Forsinkede udgivelser af amerikanske stor-serier

  • Jeg har før udtryk min irritation overfor hvor lang tid der går inden danskerne får lov at se top serierne, som stort set alle andre lande får lov at se lang tid inden os... Bl.a. Prison Break der blev vist til ende i norge og sverige, før vi overhovedet fik lov at se første afsnit.. følger godt nok ikke med i prison break, men så bare reklamerne, der skiltede med at sverige og norge allerede havde set den... :boxed:


    Hva syns i om det? Syns i det er helt fint at vente de ekstra par måneder det nogle gange tager?


    Det lægger også op til at folk bare henter afsnittene på nettet... og det ved jeg da at dem der køber serierne ikke er så glade for...

  • Nu handler det jo ikke om liv eller død at følge med i en eller anden tvserie, så hvis det virkelig er så stort et problem så burde man måske finde en anden hobby ;)


    Man kunne også vælge at flytte til Norge eller Sverige.


    Hvis du gerne vil have et svar på hvorfor det hænger sådan sammen, så kunne du jo evt. kontakte Viasat - det kunne jo være de ville svare dig :)

  • Hvad er Prison Break ? :))


    Synes det er pænt irriterende at der går så lang tid... Men sårn har det altid været i DK, så har ingen forventinger om at det bliver anderledes lige forløbig.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Nu handler det jo ikke om liv eller død at følge med i en eller anden tvserie, så hvis det virkelig er så stort et problem så burde man måske finde en anden hobby ;)


    Man kunne også vælge at flytte til Norge eller Sverige.


    Hvis du gerne vil have et svar på hvorfor det hænger sådan sammen, så kunne du jo evt. kontakte Viasat - det kunne jo være de ville svare dig :)


    Nu er det da værd at bemærke, hvis at seriens først sendes for første gang i DK efter, at den er færdig i de andre skandinaviske lande. Det er sjovt, som DK altid er 'bagud' på mange punkter samlignet med norge/sverige. Ikke at det generer mig til hverdag. Synes bare det er bemærkelsesværdigt, og jeg egentlig ikke hvorfor det skal være sådan?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Nu handler det jo ikke om liv eller død at følge med i en eller anden tvserie, så hvis det virkelig er så stort et problem så burde man måske finde en anden hobby ;)


    Man kunne også vælge at flytte til Norge eller Sverige.


    Hvis du gerne vil have et svar på hvorfor det hænger sådan sammen, så kunne du jo evt. kontakte Viasat - det kunne jo være de ville svare dig :)


    Hvor har du den ide om liv eller død fra..? ;) der er stor forskel på irritation og det du snakker om...


    Bare fordi man godt kan lide at følge med i den vifte af alt for fede serier, der er igang lige for tiden, så betyder det da ikke at man hopper ud fra en klippe, når afsnittet et forsinket i det land man bor i...



    Jeg syns bare det er latterligt, at danmark så gerne vil være med hvor det sker, men vi så skal sidde her og vente på at serierne falder tilstrækkeligt i pris, til at dem der har interesse i at vise serierne, har lyst til at købe dem...


    Jeg får afsnittene på andenvis og det tror jeg også mange andre tilhængere af diverse serier gør, netop fordi de ikke gider sidde og vente i flere måneder på at kunne følge med



    Btw hvorfor siger du det er Viasat...? De styrer da bare TV3, dvs. Prison Break...

  • ja jeg syntes det er rigtig irriterende, og kender flere som vælger og hente afsnitne... hvad jeg på en eller anden måde nu syntes er forstålig nok, da man jo efter flere mdr.måske har svært ved at huske hvad der skete sidst.. sådan havde jeg det med LOST, droppede og se de nye afsnit da jeg ikke rigtig huskede hvad der var sket som noget af det sidste så der kan man sige jeg missede den serie.


    syntes goddt det kunne gøres bedre, vis en serie til ende og start på en ny..!!

  • Ja dengang prison break kørte hver søndag var vi ca. en månede efter USA hvilket jeg sys er fair nok. Men nu hvor de "holder pause" med det i DK er det sku for latterligt :S


    Så det jo godt man kan se dem alligevel på andre måder, men nok om det...


    tror det på http://www.tv.com man kan se de officielle amerikanske release dates for afsnittene :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Nu handler det jo ikke om liv eller død at følge med i en eller anden tvserie,


    Der tager du helt fejl.
    Jeg er godt nok ret ligeglad med Prison Break, men Lost! Puha, jeg er lige ved at dø hver gang jeg skal vente, bare en uge, på nye afsnit.


