Hvad hører i af musik?

  • Hvad høre i af musik?


    Jeg er selv til en enorm blanding af forskellige musik arter, bla rock, heavy rock, dødsmetal, blackmetal, trash metal, noget hiphop, og techno når jeg er enormt påvirket :D


    Hører bla, Pink floyd, Led zeppelin, Jimmi Hendrix, DAD, Doors, Eminem, cypress Hill, Wu Tang Clan, Gasolin, Illdisposed, Slayer, Iron Maiden, Metallica, Rage Against The Machine, Sash, Darude, Beatles, U2(rattle and hum), Clawfinger, Six Feet Under, Janis Joplin. Ja det er en blandet flok:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    :hb:


    Metal ftw!


    :hb: Høre meget, men metal er og bliver nr 1 ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Det er meget forskelligt det kommer an på mit humør.


    Høre dog mest Nickelback, Metallica, Disturbed og Mudvayne


    Når jeg så vil høre musik med noget bass i så er det mest 50 cent, bla hardstyle som f.eks Showtek og Headhunterz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    :hb: Høre meget, men metal er og bliver nr 1 ;)


    Lige præcis.


    Hører egentlig kun metal.


    F.eks. Carcass, Children og Bodom, Norther, Heaven Shall Burn, Mnemic, Dissection, Devildriver, Rotting Christ, Dimmu Borgir, Arsis, Bloodbath, Cannibal Corpse, Immolation, In Flames, All That Remains, Slipknot, Raunchy, Naildown, Fear My Thoughts, Six Feet Under, Dark Fortress.


  • Der er lige nogle navne jeg skal checke, kender Carcass(fra de goe gamle dage)Dimmur Borgir, Cannibal Corpse(six feet under, har en hvis indflydelse her:-), Slipknot, og selvfølgelig SFU.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • hører klart mest House music.. men dance og rock er også nogle af de gode.. lige at sætte kunstnere på, kan jeg ikke.. så skulle det være Linkin Park.. men med house kan kan jeg ikk lige sige hvad det er..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ifølge Last.fm så hører jeg mest Moby, Kaizers Orchestra og Yoav - så det er vidst hvad man kalder lidt af det hele...
    Men siden jeg har oprettet min profil derinde så har jeg hørt mere end 5.000 numre fordelt på mere end 1.200 kunstnere, så det spænder ret bredt hvad der står på min CD hylde (yep, jeg køber musik)!


    :hb:

  • Genrer:
    Electronica, Electro House, Progressive House, House, Electro, Dance, Soft Rock, Hard Rock, Synthpop, Chillout, Lounge, Bigbeat, Downbeat, Downtempo


    Kunstnere:
    AC/DC, Andy C, Audioslave, Basement Jaxx, Beastie Boys, Bodyrox, Booka Shade, Boys Noize, Busy P, Calvin Harris, Chemical Brothers, Coldplay, Creedence Clearwater Revival, The Crystal Method, DAD, Daft Punk, Danger, Dave Darell, David Guetta, D'azoo At Night, Deadmau5, Den Sorte Skole, Digitalism, Dj Antoine, Dj Mehdi, Dj Shadow, Dogzilla, Eric Prydz, Fabrizio E Marco, Fedde Le Grand, Fragma, Funkerman, Gabry Ponte, Gigi D'agostino, Gorillaz, Guru Josh Project, Ian Carey Project, Johan Ilves, Justice, Kaiser Chiefs, Kashmir, Kavinsky, The Killers, Klaas, Kruder & Dorfmeister, Laidback Luke, Lenny Kravitz, The Loft, Martin Solveig, Maurizio Gubellini, Mellefresh, Metallica, MGMT, Micha Moor, Moby, Mondotek, Mr. Flash, Mr. Oizo, MSTRKRFT, Muse, Nine Inch Nails, Oakenfold, The Offspring, Pakito, Paul Van Dyk, Pendulum, Pixies, Prodigy, Queens Of The Stone Age, Rage Against The Machine, Rammstein, Ratatat, Re-Coded, Red Hot Chili Peppers, Richard Grey, Rob Zombie, Rune RK, Röyksopp, Safri Duo, Sash!, Saybia, SebastiAn, Shaun Baker, Slagsmålsklubben, Spleen United, Steve Angello, SuperTroels, Tegma, Tenacious D, Tiësto, Timo Maas, Topmodelz, Trentemøller, Tro.L.S & Orgi-E, U2, Uffie, UFO Yepha, Van Halen, Velvet Underground, VETO, Vitalic, Weezer, Whitey, Yelle, Zombie Nation.


    Ikke helt opdateret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Der er lige nogle navne jeg skal checke, kender Carcass(fra de goe gamle dage)Dimmur Borgir, Cannibal Corpse(six feet under, har en hvis indflydelse her:-), Slipknot, og selvfølgelig SFU.


    Smid da lige System of a Down oven i den der liste.


