Finsk vinder i Melodonte Grand Pix

  • Som jeg skrev i mgp tråden i off topic, synes jeg det er velfortjent.
    Jeg tror der sidder -mange- mennesker rundt omkring som har ventet på et rock udspil i melodi grand prix. Og stemmerne taler jo for sig selv.


    Kostumerne er måske lidt for meget (og tungt inspireret af Gwar, må man sige) men det er stadig et godt, solid og virkelig fedt rocknummer. Derfor er den efter min mening lige så kvalificeret til at vinde, som de popsange der har domineret så længe. At det så ikke falder i alles smag (der sidder sku nok nogle besser med vandbakkelsen i gal hals endnu) er så noget andet. Men sådan er det jo med alt. Jeg er også ved at knække mig når man ser den ene svans efter den anden på scenen der danser rundt som en anden fe. Som det har været længe.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Som jeg skrev i mgp tråden i off topic, synes jeg det er velfortjent.
    Jeg tror der sidder -mange- mennesker rundt omkring som har ventet på et rock udspil i melodi grand prix. Og stemmerne taler jo for sig selv.


    Kostumerne er måske lidt for meget (og tungt inspireret af Gwar, må man sige) men det er stadig et godt, solid og virkelig fedt rocknummer. Derfor er den efter min mening lige så kvalificeret til at vinde, som de popsange der har domineret så længe. At det så ikke falder i alles smag (der sidder sku nok nogle besser med vandbakkelsen i gal hals endnu) er så noget andet. Men sådan er det jo med alt. Jeg er også ved at knække mig når man ser den ene svans efter den anden på scenen der danser rundt som en anden fe. Som det har været længe.


    Syn's også det er okay at det var en solid rockmelodi der vandt. Men kan ikke klare det der, imo latterlige udklædningsflip. Kan slet ikke se meningen i, at man skal ligne orker, gorker eller hvad det nu er de prøver på. Hvad bli'r det næste ? At de står og fægter med kunstige svær, lige som ungerne gør nede på "Fritteren". :roller:
    Men du har ret det er godt nok noget tyndt og elendigt pop-fnidder, resten af dem der blev spillet. Utroligt, at der ikke findes bedre i alle landene rundt om i Europa. :ohmy: 8o

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Syn's også det er okay at det var en solid rockmelodi der vandt. Men kan ikke klare det der, imo latterlige udklædningsflip. Kan slet ikke se meningen i, at man skal ligne orker, gorker eller hvad det nu er de prøver på. Hvad bli'r det næste ? At de står og fægter med kunstige svær, lige som ungerne gør nede på "Fritteren". :roller:
    Men du har ret det er godt nok noget tyndt og elendigt pop-fnidder, resten af dem der blev spillet. Utroligt, at der ikke findes bedre i alle landene rundt om i Europa. :ohmy: 8o


    Det fik da ihvertfald folks opmærksomhed :) Selvom jeg nu nok tror de ville få den uden kostumerne.
    Men tager det med et smil på læberne. Synes det minder mig om mange af de heavy/rock bands der var til i 80'erne, hvor det var mere normalt at lave den slags scene show. F.eks. Gwar, Kiss, Alice Copper, Manowar osv.
    Idag har vi så Slipknot og Lordi :)) Det er helt fint med mig, så længe musikken er i orden - og det må man sige den var.

  • Simpelthen for fedt at de vandt. Dette års mgp har simpelthen været det bedste jeg har set længe, for det første formår Mads og Adam at smide en humor på banen oppe fra kommentator boksen, og for det andet så var der rent faktisk et fedt nummer med i år...., som vandt 8o


    Har aldrig stemt til et mgp før, men da jeg så Finland så skulle der sq stemmes, alt det andet ABBA *censur* som bliver ved med at køre år efter år er simpelthen til at blive tosset i hovedet af....


    En ting der undrede mig var dog at det danske bidrag til mgp gik derfra med så dårlig en placering, synes sq hun fortjente bedre :boxed: