sidste i rækken.


    Mvh Mads :T


    Jo jo, Die Hard 4 er skam meget mere actionpacked, det er helt sikkert. Bourne er bare mere intens/spændingspræget, så at sige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Jo jo, Die Hard 4 er skam meget mere actionpacked, det er helt sikkert. Bourne er bare mere intens/spændingspræget, så at sige.


    Eller mere intelligent for den sags skyld.


    Bollywood ligger i øvrigt i Indien.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Fatter ikke hvordan du kan sammenligne de 2 film overhovedet, men som Berleburg skriver så er Bourne en mere intelligent film, hvormod Die Hard (og specielt den seneste) er hjernedød action.


    Die Hard 4.0, udemærket action, men så heller ikke mere og klart den ringeste af de foreløbigt fire film.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m