    Jeg hører rigtig meget house, men hører faktisk ALLE genre.


    Mvh Madsen

  • Min smag spænder fra Ib Glinteman (super lektie musik), Thomas Helmig,Alphabeat, John Mayer, Jamiroquai, Infernal, FallOutBoy, Audioslave og RAGE. Med andre ord et bredt udvalg - der er jo dage hvor man er til fest og dage hvor man skal lave lektier :)


    Forsat god lørdag og weekend :D


    Mvh Stubkier

  • Min absolutte foretrukne genre er EDM - Electronic Dance Music, men lytter nu også til meget andet lige fra pop, rock, R'n'B og temamusik.


    Min iøvrigt mest foretrukne kunster er Armin van Buuren (ja, han skal squ nævnes igen igen).


    Nedenfor er en ikke alt for opdateret liste over mange kunstnere, som jeg lytter til:


    3 Doors Down, Above and Beyond, Adam White, Airbase, Alanis Morissette, Amy Macdonald, Anastacia, Andain, Andrew Bennett, Andy Moor, Armin van Buuren, ATB, Black Eyed Peas, Blank and Jones, Bobina, Bob Sinclair, Bomfunk MC's, Bon Jovi, Brinck, Bryan Adams, Carpark North, Celina Ree, Clint Mansell, Chicane, Creed, Coldplay, Cosmic Gate, Danser med Drenge, Daughtry, Dave Gahan, Depeche Mode, Dido Disturbed, DJ Orkidea, DJ Shah, Duffy, Enya, Evanescence, Ferry Corsten, Filo and Peri, Flash Brothers, Fluke, Fort Minor, Gabriel and Dresden, Garbage, Gorillaz, Gouryella, Green Day, Guano Apes, Guns 'n' Roses, Hej Matematik, Ida Corr, Infernal, James Blunt, Jes Brieden, Kim Larsen, Korn, Kosheen, Kyau vs. Albert, Lange, Leama and Moor, Lifehouse, Limp Bizkit, Linkin Park, Live!, Lizzie, Lordi, Madonna, Maggie Reiley, Marco V, Markus Schulz, Maroon 5, Metallica, Mew, Michael Jackson, Mika, Mike Foyle, M.i.k.e., Moby, Muse, Nelly Furtado, Nephew, Nickelback, Nine Inch Nails, No Doubt, Oceanlab, One Republic, Overseer, Paul Oakenfold, Paul van Dyk, P.O.D., Private, REM, Ra, Rammstein, Rank 1, Rihanna, Ronski Speed, Roxette, Savage Garden, Saybia, Shane 54, Silverchair, Smash Mouth, Snow Patrol, Solarstone, Spleen United, Static X, Sugar Babes, The Cardigans, The Chemical Brothers, The Corrs, The Cranberries, The Killers, The Prodigy, The Rasmus, The Thrillseekers, Tiesto, Timbaland, Tv2, U2, Volbeat, Way out West, Weird Al, Within Temptation, Yoav ....


    Og mange andre!

  • Jeg høre alt der er godt produceret. Dog forguder jeg det hårde elektroniske mere end noget andet, der er vi ovre i genrer som hard trance, hardstyle og ikke mindst hardcore. :clap:

  • Psytrance, chillout:


    Infected mushroom, Space Buddha, Chi-AD, Shpongle....


    Min personlige favorit i den genre CHI-AD - Astral Warrior (sikkert alt for gammelt til mange herinde)


    Så vil jeg gerne slå et slag for:


    Fever Ray:


    Specialt disse to numre If i had a heart og When i grow up

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet 3 gange, sidst af Skjold ().

  • Generelt kan man sige at jeg lytter til hvad jeg kan lide. Jeg forsøger så vidt muligt at være åbent for alt. Det betyder også at jeg lytter til det meste lige fra klassisk, over pop, til hårdere rock. Dog bryder jeg mig generelt ikke om r&b, "gangsterrap" og dødsmetal. Men jeg lytter stadig til det hvis det lige fanger mig. F.eks. er jeg for nylig begyndt at få øjnene op for Brandy. Den pige har squ noget talent.


    Nogle af de bands jeg har hørt og hører meget er:


    Gasolin
    Nirvana
    Cranberries,
    White Stripes
    Pink Floyd
    Smashing Pumpkins
    Johnny Cash
    Emmylou Harris
    P. J. Harvey
    Bertine Zetlits
    Asian Dub Foundation
    Lene Marlin
    Nightwish
    Within Temptation
    Placebo
    TV2


    Generelt er jeg åben for stort set alt musik, ihvertfald indtil jeg hører det første gang. Det jeg gør meget er at gå på biblioteket og låne forskelligt jeg ikke kender og så høre om det er noget jeg kan lide. Ofte er det ikke noget der fanger min interesse men ind imellem finder jeg noget jeg kan lide.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------