Hans Zimmer

  • Han er den mest geniale komponist nogensinde. Har hørt så mange sange fra ham der giver mig gåsehud. Det jeg ved han står bag er følgende tema:


    Davinci mysteriet
    Gladiator
    Batman begins
    Equilibrium
    Og alt muligt andet perfekt musik.


    Hva sys i om ham :)?


    EDIT: han er stået bag meget mer. Her er en liste over alle de film han har været med til at komponere musik til. Hvor mange kender i?


    http://www.hans-zimmer.com/fr/disco.php

  • Han er for vild! Det er sygt så meget musik han har skrevet. Fjernede linket, da jeg så, du havde puttet det ind.


    Forresten er Equilibrium stavet korrekt! :cheers:


    EB

  • ïmbaaaa :D.. mesa be da spellmastah..


    ej.. back2topic..


    Ja han er så fed.. hans Davinci mysteriet for jeg gåsehud hvert 10 sekund. Den måde han filtrere hele sangen op i 3 min og bryder ud i det dejligste og sygeste orkestreri i et minut og derefter ned. Og så de melodier han har. Og vi må endelig ikk glemme hans overdrevende gode linie af kicks og trommer i molossus (Batman begins)..

  • Synes altid det er ham der laver musikken til filmene. Dermed ikke sagt det er dårligt, da musikken til bla. Gladiator og Da Vinci Mysteriet er rigtig godt. Det er også ham der har lavet musikken til The Rock, så vidt jeg ved.


    Men synes ikke han overgår Howard Shore, ham der lavede musik til Ringenes Herre.

  • Quote

    Originally posted by Fino
    ïmbaaaa :D.. mesa be da spellmastah..


    ej.. back2topic..


    Ja han er så fed.. hans Davinci mysteriet for jeg gåsehud hvert 10 sekund. Den måde han filtrere hele sangen op i 3 min og bryder ud i det dejligste og sygeste orkestreri i et minut og derefter ned. Og så de melodier han har. Og vi må endelig ikk glemme hans overdrevende gode linie af kicks og trommer i molossus (Batman begins)..


    Nu er jeg ikke det helt store musikalske geni. Jeg synes bare, at der er en god stemning i hans musik, og efter hans discography at dømme, er jeg langt fra den eneste. Jeg synes bare, at det er ærgeligt, at kunstnerne bag film-soundtracks næsten aldrig får den credit, de fortjener.


    EB