DR TV streaming

  • Jeg ved ikke hvad det er, der gør det. Vi er 4 voksne mennesker i den lejlighed jeg bor vi - vi kan se netflix, youtube, HBO, TV2play... men hvis der er en, der ser DR... så kan de andre INTET!


    DR´s streaming TV kan på en eller anden måde optage hele vores 100mbps båndbredde når der skal ses et afsnit af Taxa. Det er så slemt at hjemmesider ofte timer out eller jeg får besked om at jeg ikke har forbindelse til nettet.


    Andre der oplever det samme?

  • Prøv at limit hvor meget DR appen bruger af jeres internets båndbredde via jeres router.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Hej. tak for svarene

    Har også sommetider problemer DR. Har I prøvet at skrue ned for streaming kvaliteten når I ser DR på nettet?

    Den pågældende roomate, som af og til nyder DR-programmer, er desværre uden for pædagogisk rækkevidde når det kommer til den slags :(

    Prøv at limit hvor meget DR appen bruger af jeres internets båndbredde via jeres router.

    Han ser det gennem browseren på hans computer. ville det stadig være muligt at begrænse hastigheden for DR´s hjemmeside?

  • Altså jeg køre bruger nogle gange dr.dk og live tv over pc/i browser, der er et lille tandhjul man kan klikke på og bestemme hastigheden ved siden af der hvor man kan vælge fuldskærm.
    Har tit kørt i baggruden med andet internet uden bøvl.

  • Der er absolut ingen fornuftig grund til at DR TV burde kunne æde så meget båndbredde. Lyder ærlig talt mere som om at jeres router dør helt ift. til en eller anden form for pakkefiltrering eller prioritering.


    Hvis I ikke bruger en manuel router indkøbt af jer selv, ville jeg hive fat i jeres udbyder og høre dem af hvorfor dette sker, og om de har en eller anden form for prioritering koblet på deres router, som giver problemer for al anden trafik.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |