Da vinci

  • Hey, vil bare vide hvor mange der egentlig regner med at tage ind og se Da Vinci Mysteriet enten på premieredagen eller de følgende dage?
    Syntes selv den ser herre fed ud, men hvad syntes i? :D

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Skal ind og se den på lørdag. Har desværre ikke tid før ;(


    Har set doku-programmerne. Cool :9xo ... Ser frem til filmen :razz:


    Dem på Discovery ? I såfald gad jeg godt have set dem. De så spændende ud!

  • Jeg skal oss se den snart. Er oss ved at læse bogen ;)


    Har oss set en masse doku-programmer... Mange historikere siger at det er ren fiktion - ikke mere. Det er jo en genial historie med penge i. Det ødelægger lidt filmen imo.


    Der er rigtig mange dokumentare om Da Vinci for tiden.

  • Den skal ligesom ses... men jeg er - ligesom macimuz - bange for det er opspind...


    Alle dem jeg har spurgt har ikke vidst noget om hvad den egentlig handlede om, ud over præcis det der er blevet sagt i diverse reklamer... noget med en stor kode, der blir knækket...


    Men så igen... den ka sagtens overraske..



    Tom Hanks er jo med :))

  • Jeg regner også med at se den. Men det bliver nok først om nogle uger.


    Jeg har læst alle Dan Browns bøger så glæder mig til at se den på film.

  • Har læst bogen og glæder mig MAX til at se filmen! Frygter dog (og er bange for der er hold i frygten) at filmen på ingen måde lever op til bogen. Bogen er nemlig utrolig langtrukken - på den gode og spændende måde - som jeg ikke med mit blotte øje ville kunne se hvordan man kunne sætte ind i en film. Og så må jeg ærligt erkende at jeg synes det er lidt trist Tom Hanks skal spille Langdon (er det ikke hans navn?). Havde håbet lidt mere på en ukendt, men sådan er det jo... Det er jo bare fordi jeg ikke lige havde Tom Hanks ansigt i hovedet da jeg læste bogen, men havde skabt mig et helt andet billede...


    - Jeg er selv kristen, så jeg tager det som en god historie og en sjov ideologi. Der er mange ting der er med som rent faktisk er sande, men selve grundideologien skulle vidst være falsk. Det ved vi jo ikke. ;)

  • Skal i biffen og se den på Søndag, har ikke læst bogen/bøgerne, men den ser da spændende ud.
    Tom Hanks har forresten udtalt at filmen afviger en hel del fra bogen/bøgerne, for at få lidt mere action m.m. , skidt med det, det kan jeg nok lige klare :D

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Dem på Discovery ? I såfald gad jeg godt have set dem. De så spændende ud!


    Så det med "afmystificering af da vinci" og så, så jeg noget med en præst, de (myte detektiverne) mente skulle have fundet et dokument fra jesu tid, der fuldstændig væltede kristendommen. Altså at jesus overlevede korsfæstelsen og flygtede til frankrig eller så noget, men han holdt det hemmelig til han døde og tog hemmeligheden med i sin grav :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Shak


    Så det med "afmystificering af da vinci" og så, så jeg noget med en præst de mente skulle have fundet et dokument fra jesu tid, der fuldstændig væltede kristendommen. Altså at jesus overlevede korsfæstelsen og flygtede til frankrig eller så noget, men han holdt det hemmelig til han døde og tog hemmeligheden med i sin grav :boxed:


    Langt ude :P Specielt hvis man ikke er troende, så man ska forestille sig at der egentlig har levet nogen ved navn Jesus

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Langt ude :P Specielt hvis man ikke er troende, så man ska forestille sig at der egentlig har levet nogen ved navn Jesus


    Jesus har levet. Det er jo dokumenteret i lange baner. Det store spørgsmål er om han var Guds søn, profet, fusker eller bare en hel normal fyr ;)

  • Skal da helt sikkert ses men bliver først i næste uge. Den står på horsens open air i weekenden så der bliver ikke tid til bio.


    Hva det hele handler om... er vel egentlig det at jesus fik en søn med magdalena som stadig lever i dag. Det bliver så holdt skjult af en hemmelig order. Sådan i meget meget meget meget korte træk.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy