Hvilke gode og billige kabler?

  • Skal bruge lidt kabler, da jeg har opgraderet lidt på hifi fronten ;)


    Skal bruge følgende:


    1 x 0,5-1 m. HDMI kabel.
    1 x 2-3 m. HDMI kabel.
    1 x 2-3 m. Antenne kabel.


    De skal ikke være alt for dyre, men skal bestemt heller ikke være noget l**t. ;)


    Nogen der har et bud på hvor jeg finder disse kabler billigst?


    Prisen skal helst ikke overskride 700,- for alle 3 kabler.

  • Nu er der nok nogle hifi nørder som kommer efter mig, men tag da et kig på http://www.hifiklubben.dk.
    De har en masse, som generalt er af god kvalitet.. De kabler jeg har købt, har ihvertfald fungeret optimalt.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Antenne kabel > Silvan
    HDMI kabel har jeg fra Sandberg... :O Virker fint.
    Subskriberer ikke på div historier om at kabel X giver 100x bedre lyd end kabel Y. Og det er jo bare mere irrelevant når vi snakker digitale signaler (eks. HDMI)
    Angående dit antennekabel, så regner jeg ikke med at du skifter hele ledningsføringen i dit hus til noget fancy? Inkl. distancen til der hvor det fordeles fra din antenneudbyder... Så medmindre du bruger defekt kabel vil det korte stykke ingen som helst indflydelse have på den samlede oplevelse af antennesignalet.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().

  • Antennekablet SKAL være godt afskærmet, da det er det der skal gå fra hdd optageren, og op til fjernsynet (sammen med diverse lyd/billed, og strømkabler).
    Da jeg skiftede mit gamle 10 meters fra harald-nyborg ud med et PG, fik jeg BETYDELIGT skarere og flottere billede på mit 40" 100Hz LCD.


    Men købte et 4 meter SUPRA HDMI kabel idag for 349,-, så nu mangler jeg bare et antennekabel, og et kort HDMI. :)