Kong Arthur

  • Nogen der har været inde og se den ?`


    Var i biffen i søndags, og vil da give den 4 ud af 6.
    Den sidste pga Mads Mikkelsen ;)
    Han spiller sg* godt og kunne sagtens gå hen og få nogle fede roller i Hollywood.
    Synes Lancelot var for lidt med, men ellers en flot film :D

  • Var inde og se den søndag aften, synes den var kanon, ikke så meget pga. hr mikkelsen.
    Den får 5/6 points af mig, pga en fed historie!

  • Fed film... specielt når man lige bagefter skulle se Fahrenheit 9/11 på forpremiere i Imperial. Damn en lækker aften. Begge film er helt klart hver at se.. specielt sidstnævnte.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Fed film... specielt når man lige bagefter skulle se Fahrenheit 9/11 på forpremiere i Imperial. Damn en lækker aften. Begge film er helt klart hver at se.. specielt sidstnævnte.


    2 film 1 aften.. Hehe... Gad ikke medmindre det var en serie film... Triologi osv...

  • Lever nærmest derinde... har også været til 8 timers Matrix marathon og lignende derinde, så to film var ingenting. Og når man så kender folk i kiosken osv., så gør det jo det hele lidt nemmere.

  • Herfra får den 2/6 stjerner.


    Bevares grundlaget for en god historie var til stede, men blev slet ikke udnyttet.


    Der er en enkelt fed kampscene, vil ikke sige hvilken, da det kunne spoile.
    Men resten af kampscenerne bragte ikke noget nyt.
    Det hele var set i Gladiator, Last Samurai, Braveheart osv.
    Men hvis filmen var kommet lidt før, havde det måske set anderledes ud?


    Der er faktisk ingen personudvikling i filmen, og man knytter sig ikke til personerne.
    Figurerne er flade alle til hobe. Der er ikke en eneste der gennemgår en fornuftig udvikling i løbet af filmen, i hvert fald ikke så man som publikum føler med dem. Jo, Arthur ændrer indstilling til Rom og vajderne ændrer indstilling til Arthur, men det virker som om at det bare pludseligt sker, vi får intet at vide om de dybere bevæggrunde. Keira Knightley er den der er mest uheldig. Fra publicitysiden er det kraftigt fremhævet at hun er med i filmen, men rollen som Guinevere er flad, statisk - og uden kød overhovedet. Der er intet at arbejde med. Hun har jo knap en replik der giver mening i det store hele


    Merlin ligner en arbejdsløs bums fra New York fremfor en troldmand. (Havde forventet en der måske lignede Dumbledore/Gandalf noget mere)


    Et lyspunkt i filmen, er dog Bors, han leverer nogle geniale replikker.


    Ja det blev et langt indlæg, men jeg er også meget skuffet. ;)

  • Nu hvor du stiller det op på den måde som du gør det, så kan jeg faktisk godt give dig ret. Specielt Merlin, han var virkeligt skuffende. Men var nu alligevel ikke så skuffet da jeg forlod biografen.

  • Jeg synes godt nok det var en lorte film. Synes ikke Mads Mikkelsen var noget specielt.


    Men hende tøsen er da ok lækker i filmen :)


    Men alt i alt er jeg meget skuffet over filmen og har fortrudt jeg har betalt 70 kr for at se den :boxed:

  • Jeg giver den 2/6 stjerner..
    De fleste punkter er blevet nævnt, men som sagt.. der er ingen udvikling i filmen. den sidder ligesom fast og der er intet man ligesom sidder og bidder i tænderne over.. Da jeg så Merlin begyndte jeg at grine.. - hold kæft, han er grim.. ham kunne de godt gøre bedre.. Mads Mikkelsen havde ansigtet, men ikke stemmen.. han var en lesbende turist i oldtiden.. - han var meget bedre i andre danske film, såsom Pusher & Rejseholder.. Men jaja.. Lortefilm. Kampscenerne var det eneste værd at se (selvom de blev for ensformige efter 1 minut).. Mit råd er : betal ikke for at gå ind at se den, men lej den evt. når den kommer ud

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Lever nærmest derinde... har også været til 8 timers Matrix marathon og lignende derinde, så to film var ingenting. Og når man så kender folk i kiosken osv., så gør det jo det hele lidt nemmere.



    Burde der ikke stå "også når man har en sød kæreste som har arbejdet derinde, så man efterhånden kender de fleste medarbejdere" ? 8o


  • Det er jo svært at lave en film uden noget som ikke er set før, og både skal ha godt manuskript og gode skuespillere.. det hele koster jo kleijner.. Jeg har endnu ikke set den endnu, men jeg skal snart ind og se den, og glæder mig.. trods alt en Jerry Bruckheimer film :D


    Angående troldmænd.. de har ikke eksisteret, det er jo fantasi, så derfor har alle forskellige meninger og synspunkter på hvordan en troldmand skal se ud. Det samme gælder vampyere..


    Ved ikke om du har set filmen "Merlin"? Handler om det samme, men mest Merlin (spillet af Sam Neill) Han har heller intet skæg, og er bare en normal person med en stok og kan noget magi.. Synes det nu er cool nok at de laver den på den måde, det behøver jo ikke være Harry Potter troldmænd ala Dumbledore der er med i alle fantasi film