Techno - hvorfor ikke musik?

  • Ja


    Her kommer så en diskus om hvorfor nogen folk siger techno ikke er musik? Techno er blot rytmiske melodier, også set i så mange andre genres!


    Sig jeres mening


    ps. vil ikk høre om folk der siger at det bare ikke er musik pga det er det samme igen og igen, for så lytter i virkelig ikke ordentligt efter! Og husk der er forskellige kategorier under techno, i har ikke hørt techno pga i har hørt 1 sang! Og så gern at denne tråd IKKE blev lukket pga en Mioderator som ikke er enig!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Ja


    Her kommer så en diskus om hvorfor nogen folk siger techno ikke er musik? Techno er blot rytmiske melodier, også set i så mange andre genres!


    Sig jeres mening


    Naturligvis er techno da musik. Hvis man påstår andet, så er man da ikke for kvik. :boxed:


    Om man kan li det kommer så an på ens smag ... personligt kan jeg godt li noget af det ... det gode ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    ps. vil ikk høre om folk der siger at det bare ikke er musik pga det er det samme igen og igen, for så lytter i virkelig ikke ordentligt efter!


    Det må være mainstream-pop du snakker om der ... *G* ... Der er da ikke noget mere monotomt til tider. Ikke at alt pop er det, men det er jo nok den genre hvor der findes mest af selve musikken der er meget ensformigt .... måske derfor folk kan li det ? ... dont know ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Og husk der er forskellige kategorier under techno, i har ikke hørt techno pga i har hørt 1 sang! Og så gern at denne tråd IKKE blev lukket pga en Mioderator som ikke er enig!


    True true ... Sådan er det jo med alle genre.

  • uden tvivl grill. Men jeg startede sådan en diskus her på arto forleden, og da indså jeg ligepludselig hvor umodent det kommunity er! Er du SYG det er lamme derinde :D


    Alle begyndte at sige det ikke er musik, det var for nemt at lave, kun computermusik osv osv. :ban:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    uden tvivl grill. Men jeg startede sådan en diskus her på arto forleden, og da indså jeg ligepludselig hvor umodent det kommunity er! Er du SYG det er lamme derinde :D


    Alle begyndte at sige det ikke er musik, det var for nemt at lave, kun computermusik osv osv. :ban:


    haha :) siger det ikke sig selv ? ? ARTO :ban: :ban: :ban: :ban:


    ej techno er Self musik høre det faktisk selv lige nu...


  • Hører ik andet ;) :dance:

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Selvfølgelig er det pr. definition musik, folk siger nok bare det ikke er musik, fordi de ikke kan lide det. Techno, trance og lignende hårdtpumpende musik-genrer er i mine øjne kun til for at have noget at gå amok til på et diskotek, til en fest, etc. Musik er mine øjne noget man kan sidde ned og nyde og det er IMO rimelig svært med techno, derfor bryder jeg mig ikke om det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Selvfølgelig er det pr. definition musik, folk siger nok bare det ikke er musik, fordi de ikke kan lide det. Techno, trance og lignende hårdtpumpende musik-genrer er i mine øjne kun til for at have noget at gå amok til på et diskotek, til en fest, etc. Musik er mine øjne noget man kan sidde ned og nyde og det er IMO rimelig svært med techno, derfor bryder jeg mig ikke om det.


    det kommer meget an på hvilken genre techno vi snakker om :)

  • Vil nu mene at "Techno" i sig selv er en genre, som jeg ikke kan lide. Tror du mener Electronica og Dance som overordnet, og der er ihvertfald en del fedt imellem.. Ambient specielt..


    Under Techno er der jo kun, Techno, Minimal Techno og?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Hører selv techno.. Jeg vil da mene at det er musik.. Noget med melodi i kan man vel egentlig definere som musik ?


    Quote

    ps. vil ikk høre om folk der siger at det bare ikke er musik pga det er det samme igen og igen


    hehe.. det lyder som ens forældre.. :P Mine forældre siger da ihvertfald at det hele lyder ens.. Har også prøvet at forklare dem at de skal prøve at lytte noget bedre efter..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Har lavet trance siden 1991 og køre stadig på til husbehov .....ikke fordi det er dårligt men fordi jeg har en anden profession så jeg har bare hygget mig med det.
    Jeg vil mene at man skal være lidt extra musikalsk for at lave techno fordi man jo i mange tilfælde "stjæler " brudstykker og andre "lyde " fra andres musik.
    alene det kan drille lidt og gi kvaler da det jo så skal tilpasses til det man har i tankerne og derefter sætter ind i det man selv har lavet .
    Mange der selv laver techno vil gi mig ret i at det kan være en kompliceret process at sample den lyd man nu vil ha , da den let kan "klikke" og skratte hvis man ikke får klippet den ordentligt.
    er det er stemme men sampler og skal bruge kan det være at det sang har et langsommere tempo end numret det skal proppes ind i og så er det nødvendigt at klippe små brudstykker ud af stemmen hist og her for at gøre samplet kortere .
    det er jo ikke nok bare at køre stemmen hurtigere for så vil den også ligge sig op i et højere toneleje medmindre man har en "pitch controle " i sit software.


    så jo techno er musik og man KAN godt slappe af til det hvis det er den rigtige stilart.



    Ps.
    hvis folk på tweak skulle få lyst til at ta en lytter eller smide en kommentar på mit musik kan det gøres her.


    http://blasphemynight.mymusic.dk/ eller
    http://www.musikplaneten.dk/kuinfo.php?kid=69

    mobo: Dfi lanparty expert
    Cpu : Amd 64 fx 57
    Gfx : 2 x Galaxy 7800 gtx
    ram : 2 x 1 gb crucial balistix pc4000
    Hd :2 x wd Raptor 36gb (raid 0)
    psu :silverstone 650w
    kabi : lianli 1200B

  • Jeg vil gerne lige sætte fast at der findes mange ringe techno sange i denne verden, hvor det samme bare kører derud af... Men jeg er selv dance/techno elsker og har hørt de samme kliché prædiker, som wraper har ! Folk der kun hører et begrænset antal musik genre, har det med at provokere med sætningen: "Det lyder af hest man. Det er de samme kedelige lyde igen og igen..."
    Hver sin smag, og hver sin holdning... Jeg er ærlig talt ligeglad med om mine venner ik kan li' det, bare træls til fester :boxed:
    Til anti-techno-elskerne: If you don't respect our musicstyle, then try a tudekiks :crazyeyes:

  • Hvem siger dete r musik? Hvem siger Metallica eller Beatles lavede musik?


    Udover at være en sammensætning af toner og lyde, er musik også definitionen på det, der afslapper og stimulerer os. Det står i ordbogen og sådan er det.


    Derfor synes jeg ikke, at techno er musik :)


    Og hvis det endelig SKULLE være musik. Så synes jeg det er forfærdelig dårlig musik.


    Det nærmeste jeg kommer noget der ligner er Paul Oakenfold, men det er nok snarer electronic .

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • inno det med arto, der er en del børn derinde :| vammelt



    men ang. musikken, så er det altsammen abre toner og rytmer jo, har jeg sagt på arto, men fatter de ikke!

  • Som det er påtegnet af flere er det musik ... Der er self. forskel på hvad der er godt og skidt af elektronisk musik ... Noget er bare sammensat på få minutter og lyder stort set ens hele vejen igennem... Andre produktioner er gennemarbejdet og en længere periode, gennemtænkt og godt lavet ...


    Havde engang samme diskution på min arbejdsplads hvor en troede safri duo bare fik en computer til at lave alt for dem. Måtte så forklare de rent faktisk bruger instrumenter ved siden af, hvilket mange kunstnere faktisk bruger. Det kan være lige fra guitar til klaver til trommer osv...


    Men faktum er at elektronisk musik kan tage mindst ligeså lang tid at lave som så meget andet. Desuden bruger de fleste tid i et lydstudio og retter det til på computer alligevel, så skridtet imellem det hele er ikke så langt som nogle ellers går og mener ..

  • Kan godt li det, og syns os det er musik.. Minder lidt om klassisk til tider når det er de orginale numre som tit er pænt lange.. Køre lidt i samme stil med forskellige stykker inde i numret.. Men mener os det er musik..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hva laver du på arto?? 8o Personligt synes jeg der er ikke noget mere afslappende at ligge og høre trance! Men DAD er ellers godt til en omgang cs:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Jeg vil gerne lige sætte fast at der findes mange ringe techno sange i denne verden, hvor det samme bare kører derud af... Men jeg er selv dance/techno elsker og har hørt de samme kliché prædiker, som wraper har ! Folk der kun hører et begrænset antal musik genre, har det med at provokere med sætningen: "Det lyder af hest man. Det er de samme kedelige lyde igen og igen..."
    Hver sin smag, og hver sin holdning... Jeg er ærlig talt ligeglad med om mine venner ik kan li' det, bare træls til fester :boxed:
    Til anti-techno-elskerne: If you don't respect our musicstyle, then try a tudekiks :crazyeyes:


    Helt enig, kender ikke mange der gider den slags musik. heldigt nok er min smag nogenlunde bred, så lytter da også til mange andre ting, men synes godt der må være gang i tingene til en fest. Gider ikke at sidde og hænge til et eller andet stenet musik... Prøver dog somregel at variere musikke når jeg selv holder fest så flest ønsker bliver opfyldt. Men det kan jeg kun gøre hjemme hos mig selv, når jeg er andre steder må man bare bukke sig. Folk har det jo med at skynde sig at skifte sang ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Hvem siger dete r musik? Hvem siger Metallica eller Beatles lavede musik?


    Udover at være en sammensætning af toner og lyde, er musik også definitionen på det, der afslapper og stimulerer os. Det står i ordbogen og sådan er det..


    Hvilken ordbog? Det Store Danske Encyklopædi definerer musik således: ""musik"
    I denne betydning kan musik defineres som lyd struktureret i et tidsligt forløb. Heri er umiddelbart indeholdt tre forudsætninger: 1) Der skal være lyd. Musik er et klingende fænomen; man kan ganske vist godt betegne et nedskrevet partitur som musik, og en kyndig partiturlæser er i stand til direkte herfra at høre musikken for sit indre øre. Men dette er kun i uegentlig forstand musik. Musikværket bliver først egentlig realiseret i det øjeblik, det klinger. 2) Lyden skal være struktureret. Der skal ligge en menneskelig, kreativ vilje til grund for dens sammensætning, for kompositionen. Fuglesang og andre naturlyde betragtes således ikke som musik, ligesom også støj og andre former for akustisk tilfældighed principielt falder uden for begrebet. 3) Lyden skal udfolde sig i et afgrænset og sammenhængende tidsrum. Det er den tidslige rækkefølge, hvori de enkelte klanglige bestanddele er bestemt til at følge efter hinanden, der gestalter musikværket.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Hvilken ordbog? Det Store Danske Encyklopædi definerer musik således: ""musik"
    I denne betydning kan musik defineres som lyd struktureret i et tidsligt forløb. Heri er umiddelbart indeholdt tre forudsætninger: 1) Der skal være lyd. Musik er et klingende fænomen; man kan ganske vist godt betegne et nedskrevet partitur som musik, og en kyndig partiturlæser er i stand til direkte herfra at høre musikken for sit indre øre. Men dette er kun i uegentlig forstand musik. Musikværket bliver først egentlig realiseret i det øjeblik, det klinger. 2) Lyden skal være struktureret. Der skal ligge en menneskelig, kreativ vilje til grund for dens sammensætning, for kompositionen. Fuglesang og andre naturlyde betragtes således ikke som musik, ligesom også støj og andre former for akustisk tilfældighed principielt falder uden for begrebet. 3) Lyden skal udfolde sig i et afgrænset og sammenhængende tidsrum. Det er den tidslige rækkefølge, hvori de enkelte klanglige bestanddele er bestemt til at følge efter hinanden, der gestalter musikværket.


    Bl.a. Webster's New World Dictionary of the American Langauge (College Edition).


    En fyrre år gammel sag fra USA. Det sgu det eneste der lige var i nærheden da jeg skulle slå det op.


    - "music" - 3. any rhythmic sequence of pleasing sounds, as birds, water, etc."



    Definitionen kan også findes på flere online ordbøger.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().