Dvd afspiller der understøtter Divx

  • Hej.


    En af ønskerne på min ønskeseddel her til jul kunne meget vel gå hen at blive en Dvd afspiller der kan afspille Divx/Xvid.


    Nogen der kan anbefale en god en?


    Mulighed for at opdatere codec på den er et absolut MUST!!


    Det med et opdatere codec, hvordan foregår det egentlig?


    På forhånd tak!

  • Har selv Kiss DP-1000. Rigtig lækker afspiller bortset fra, at mister man fjernbetjeningen, så er man fucked, for der er to knapper på selve afspilleren.


    Specs:


    ? Full DVD/MPEG-4/DivX?/XviD/CD/MP3/Ogg Vorbis/CD-RW/DVD+-RW compatibility
    ? JPEG Picture CD viewing
    ? Progressive Scan Video Out
    ? Time Search
    ? Playback Control: Play/Pause/Stop/FF/RW/NEXT/PREV
    ? Repeat Playback
    ? Title/chapter select
    ? Parental lock, Multi Language, Multi Subtitle, Multi Angle
    ? Remote Control
    ? TV Type (PAL and NTSC)
    ? Configuration Setup Menu
    ? Aspect Ratio (4:3 Pan and Scan, 4:3 Letter Box and 16:9 Wide)
    ? S-Video Output
    ? Composite Video Output
    ? Component Output
    ? Dolby Digital, MPEG Audio Decoding
    ? Dolby Digital/MPEG 5.1 Digital Output
    ? S/PDIF Outputs
    ? Analogue stereo


    Firmware opdatering er muligt, og der kommer en gang i mellem nye. Jeg ved ikke hvorvidt den understøtter codec opdateringer, men nu er det jo heller ikke ofte der f.eks. kommer en ny DivX version.

  • Kan sige at KiSS DP1000 er udemærket til prisen.
    Dog kan den være lidt langsom til at forstå det man trykker på fjernbetjeningen. Men ellers er den slim og rigtig lækker at se på. Den har blåt lys når den er on, måske lidt irreterende når man glor film i mørke..


    Skal oplyse at KiSS, ikke er nogen almindelig dvd afspiller, nok nærmer en meget slim computer, da den har RISE 199Mhz CPU indbykket, selvfølelig til understøttelse af divx osv. Mener det er samme CPU som sidder i en PS2 :crazyeyes:


    Yderliger understøtter den DTS Dolby, hvilket ikke er indikeret i spec.


    Har også haft Panasonic S31 mellem hænderne, der kunne jeg mærke og se tydelig forskel fra billede kvalitet til lyd kvalitet.


    Og man er fucked hvis man mister fjernbetjeningen?
    Næppe! http://www.mm-vision.dk sælger alt tilbehør til KiSS, lad dog værd med at købe dem kodefri, dette gøres ved at trykke på eject,clear,2,7,6. Hvilket mm.vision tager hele 200kr for at informere dig om..


    Kan dog godt anbefale en Panasonic S31 hvis du kan nøjes med den, den er billig og flot at se på. Utrolig lydig med fjernbetjeningen og officelt understøttelse med DTS, men det kunne jeg ikke få til at virke ?


    Dog skal det siges at Panasonic S31 er noget kun større end DP1000 fra KiSS