Søger navn og kunster på sang

  • Søger navn og kunster på en sang - har ikke kunnet lykkedes for mig at finde den nogen steder - ej heller Google har kunnet hjælpe mig.


    Har hørt den for mange år siden - hvor kan jeg desværre ikke huske - senest dog til traktortræk her i sommers


    Går noget der minder om "Når våren rinder i grøft og i grav så blir' bondemanden vil - han ser dig dybt i øjet og sir' vi ska' ha' pløjet og sået senest 1. april" - eller noget i den stil - sådan lige frit fra hukommelsen som med garanti har spillet mig et pus


  • Takker for svaret - bare ikke den.


    Den her er noget gevaldigt langhåret noget - seriøst sort humor - noget med "de andre drikker øl'er og leger motorbøller, men du må desværre melde pas - FOR du har 85 heste 40 tønder land og en 4 fuget 14" plov, når det er overstået så er weekenden gået så læg dig hellere ned og sov"

  • Det er jo Knoldesparkerne... :clap:
    det er rigtig fedt bonderock... har selvfølgelig deres cd


    og den sang du søger hedder 85 heste, ligesom albummet..


    fed musik når man er stiv og ska have svunget benene... :dance:

  • Quote

    Originally posted by sjoegge
    Det er jo Knoldesparkerne... :clap:
    det er rigtig fedt bonderock... har selvfølgelig deres cd


    og den sang du søger hedder 85 heste, ligesom albummet..


    fed musik når man er stiv og ska have svunget benene... :dance:


    Er du jyde? :))

  • ja det kan jeg da love dig for jeg er... :boxing:


    Cd'en er dog ikke min, men min fars... det var en han fik på en kongress hvor de var ude at spille, for mange år siden...


    det er seriøst grinern musik. :9xo

  • Quote

    Originally posted by sjoegge
    Det er jo Knoldesparkerne... :clap:
    det er rigtig fedt bonderock... har selvfølgelig deres cd


    og den sang du søger hedder 85 heste, ligesom albummet..


    fed musik når man er stiv og ska have svunget benene... :dance:


    jeg takker og bukker :rules:


    :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af IngeS63
    Gruppen kalder sig Knoldesparkerne,og sangen hedder 85 heste.Det er noget gammelt noget,måske fra 1970´erne eller 80´erne,min mor fandt cd´en på et kræmmermarked.


    ?!


    Det er jo en fest at du giver præcis det samme svar som allerede ER givet i tråden... Hvad bedre er, så er sidste indlæg fra 2007 :hb:

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+