Den Sidste Samurai (The Last Samurai)

  • Fik efter lang tids venten endelig DVD'en i går. Så nu hvor jeg endelig har fået set den, vil jeg gerne høre folks meninger om filmen?


    Selv synes jeg det er en rigtig, rigtig flot film. den minder på mange punkter meget om Danser med Ulve (hvad synes I?).


    Klart en perle i min DVD samling, det er helt sikkert!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • fik den også igår, og den er allerede set.. igen :D


    synes selv det er en genial og flot film. Cruise spiller utrolig fedt i den.. Og ja den minder ret meget om Danser med Ulve..

  • Købte den selv på reg. 2 for ca. 2-3 mdr. siden.
    Så den også i biffen dengang den var i biffen.


    På mange måder minder den om Danser med Ulve.
    Måske også derfor at den i Bogart (Det hedder det vist ikke?) blev kaldt Danser med Samuraier. ;)


    Det er en smuk film med mange flotte scener og skuespillet er der heller ikke meget i vejen med.
    Særligt Ken Wanatabe skinner igennem, han leverer en solid præstation.
    Tom Cruise er måske lige rigeligt Tom Cruise, hvis i ved hvad jeg mener?


    Der er heller ikke brugt CGI i filmen overhovedet, det er også imponerende.
    Det står i skarp kontrast til eks. SW episode III hvor der ikke er en eneste udendørs scene.
    Alt er CGI/Blue screen.


    Effekterne er generelt overbevisende og slutningen er meget dramatisk og meget trist.


    Last Samurai få two thumbs up herfra. :clap:

  • Kan kun tilslutte mig de andre her, den film er virkelig fin. Så den i biografen, og venter kun på at der dumper lidt penge ind så jeg kan anskaffe den på dvd også. :rolleyes:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Faldt i søvn da jeg så den i biografen men det var også på en forpremiere midt om natten 8o Men så vidt jeg husker var den faktisk rigtig god, og ingen andre end Tom Cruise kunne da have spillet den rolle..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO
    Der er heller ikke brugt CGI i filmen overhovedet, det er også imponerende.
    Det står i skarp kontrast til eks. SW episode III hvor der ikke er en eneste udendørs scene.
    Alt er CGI/Blue screen.


    ah passer ikke helt..


    i SW III er ca 90% af filmen CGI, det er ret meget, men der er udendørs optagelser.. som f.eks på Tatooine

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    ah passer ikke helt..


    i SW III er ca 90% af filmen CGI, det er ret meget, men der er udendørs optagelser.. som f.eks på Tatooine


    Nope ikke iflg. en artikel jeg læste for nyligt.
    Skal lige se om jeg kan grave den frem.
    Hvis jeg finder den, kommer den lige som en edit i dette indlæg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO


    Nope ikke iflg. en artikel jeg læste for nyligt.
    Skal lige se om jeg kan grave den frem.
    Hvis jeg finder den, kommer den lige som en edit i dette indlæg.


    for nogen tid siden, så jeg i tv eller dvd eller hva det nu var at de havde lavet optagelser til 3'eren i ørknen som skal forstille tatooine...

  • De plejer vist at tage til Tunesien eller noget når de skal filme Tatooine.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Ok jeg har nu haft hjernen i blød et godt stykke tid.
    Jeg kan ikke finde det sted jeg læste det.
    Og mener også at det var 90% af filmen der var blue screen.


    Ørken scenerne fra tunesien eller australien (kan ikke lige huske hvor de har været henne til episode 3), skal vist kun bruges til panorama billeder, hvor der sandsynligvis vil blive tilføjet mere CGI.


    Resten af filmen vil være blue screen eller 100% CGI.
    Det var noget af det samme med Episode II AOTC, der var faktisk heller ikke noget on location.


    Hvis der er nogen, der kan finde noget der bekræfter dette, eller siger noget andet, så smid lige et link. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Fik efter lang tids venten endelig DVD'en i går. Så nu hvor jeg endelig har fået set den, vil jeg gerne høre folks meninger om filmen?


    Selv synes jeg det er en rigtig, rigtig flot film. den minder på mange punkter meget om Danser med Ulve (hvad synes I?).


    Klart en perle i min DVD samling, det er helt sikkert!


    selv om jeg ik er den store fan af tom cruise, syndes jeg det er en kanon film :cheers:

  • Det passer altså ikke, at der ikke har været on-location. Beru's hjem og slavelandsbyen på Tatooine eksisterer jo i virkeligheden. De har været ude med crew og det hele, når de har skulle filme der. Men pod turneringen ved Mos Espa har nok været noget lignende 90 % CGI.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Det passer altså ikke, at der ikke har været on-location. Beru's hjem og slavelandsbyen på Tatooine eksisterer jo i virkeligheden. De har været ude med crew og det hele, når de har skulle filme der. Men pod turneringen ved Mos Espa har nok været noget lignende 90 % CGI.


    Bemærk lige at jeg taler om den kommende Episode III
    Jeg leder som sagt stadig efter kilder, men for søren det er svært at finde noget.
    Er dog ret sikker i min sag. ;)


    Men du har helt ret i at de ting eksisterer i virkeligheden.


    EDIT:
    Nu fandt jeg en kilde:
    http://www.imdb.com/title/tt0121766/trivia


    Quote

    Unlike the previous Star Wars films, which were shot both on soundstages and on location, this episode was filmed entirely in the studio. The only location work was a background plate shot during the production of Episode II.


    Der står at hele filmen, pånær et baggrundsbillede, er lavet i et studie med blue screen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO
    Det var noget af det samme med Episode II AOTC, der var faktisk heller ikke noget on location.


    :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg


    :)


    Hmm jeg giver mig en smule.
    Der var en anelse mindre CGI i AOTC.
    Men så godt som alle scener er i større eller mindre omfang ændret med CGI.


    Der er nogle få udendørs scener med både ørken og græs i AOTC, de er nok on location.
    Men Lucas (The Mad Scientist) har sandsynligvis proppet både det ene og det andet ind bagefter, digitalt.

  • .

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Det er da en fed film, men havde desværre regnet med at den var lidt mere "historisk" så første gang blev jeg lidt skuffet... Det var mer en aktion film... Ved ikke lige hvorfor jeg havde fået en idé om at den sku være historisk 8o Men da jeg så den anden gang var den max fed, så kan ku tilslutte mig resten herinde :cheers:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    .


    Hvad prøver du at sige med det billede?


    Er det fra Episode II?
    Eller er det måske fra den kommende Episode III?


    Hvis du lige skriver lidt mere tekst, skal jeg nok kommentere det.
    Men et punktum siger mig altså ikke meget. ;)


    Synes forresten denne tråd er løbet en anelse af sporet. :crazyeyes: