Hvad for nogen Højttalere vil du anbefalde?

  • Ville også lige bede en Moderator om at flytte tråden, men har selv de højtalere som #ScratchY siger og de spiller helt kanont til prisen, og så kan de holde til noget.


    Men regner dog med at du vil have surround sound ?(

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Det kommer meget an på hvor højt du vil spille...


    Hvis du køber computer højtalere får du .. :


    God og billig lyd.. Som samtidig kan spille ok højt..
    Dette kan du købe hos en computer forhandler..


    Hvis du køber hifi anlæg får du .. :
    Utrolig god lyd.. Dog ikke det billigste... Som kan spille meget højt..
    Dette kan du så købe hos f.eks. Hifi-klubben..


    Men jeg har selv følgende.. :
    Kenwood 120w x 5 forstærker
    Cerwin-Vega DC-10 200 watts højtalere..
    Cerwin-Vega 15" 400 watts subwoofer


    Alt dette har jeg købt brugt til ca .. : 4.500 kr .. Og det spiller kanon !

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Argus
    Hey


    Hvad for nogen højttalere vil du anbefalde?
    God lyd, spil højt :P


    Må gern passe godt til en Creative Sound Blaster Live! 5.1 Digital :T


    kommer an på hvad for nogle du helst vil have, og hvor meget de må koste ;) ..en af mine mates har lige købt sårn et sæt her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18642 ,det spiller bare fedt :D

  • hvis prisen var underordned så burde du overveje dette:


    forstærker: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|4182|pdetail


    for højttaler: 2* http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|1604|pdetail


    bag højttalere: 2* http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|39|39|3141|pdetail|


    center højttaler: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|40|40|3158|pdetail


    subwoofer: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|42|42|2482|pdetail


    så ville du ihvertifald få et ordenligt anlæg ;)


    Edit: link fejl

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

    Rettet 2 gange, sidst af joatim ().

  • ja tag i hifi-kluppen min store bror har også et anlæg ra hifi-kluppen det købte han da han blev konfimeret og nu er han da 22år og det spille stadig som da han købte det det har heller aldrig været til rep i selve anlæget har han denon og højtaler har han b&w jeg ved godt det ikke er gratis men det spiller bare kanont en af mine venner havde en højtaler4 der var næsten dobbelt så stor i watt som min store bror men det kan ikke slå den for de fortsætter bare der ud af uden at lave forengning af lyden og nu ved jeg hvad jeg taler om for jeg har et discotek..... det min mening hifi-kluppen det spiller kanont :)


  • Det setup du har valgt ville lyde forfærdenligt sammen..
    Det hænger overhovedet ikke sammen..
    Desuden får du aldrig den lille forstærker til at trække de 2 800Sig front HT.. De kræver hver i sær deres egen effekt forstærker for at lyde ordenligt..
    Så det ville da godt nok være en elendig måde at spendere den slags cash på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Det setup du har valgt ville lyde forfærdenligt sammen..
    Det hænger overhovedet ikke sammen..
    Desuden får du aldrig den lille forstærker til at trække de 2 800Sig front HT.. De kræver hver i sær deres egen effekt forstærker for at lyde ordenligt..
    Så det ville da godt nok være en elendig måde at spendere den slags cash på.


    i følge hifi klubben skal hørtalleren have 50-1000watt's forstærker så forstærkeren burde jo kunne trække det men ellers kan man jo bare købe en Tact millinium MK2 til dem begge to og så bruge denne til resten http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|1545|pdetail

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

    Rettet en gang, sidst af joatim ().

  • Snak om noget ud ved om!


    Du får ikke en bedre forstærker end en NAD, den er ikke længere kan ikke diskuteres, det har været oppe og vende så længe! NAD er det bedste

  • hehe ja jeg sidder stadig med mit samlede anlæg ( sony XB8AV) på en ca 560W.....og alt fungerer og ser ud som den dag fona manden kom med det :) - i 1993 eller 94 :) gav 5600 for det dengang, og har aldrig givet probs....ikke som de hersens PCere :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houdini
    Snak om noget ud ved om!


    Du får ikke en bedre forstærker end en NAD, den er ikke længere kan ikke diskuteres, det har været oppe og vende så længe! NAD er det bedste


    Hvis du taler til mig omkring Hifi Viden så tror jeg du er gået forkert..


    Snak om noget jeg ved?
    Jeg er temlig sikker på at jeg har været på hifi scenen siden du gik med Ble lille ven.
    Jeg havde førhen Hifi som absolut størreste interesse og med udtagelser som dine ses det tydeligt at du er ude hvor du ikke længere kan bunde.
    NAD laver klart nogle gode forstærkere uden tvivl, men at sige at NAD er det bedste lavet er noget absolut nonsens. Det ses tydeligt at du absolut ikke ved hvad du taler om, og uden nogen konkrete begrundelser til hvorfor det nu engang er sådan tager jeg slet ikke dit indlæg seriøst.
    NAD laver IKKE de bedste forstærkere eller recievere på markedet og de er slet ikke i toppen af virkelig High End Audio. I blandt toppen finder du fabrikanter såsom Krell / The Gryphon / Mark Levinson / Meridian osv og NAD er ikke heriblandt. NAD´s Silver series blev meget anderkendt for man fik god lyd for relativ få penge, men den reciever som Joatim linker til er SLET ikke i klasse med resten af det valgte udstyr han har valgt, og for at få optimal lyd på de 800 SIG front HT så kræver det en del mere punch. Faktisk er det sagt at for at få den bedst mulige lyd ud af dem bør der være en monoblok pr. kanal.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houdini
    Snak om noget ud ved om!


    Du får ikke en bedre forstærker end en NAD, den er ikke længere kan ikke diskuteres, det har været oppe og vende så længe! NAD er det bedste


    Tag det nu roligt mester - den der overlegne holdning er der da ingen der gider høre på. Hvis du har en stor hifi-viden og gerne vil vise den , så gør det konstruktivt istedet for den (efter min mening) rigtig barnlige måde at tage en diskussion på.


  • Og for slet ikke og glemme Accuphase ;)
    jeg ville nok betagne NAD som et godt privat home hifi til folk som ikke har råd til fortærkere til 100.000 men som stadig vil ha noget der kan holdes ud og høre på ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Og for slet ikke og glemme Accuphase ;)
    jeg ville nok betagne NAD som et godt privat home hifi til folk som ikke har råd til fortærkere til 100.000 men som stadig vil ha noget der kan holdes ud og høre på ;)


    Yes Accuphase også, gad bare ikke nævne alle, mere bare for at pointere at NAD ikke er bladt disse..


    Men ja NAD er skam en ganske fin fabrikant, men lige for at rette på hans udtagelse at NAD er og bliver det bedste passer ikke.
    Men jo til de penge med konkurrenter såsom Denon / Marantz / Harman Kardon etc så er det en hård konkurrent, og har stadig problemer iblandt disse, som på flere måder er overlegne NAD, så imod de virkelig tunge drenge har NAD ikke en chance..