Musik numre kommer som én fil

  • Hej Tweak.


    Har lige købt mig nogle numre online, og downloadet dem.


    Nu er problemet bare, at musik numrene ikke kommer som enkelte musik filer. De kommer derimod som alle sangene samlet i én køre i én fil. Det er lidt træls syns jeg nok, at have noget som kostede 72kr og de er samlet som en fil.


    Er der nogen nem løsning at dele disse numre ud af den ene store fil?


    Der er en lille ".cue" fil med, på 2kb som når jeg åbner denne kan finde ud af springe til de enkelte numre, når jeg trykker næste i windows media player eller vlc. Men tvivler på min iphone eller itunes kan klare dette.


    MVH. Dennis :)

  • du har vel hentet et album i form af et disk image


    i det du beskriver er der en lille .cue fil og en stor .bin fil.
    .bin filen er et "billede" af selve CD'en (som var det rent faktisk en cd), mens .cue filen er en slags indholdsfortegnelse for de individuelle tracks på cd'en.


    prøv at åbne filerne igennem et disk image program, fx. Daemon tools. Hvis du finder filer inde i image filen der fylder noget ala 44 bytes, så er imaget lavet til at blive brændt ud på en alm. cd til en cd-afspiller.


    du kan rippe alm. cd'er igennem windows media player...


    så:


    1. mount image filerne til et virtuelt drev igennem fx. Daemon tools
    2. henvis media player til det virtuelle drev image filen er mounted på og rip som følgende: http://windows.microsoft.com/e…-media-player/11/rip-a-cd

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tror ikke jeg er helt med, kan ikke se hvordan jeg skal åbne det i PowerISO eller Deamon Tools.


    Det er det her jeg har at rode med.
    De to store filer (CD1 og CD2) som er .mp3 og de 2 små filer (CD1 og CD2) som er .cue
    Når jeg åbner .cue i VLC så begynder musikken, og jeg kan skifte fra nummer til nummer ved at trykke på næste.
    Dette kan jeg derimod ikke gøre når jeg åbner de store filer direkte.


    Jeg kunne selvfølgelig selv klippe det til, men det er bare et langt og tidskrævende job. Ingen måde der er NEM med et tredjeparts program af en art?


    Mvh. Dennis


  • Ikke så smart at smide et billede op af ulovligt hentede musikfiler ;O)