Netflix, Mubi, Viaplay... hvad skal man vælge??

  • Hej alle,


    Nu da netflix har gjort sin entre i Danmark, har jeg kigget på de alternativer der er. Jeg står i mellem:


    Netflix, Mubi og Viaplay.



    Hvad burde jeg at vælge? Jeg sætter pris på et stort udvalg. Hvad har i og hvorfor?


    Mubi er relativt ukendt, men der ser da ud til at være et glimrende udvalg til kun 69 om måneden.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg har valgt Netflix.. Hvorfor? Aner det faktisk ikke, men nu hvor jeg har haft det i to dage er jeg helt vildt med det.. Det virker bare på alle måder, og har slet ingen problemer med det, og det virker på ALT snart..

  • Sidder også med Netflix, men regner ikke med at betale når min prøveperiode er slut.


    Jeg burde have 30 dage gratis, men i stedet har de givet mig indtil den 01/01-2013, selvom at jeg hverken har Spotify eller Spotify Premium, jeg klager ikke :rolleyes:

  • Den danske Netflix skuffer fælt efter min mening.
    Men det er ikke noget en VPN eller unblock-us.com ikke kan ordne.


    Jeg har selv sat den Amerikanske Netflix på min Apple TV, og vil jeg så se noget af det danske, kan jeg altid streame det fra iPad eller iPhone til Apple TV'en.
    Der er SÅ mange flere serier og film, og langt flere nyere og større film på den amerikanske Netflix end der er på den danske.

  • Den danske Netflix skuffer fælt efter min mening.
    Men det er ikke noget en VPN eller unblock-us.com ikke kan ordne.


    Jeg har selv sat den Amerikanske Netflix på min Apple TV, og vil jeg så se noget af det danske, kan jeg altid streame det fra iPad eller iPhone til Apple TV'en.
    Der er SÅ mange flere serier og film, og langt flere nyere og større film på den amerikanske Netflix end der er på den danske.


    man skal vel også lige give den danske udgave en chance for at nå at kunne følge med, som jeg forstår det er det ret nyt og som vi alle ved med nye produkter som kommer fra USA så går der lige et stykke tid før det kan følge ordenligt med herhjemme, giv det lige en chance før man kritisere det uden grund...


  • man skal vel også lige give den danske udgave en chance for at nå at kunne følge med, som jeg forstår det er det ret nyt og som vi alle ved med nye produkter som kommer fra USA så går der lige et stykke tid før det kan følge ordenligt med herhjemme, giv det lige en chance før man kritisere det uden grund...


    Som jeg har læst mig til sidder de amerikanske producenter alt for tungt på rettighederne.
    Det skulle være derfor udvalget er så begrænset på den danske version.


    Så hvis de ikke får forhandlet sig en ordentlig aftale, så holder jeg mig til den amerikanske.
    Jeg tvivler dog lidt på den danske versions fremtid.

  • jeg bruger Netflix, egenligt kun fordi jeg vil prøve det og man har de første 30 dage gratis.
    syntes det fungere meget godt, der er da også nogle gode titler imellem. Men troede dog udvalget var størrer.

  • jeg bruger Netflix, egenligt kun fordi jeg vil prøve det og man har de første 30 dage gratis.
    syntes det fungere meget godt, der er da også nogle gode titler imellem. Men troede dog udvalget var størrer.


    Smid en VPN på, eller prøv unlock-us.com gratis i 7 dage.
    Så har du endnu mere at se. :)

  • Har selv valgt netflix da viaplay sucks ! De har næsten ikke noget og den måde viaplay køre på er også noget lort deter sat så dårlig op så tog sku netflix

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Som jeg har læst mig til sidder de amerikanske producenter alt for tungt på rettighederne.
    Det skulle være derfor udvalget er så begrænset på den danske version.


    Så hvis de ikke får forhandlet sig en ordentlig aftale, så holder jeg mig til den amerikanske.
    Jeg tvivler dog lidt på den danske versions fremtid.


    kan du have ret i de amerikanere er jo lidt grådige, men på den anden side, hvis de vil tjene flere penge og godt vil udvide markedet burde de jo se at vi er interesseret her henne også kan man jo håbe at de lukker op for de gode sager så man kan slippe for at "lege" amerikaner ;)

  • Pt. har jeg de 30 dages gratis Netflix, og efter det vil vi nok indløse min kærestes 30 dage også.


    Jeg går lidt med tanken om at afmelde vores antenneforenings tv pakke, og i stedet satse på et par streaming tjenester i stedet (vi giver pt. ca 230kr/mdr. for en hulens masse kanaler vi ikke ser).


    Netflix + HBO + Viaplay kunne være interessant for os begge (damen kan se de elendige serier på viaplay) hvis ellers de alle 3 ville komme på Boxee.
    Pt. må man vist nøjes med PS3 for Netflix, håber HBO og Viaplay smider en ps3/boxee version ud men tvivler.


    YouBio ser også interessant ud, men tror det bliver alt for dyrt.


    HBO er så vidt jeg har forstået kun HBO materiale (sjovt nok), så der vil det måske være oplagt at abonnere, se alt man finder interessant og så straks afmelde igen. Netflix udvalget skulle gerne forøges/ændres løbende, dog ikke i samme skala som amerikansk katalog.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Netflix + HBO + Viaplay kunne være interessant for os begge (damen kan se de elendige serier på viaplay) hvis ellers de alle 3 ville komme på Boxee.
    Pt. må man vist nøjes med PS3 for Netflix, håber HBO og Viaplay smider en ps3/boxee version ud men tvivler.


    Jeg tror desværre at der kan gå lang tid (eller aldrig) før vi ser dansk netflix på boxee, da de åbenbart ikke kan fikse det før Intel udsender et opdateret SDK, hvilket lader vente på sig.
    Boxee har lige udsendt en ny boks kaldet Boxee TV, så jeg tror ærligt talt at Boxee boxen er død.


    Personligt bruger jeg for tiden en Kinesisk Android Pen tilsluttet mit fjernsyn, den er bestemt heller ikke perfekt, men i det mindste er der apps til netflix og jeg regner med at kunne bruge HBO nordic på den også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.