Outlandish...

  • Det kommer vel an på hvordan man læser teksten, og hvor ramt man egentlig føler sig ..


    Jeg synes det er en fed sang, og jeg er helt vild med teksten .. Den siger mig en masse, og jeg tror, at det Outlandish gerne vil sætte fokus på er, at selvom man måske er af anden etnisk herkomst end dansk, amerikansk eller hvad der nu ellers stammer fra den vestlige verden, Så er det ikke ensbetydende med, at man er ond .. Og så ser jeg det samtidig som en "modstand" mod Bush og krigen mod Irak som måske nok på nogen områder er retfærdig, mens den på andre er dybt uretfærdig ..


    Udover alt det ser jeg det også til en opfordring til at glemme forskellene, og leve ved siden af hinanden uden krig og ufred ..

  • Sådan som jeg hører/læser teksten så udtrykker han jo nærmest at han er meget bedre end amerikanere og tilhængere af dem...
    Look into my eyes
    Tell me what you see
    You don't see a damn thing
    'cause you can't relate to me


    Bare for at ta de første ord..



    Self har det noget at gøre med hvordan man læser og forstår det, men jeg syns nu det er voldsomt provokerende overfor den vestlige verden..


  • Det er jo rigtigt hvad de synger .. Folk fra den vestlige verden har - generelt set - svært ved at relatere til, at folk fra mellemøsten også er mennesker, og at 9 ud af 10 af dem meget gerne vil have fred ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo rigtigt hvad de synger .. Folk fra den vestlige verden har - generelt set - svært ved at relatere til, at folk fra mellemøsten også er mennesker, og at 9 ud af 10 af dem meget gerne vil have fred ..


    Perfekt! :cheers: tak!!!


  • "Kig ind i mine øjne, og fortæl mig hva du ser, du ser ikke en skid, for du kan ikke realetere til mig"


    Det synes jeg da umeldbart ikke virker specielt provokerende? Kan godt være det bare er mig :boxed:


    "Terror breathes the air I breathe
    It's the checkpoint on my way to school
    Terror is the robbery of my land
    And the torture of my mother
    The imprisonment of my innocent father
    The bullet in my baby brother
    The bulldozers and the tanks
    The gases and the guns
    The bombs that fall outside my door"


    Faktisk ret god tekst IMO.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    De har vist ikke selv skrevet den?


    Nope... Det er en palæstinensisk piges digt de har omsat til sangen der...


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest


    Nope... Det er en palæstinensisk piges digt de har omsat til sangen der...


    Så har de os selv skrevet den?


    Hun har jo ikke skrevet hele sangen, hvis man kan sige det sådan, bare lagt bunden :P

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo rigtigt hvad de synger .. Folk fra den vestlige verden har - generelt set - svært ved at relatere til, at folk fra mellemøsten også er mennesker, og at 9 ud af 10 af dem meget gerne vil have fred ..


    Jeg finder heller ikke sangen provokerende, men finder Burgers lille digt værende en gang vås såvel som deres, jeg mener bestemt at jeg, såvel som størstedelen af de folk jeg kender sagtens kan sætte mig ind i deres situration.. - Sagtens og sagtens, nu skal jeg passe på ikke at overvurdere det... Men kan godt forstå og have medlidenhed med nogle af de dilemmaer de har, men det du siger med 9/10 stemmer ikke helt.. :S - Faktisk er i Danmark tallet lidt anderledes... 15% af de danskboende muslimer er ortodokse, ergo er det hellig krig konstant i deres øjne :O - men ja, det er en lille del, sølle 1-1½% af den danske befolkning, og ja, man bærer da præg af dem mere end resten, for er langt fra behaligt at blive udsat for det ene eller andet...


    my 2 cents :roller:

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo rigtigt hvad de synger .. Folk fra den vestlige verden har - generelt set - svært ved at relatere til, at folk fra mellemøsten også er mennesker, og at 9 ud af 10 af dem meget gerne vil have fred ..


    Modsat synes mange der har en etnisk baggrund at ALLE os i vesten hader dem og ser dem alle som terrorister ;)


    Og når man bor i USA kan jeg godt forstå det... Det eneste de ser i TV er frygt og mord... 9/11 var mod civil bygninger.. Ikke en militær base eller noget.. Bare mod civile... Samme i london... Kun civile...


    Det er DER forskellen på USA/vesten og dem IMO... Det kan godt være at krigen er forkert osv det skal jeg ikke diskutere her, men i det mindste respekterer man det hvide flag som en sidste udvej og så går man ikke DECIDERET efter civile ;)


    IMO ville jeg være PISSED... En ting er at angribe dem der leder landet eller militæret... Det er krig eller hvad man siger... Men det der er blevet gjort er IMO bare terror...


    "I'm the persecuted one
    You're the red, white and blue" Også lidt af en bummert IMO, lidt for jeg er målet og i er alle efter mig.


    Yet, do you know the truth of where your money goes?
    Do you let your media deceive your mind?
    Is this a truth nobody, nobody, nobody knows
    Has our world gone all blind?


    Det er netop det jeg mener, man er ikke blind... Man ser bare kun det som folk lader en se(Dvs medierne) nøjagtig ligesom det var med hitler, saddam osv... Idag er der dog flere muligheder men basically the same thing...


    IMO er det en lidt ala michael moore stil... Udstille den ene som et uskyldigt offer og den anden som gerningsmanden som er 100% skyldig...


    Virker bare sådan lidt skidt at lave en sang om sådan noget... Der dør MANGE flere i afrika af sult og aids og andre sygdomme end der gør i mellemøsten... Og der ser jeg ikke det store... Når folk dør af sult er det gået helt galt... Når folk dør af terrorisme og krig så er det bare menneskeheden der følger sin gang ;) (Og ja mennesket har ALTID læmpet mod hinanden, ikke at det gør det rigtigt)


    Men i bund og grund synes jeg bare det virker som et til medie show for at gøre USA til skurkene og de andre til offrene, nøjagtig ligesom al jazira, Fox news, michael moore og alt det andet propoganda lort...


  • Fox News er Bush's hånd i buksen på Rupert Murdoch..... - Det er den mest subjective nyhedskanal i den vestlige verden..


    Du skulle se nogle af de dokummentarer som er lavet om dette, kan love dig for Fox er i den helt anden vognbane :boxed:


    Når det er sagt er det sq ikke kun vesten som har subjektive medier, og synes jeg lige pt. IKKE vi har i Danmark... - Egypten, et godt eksempel, de hævder i mange af deres medier at Jyllandsposten er den danske regerings avis som udtrykker deres holdninger, og det altså er på regeringens vegne at Muhammed tegningerne er kommet. :9xo


  • Præcis...


    Men de 3 var bare så at man ikke kun tog fra den ene side... Hader at se sådan noget ynk... Både når de kører på den med at de har større våben end os, det er synd for os. Men omvendt også når USA bare skider på alting og prøver at retfærdiggøre det...

  • Quote

    Originally posted by Shak
    Hvis det er en piges digt, er det jo nok hende der synges om, hva hun føler tænker og mener, vil jeg tro.


    Så er hun da blevet udsat for en god spand propaganda under hendes opvækst ;)


    Et barn synger ikke "I'm the persecuted one - You're the red, white and blue" uden at hun er blevet fyldt med "USA er onde"-budskaber
    Hvor sku hun ellers vide fra hvem de rød, hvide og blå er..?

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Så er hun da blevet udsat for en god spand propaganda under hendes opvækst ;)


    Et barn synger ikke "I'm the persecuted one - You're the red, white and blue" uden at hun er blevet fyldt med "USA er onde"-budskaber
    Hvor sku hun ellers vide fra hvem de rød, hvide og blå er..?


    Norge? :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Så er hun da blevet udsat for en god spand propaganda under hendes opvækst ;)


    Et barn synger ikke "I'm the persecuted one - You're the red, white and blue" uden at hun er blevet fyldt med "USA er onde"-budskaber
    Hvor sku hun ellers vide fra hvem de rød, hvide og blå er..?


    Det ved man jo ikke, jeg kender ikke historien bag teksten, så hva hun er blev fodret med fra barns ben, må blive i det uvisse, kan godt sidde og digte vidre som visse andre, men en klog mand sagde engang til mig "Hvis du ikke ved hva du snakker om, så luk" ;)