Musik spørgsmål!

  • Hey mig og en ven er ved at lave et skole projekt om "Musik" blandt de unge...


    Så derfor vil jeg bede alle jer musikelskende tweak'ere om at svare seriøst på disse spørgsmål:


    Jeres top 3 af kunstnere/grupper?


    Hvordan får i fat i musik? ( download, køb, radio osv. )



    Kommer muligvis med flere spørgsmål ;)




    På forhånd tak!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • All time top 3 må blive.


    1. 2 Unlimited


    2. Dr. Alban


    3. Culture Beat



    Der er nu ikke nogen som helst gruppe eller solist der kan måle sig med musikken der blev lavet i starten og midt 90'erne. 8) :D



    Den eneste måde jeg skaffer musik på er ved køb af CD'er.

  • Det at lave en top 3 har jeg sq aldrig været god til, for det afhænger af en del tid. Da jeg var mindre var det Aqua, nu er det nok Slipknot som ville ligge på første pladsen. ;)


    Hvis vi skal sige genrerne sådan groft, så er det rock, heavy, trance, dance - men jeg kan også godt li' et band som Black eyed Peach.


    Køber min musik i Stereostudio i Viborg.


    edit: Avril Lavigne ligger også i toppen over mit yndlings musik.. ;)


  • for gøjseren at det er din top 3... men fair nok, er et frit land hehe :roller:


    Anyways, min top3 er..
    [list=1]
    [/list=1] [list=1]
    [*]Manowar (heltemetal når det er bedst hehe)
    [*]Marilyn Manson
    [*]Metallica (en klassiker men er da nok for gode!)
    [/list=1]


    Har købt alle cd'er udgivet med bl.a. de 3 bands. Men har skam i sin tid downloadet en del musik, har jeg dog ikke gjort i lang tid nu (1 år+)


    Jeg hører derudover meget til Goth Metal(Nightwish, Tristania m.m), Death Metal (Cradle of Filth, Children of Bodom m.m.) og nogle af de klassiske metal/xxx som Judas Priest, Guns n' Roses m.m

  • Ja ældre der følger sig unge må os gerne være med :)


    Jo flere svar jo bedre ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Tjaeh, jeg kunne jo så uden at blinke sige det samme om din musiksmag, men ved du hvad, jeg behøves ikke at nedgøre andres musiksmag. :roller:

  • Så så nu ska i ikk ødelægge min tråd her...det ka i diskutere i PM....


    Nøjes nu bare med at svare på mine spørgsmål tak ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Top 3:


    - Rage Against The Machine
    - Petter
    - Barry White


    Lidt blandet fra godteposen, lidt svært at sætte en stilart på min smag :D


    Plejer at få cd'er hjem fra thailand og vietnam, men ellers hvis der kommer noget spændene køber jeg det inde i fredgaard i århus.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Lidt svært forstå din besked der...men jaja ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • station ripper + biblotek


    1. Sex pistols ( punk uden dem ? never ! )
    2. Black sabbath ( Heavy metal uden dem ? Never ! )
    3. dizzy mizz lizzy ( danmarks bedste rockband virkelig fede )


    Jeg er 13 hvis det skulle være med.

  • netradioer :D http://www.rautemusik.de er det jeg meste høre...


    men det med hvor man får ikke mange der vil indrømme de downloader ulovligt :D men okay.. top 3 :D


    1. Phil collins ( mystisk nok i forhold til min musik stil )
    2. Scooter
    3. Ian van dahl


    EDIT glemte lige at skrive jeg køber mine cd'er i stereo studie... de eneste der kan skaffe ian van dahl og scooter :D ( de gamle albums )


  • aah.. du skulle måske lære at stave til et af dine yndlingsband :D
    men det vil nok se nogenlunde sådan her ud :


    1. Rammstein


    2. Metallica


    3: Hatesphere

  • Top 3... ja den er svær.. stilen er ihverfald Hardstyle det er der ingen trivl om :] men et godt bud ville være..


    1: Cristiano Giusberti aka. Technoboy ect. (han har en helvedes masse kunsternavne)
    2: Pascal Vokinger aka. Philippe Rochard
    3: Wouter & Sjoerd Janssen aka. Showtek