Nemme Guitar Tabs?

  • Heeey, jeg er en dreng på 15 som startede med at spille guitar i forgårs, jeg går ikk til det, men havde bare en guitar herhjemme.. Det eneste jeg har lært at spille indtil videre er Mester Jakob.. kender i nogle andre sange/melodier der er nemme? og jeg mener meget nemme.. fordi jeg vil gerne starte med alt det nemme kedelige også skal det jo selvfølgelig blive sværrere og sjovere senere.. Og forresten jeg spiller Akustisk, XD håber virkelig i svarer derude :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af philipmejdal
    Heeey, jeg er en dreng på 15 som startede med at spille guitar i forgårs, jeg går ikk til det, men havde bare en guitar herhjemme.. Det eneste jeg har lært at spille indtil videre er Mester Jakob.. kender i nogle andre sange/melodier der er nemme? og jeg mener meget nemme.. fordi jeg vil gerne starte med alt det nemme kedelige også skal det jo selvfølgelig blive sværrere og sjovere senere.. Og forresten jeg spiller Akustisk, XD håber virkelig i svarer derude :T


    Smoke on the water? Og kan du 'læse' tabulatur? :)


    http://www.ultimate-guitar.com…moke_on_the_water_tab.htm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Først og fremmest så lær at spil akkorder og skifte imellem dem.


    Ellers lær at spil Seven Nation Army, tager ikke mere end 2 min. at lære den, selv som nybegynder.


    Seven Nation Army er bare en klassiker den skal man kunne spille 8)

  • Iron man - den er satme nem :dance:.


    Men jeg synes du skulle øve akkorder, de simple lærer du hurtigt ( A, A7, D, G, E, Am, Em) og derfra er det forholdsvist nemt at udbygge, du skal selvfølgelig arbejde for det og øve dig i skift mellem de forskellige akkorder. Du kan med garanti låne nogle gode begynderbøger på dit lokale bibliotek.
    Hvis du leder efter tabs, så kig her Link der er masser at finde. (her kan du også finde ud af hvordan man griber de forskellige akkorder an)



    Smoke on the water, Iron man og Eye of the tiger er meget simple og lige til at gå til

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

  • Du kan bruge http://www.bjarkeh.dk der ligger masser af tabs og akkorder til forskellige sange.
    Ellers bruger jeg for det meste http://www.ultimate-guitar.com Der er næsten alle sange inkl. akkorder og tabs.


    Og held og lykke med spillet fremover, det varmer altid når man kan mærke at man bliver bedre og bedre.


    Håber det kan bruges.


    /natch

  • Det bedste er at melde sig til guitarundervisning, der lærer du alt hvad du skal, og det er altså sådan du kommer længst (egen personlig erfaring, har prøvet netop det samme)

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Det bedste er at melde sig til guitarundervisning, der lærer du alt hvad du skal, og det er altså sådan du kommer længst (egen personlig erfaring, har prøvet netop det samme)


    Skal lige siges at jeg er kommet utrolig langt ad mig selv, og bare ved at læse på ultimate-guitar og se youtube videoer..


    I øvrigt er denne her tråd alt for gammel til at svare på .. (:


    /natch


  • Ja, men du kommer altså længst med en lærer. Jeg kan tydeligt huske hvor "dårlig" jeg var før, og hvor "god" jeg er blevet nu. Det er bare det med at lære nye ting, og hele tiden have en til at sætte en i gang med det, og nok det mest vigtige, at hjælpe.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder


    Ja, men du kommer altså længst med en lærer. Jeg kan tydeligt huske hvor "dårlig" jeg var før, og hvor "god" jeg er blevet nu. Det er bare det med at lære nye ting, og hele tiden have en til at sætte en i gang med det, og nok det mest vigtige, at hjælpe.


    Du kan sagtens blive god til at spille uden undervisning. Basta.
    Et hav af verdens mest kendte gitarister har f.eks. aldrig modtaget undervisning, så at sige at det er en nødvendighed er vist at skyde lidt over målet.
    Men til trods for det, så vil jeg give dig ret i at man helt klart når langt med en lærer som rent faktisk kan finde ud af at lære fra sig.

  • Det kan jeg dog alligevel godt give dig ret i.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_