Der Untergang

  • Orh, den vil jeg så gerne se, men elendige Esbjerg Bio City viser aldrig de interessante film, de viser kun dem som de kan tjene kassen på. Det er halvirriterende :/

  • Skal ikke ind og se den pt, men skal da se den på et eller andet tidspunkt ... Ved dog ikke om jeg ligefrem gider tage i biffen for at se den.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af tRuz
    Orh, den vil jeg så gerne se, men elendige Esbjerg Bio City viser aldrig de interessante film, de viser kun dem som de kan tjene kassen på. Det er halvirriterende :/


    hehe ... de film som der er penge i, må jo være dem som folk syntes er interessante ... for ellers så de dem jo vel ikke ... ;)

  • Var inde og se den på forpremiere sidste torsdag, og var godt tilfreds. Man sad med den meget ubehalige fornemmelse da filmen var slut, og det var på en eller anden måde rart, for det bekræfter i hvert fald at filmen har nået en. Det eneste jeg umiddelbart kan sige om det er, at filmen foregår på tysk - alt, men det kan selvfølgelig ikke være anderledes, og så at effekterne til tider var lidt sløve i det.


    *Til dels spoiler*


    Man ser på intet tidspunkt nogen fly, og når der bliver bombet, så ser man intet andet end røg der ryger rundt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Var inde og se den på forpremiere sidste torsdag, og var godt tilfreds. Man sad med den meget ubehalige fornemmelse da filmen var slut, og det var på en eller anden måde rart, for det bekræfter i hvert fald at filmen har nået en. Det eneste jeg umiddelbart kan sige om det er, at filmen foregår på tysk - alt, men det kan selvfølgelig ikke være anderledes, og så at effekterne til tider var lidt sløve i det.


    *Til dels spoiler*


    Man ser på intet tidspunkt nogen fly, og når der bliver bombet, så ser man intet andet end røg der ryger rundt.


    det er jo lidt det der gør den fed.. at den er på tysk :) samme med passion of christ.. den er jo på hebraisk, og den er vold fed :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Var inde og se den på forpremiere sidste torsdag, og var godt tilfreds. Man sad med den meget ubehalige fornemmelse da filmen var slut, og det var på en eller anden måde rart, for det bekræfter i hvert fald at filmen har nået en. Det eneste jeg umiddelbart kan sige om det er, at filmen foregår på tysk - alt, men det kan selvfølgelig ikke være anderledes, og så at effekterne til tider var lidt sløve i det.


    *Til dels spoiler*


    Man ser på intet tidspunkt nogen fly, rundt.

    og når der bliver bombet, så ser man intet andet end røg der ryger


    Hvad er det for noget latterligt noget :chain:
    I Tyskland i 1943 blev der bombet med brandbomber, der blev tæppebombet og fosforbombet, og der var så sandelig noget tilbage, når røgen var lettet. Hitlerjugend var blandt andet med til at "rydde op", efter at bombningerne var stoppet. "Min første krigsdøde oplevede jeg i Bremerhaven, en ung kvinde, der havde fået hele kroppen revet op fra underlivet og op til armene, formodentlig af et sprængstykke fra en bombe". Det hele er sandt og er skrevet af tyskeren Guido Knopp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn

    og når der bliver bombet, så ser man intet andet end røg der ryger


    Hvad er det for noget latterligt noget :chain:
    I Tyskland i 1943 blev der bombet med brandbomber, der blev tæppebombet og fosforbombet, og der var så sandelig noget tilbage, når røgen var lettet. Hitlerjugend var blandt andet med til at "rydde op", efter at bombningerne var stoppet. "Min første krigsdøde oplevede jeg i Bremerhaven, en ung kvinde, der havde fået hele kroppen revet op fra underlivet og op til armene, formodentlig af et sprængstykke fra en bombe". Det hele er sandt og er skrevet af tyskeren Guido Knopp.


    Han mener nok at man ikke ser det i filmen...

  • Det kan jeg godt forstå. Jeg ville bare gøre det lidt klarere, fordi jeg synes, at det var latterligt, at der end ikke blev fortalt om det i filmen. Det ved jeg egnetlig heller ikke, om der gør, men det går jeg ud fra i forhold til, hvad jeg har læst.

  • Tror ikke det er så populært at vise allieret tæppe bombning af civile.. Men nu var det os værst i 43-44.. De begyndte at bombe lidt mer økonomisk slutningen af 44 og i 45.. Men ja, berlin blev stadig tæppebombet helt frem til slutningen, hvilket man egentlig godt kunne have vist lidt tydeligere..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Det er jo ikke bombningerne filmen handler om. Den er lavet for at vise at Hitler var en syg mand. Lige for tiden hat den tyske "Reichstag" et problem flere steder i tyskland er et meget højre orienteret pati kommet ind(nazi parti). Pga. alle deres regler de har dernede, kan de ikke få dem smidt ud. Derfor har den tyske filmbrance nu lavet en film der viser den "sande" Hitler. For ligesom at fortælle tyskerne at Hitler ikke var en helt. Der er ellers mange unge/arbejdsløse der lader sig lokke af den gamle probaganda.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Perle
    Det er jo ikke bombningerne filmen handler om. Den er lavet for at vise at Hitler var en syg mand. Lige for tiden hat den tyske "Reichstag" et problem flere steder i tyskland er et meget højre orienteret pati kommet ind(nazi parti). Pga. alle deres regler de har dernede, kan de ikke få dem smidt ud. Derfor har den tyske filmbrance nu lavet en film der viser den "sande" Hitler. For ligesom at fortælle tyskerne at Hitler ikke var en helt. Der er ellers mange unge/arbejdsløse der lader sig lokke af den gamle probaganda.


    Har set i traileren at han har parkinsonsyge. Jeg synes det viser at han også er et menneske. (Eller var det i "19 Direkte" jeg så det?)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    selvfølglig var han et menneske, hvad er det for noget lamt noget at sige. Selvom men er menneske kan man jo godt begå nogle grufulde ting.


    Du forstår åbenbart ikke. Det er en slags talemåde. Altså hvis ens søster lige er blevet gift med byens største hashvrag og hun er blevet gravid, trods at han har AIDS. Så siger man at man skal give ham en chance. "Han er trods alt et menneske". Forstår du mig nu?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af axasion


    Du forstår åbenbart ikke. Det er en slags talemåde. Altså hvis ens søster lige er blevet gift med byens største hashvrag og hun er blevet gravid, trods at han har AIDS. Så siger man at man skal give ham en chance. "Han er trods alt et menneske". Forstår du mig nu?


    EDIT: Tror i ikke den er udkommet på DVD i visse lande? Så vil jeg ihvertfald gerne købe den :)


    EDIT: Kom til at quote i stedet for at editere. Sorry :O