    Ja det er total ærgeligt at vi skal vente så længe på dem her. Det gør det jo også helt umuligt at diskutere plot osv på internationale forums, når vi er 16 afsnit bagefter.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    tror nærmere det har noget at gøre med prisen på at købe disse serier ind.


    Tror du har helt ret, priserne sat op imod hvor mange der rent faktisk kan komme til at se dem - Det mest sete tv program nogen siden på DK tv var vist Krønniken afsnit 8 (iflg gallup) med 2,686mil seere - langt de fleste ligger under halvdelen af dette eller endda lavere, så kan man måske godt se at det ikke er så rentabelt at købe alle serier hjem, og vi ser da også at de fleste kanaler fokuserer på en eller to serier som er populær, fx kanal5 har jo ikke været voldsomt bagude i de sidste sæsoner af Lost osv osv


    Når der først er gået en sæson tror jeg priserne falder ret voldsomt, og langt de fleste af serierne er jo netop også kun en sæson bagude, og det kan man vel som dansker også godt overleve, mange steder der slet ikke får serierne fordi det vurderes at der ikke vil være nok seere

  • Og folk er vel heller ikke interesseret i at skulle kigge på reklamer hvert 5 minut?


    Synes det er nok, at man skal se reklamer 3 gange i løbet af et afsnit af Rome.


    Synes dog det var slemt med måden, hvorpå man startede Lost. Den startede på TV Danmark 2 (eller den som idag hedder Kanal 4), men sæson 2 fortsatte så på kanal 5, hvilken man skal betale for at se.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Synes dog det var slemt med måden, hvorpå man startede Lost. Den startede på TV Danmark 2 (eller den som idag hedder Kanal 4), men sæson 2 fortsatte så på kanal 5, hvilken man skal betale for at se.


    Haha, snedigt. Godt jeg har begge sæsoner på dvd :D

  • Har det på samme måde.. Hader sådanne ting, men så har jeg andre måder at skaffe på..


    Og hvorfor skal USA ha de fedeste kanaler ?


    Nu følger jeg meget med i science-fiction serie, Eureka og Heroes.. Mega fede serier, kan varmt anbefales..


    Men USA har en HEL kanal kun til science-fiction serier, og andet.. Hold kæft jeg gad godt ha sådan en kanal..!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-


  • Nu er det jo sådan set folks egen skyld (dem der havde kabel tv dengang) at scifi channel aldrig kom til DK - tror det var tilbage i 98 at det røg til afstemning blandt kunderne og der var simpelthen ikke opbakning til det - og SciFi channel selv lavede en undersøgelse i 2000 som konkluderede der ikke var et marked for det generelt i Europa - dog blev de i England - måske fordi der netop der var et spinkelt marked. Det er jo alt sammen forretning, er der ikke kunder, ja men så lukker forretningen - og bare fordi vi måske sidder 50,000 måske flere, måske færre, som ville ønske vi kunne se SciFi channel så er det jo en dråbe i et meget stort hav. Nu skal man jo så heller ikke rose SciFi channel til skyerne, det er vist så vidt jeg husker den kanal på kabeltv i usa som har flest reklamer, hvert 10-15 minut afbrydes med et par reklamer samt promos for deres andre serier...


    Men ja, efter som jeg selv er stor SciFi fan, synes jeg da også det er træls, men man må bare være realistisk

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg har før udtryk min irritation overfor hvor lang tid der går inden danskerne får lov at se top serierne, som stort set alle andre lande får lov at se lang tid inden os... Bl.a. Prison Break der blev vist til ende i norge og sverige, før vi overhovedet fik lov at se første afsnit.. følger godt nok ikke med i prison break, men så bare reklamerne, der skiltede med at sverige og norge allerede havde set den... :boxed:


    Hva syns i om det? Syns i det er helt fint at vente de ekstra par måneder det nogle gange tager?


    Det lægger også op til at folk bare henter afsnittene på nettet... og det ved jeg da at dem der køber serierne ikke er så glade for...


    Prison break er skam ikke foran danmark i hverken norge eller sverige og pt kører kører sason 2 på fox i mandags blev afsnit 8 vist så du er helt gal på den hvad ´det ang :crazyeyes: