Nætværk med nabo

  • Jeg deler nætværk med min nabo.
    Det er mig der lægger net til.
    Problemet er så bare det at hvis han vil opdatere sin puter efter en formatering er der ikke noget forbindelse tilbage til mig. Findes der et program hvor man kan dele den forbindelse så man har lige meget?
    Og findes der så og noget så jeg kan se hvad han dawnloader?
    bare så jeg er sikker på at han ikke suger noget ulovlig mp3 eller film. For det er jo min IP så det er sq mig de kommer og banker på hos.

  • Quote

    Originally posted by Bad Duck
    Jeg deler nætværk med min nabo.
    Det er mig der lægger net til.
    Problemet er så bare det at hvis han vil opdatere sin puter efter en formatering er der ikke noget forbindelse tilbage til mig. Findes der et program hvor man kan dele den forbindelse så man har lige meget?
    Og findes der så og noget så jeg kan se hvad han dawnloader?
    bare så jeg er sikker på at han ikke suger noget ulovlig mp3 eller film. For det er jo min IP så det er sq mig de kommer og banker på hos.


    1. Du må ikke dele din internetforbindelse. Hvis TDC finder ud af det, såååå... ;) ( host ... a.nielsen@nielsen.tdcadsl.dk ) :$


    2. Du må ikke overvåge folk uden deres tilladelse.

  • Quote

    Originally posted by Kay
    Erhm, er det ikk noget hacking du snakker om der..? Det er jo også ulovlig..
    at gå ind i hans computer..


    Hacking? WTF?


    Nej han vil bare kontrollere hans netværk.

  • Jamen som Grillrotten skriver, han må jo ikk overvåge folk.. det er jo personlighedskrænkelse..


    Sig til din nabo at han ikk må være på dit net mere..

  • Quote

    Originally posted by Kay
    Jamen som Grillrotten skriver, han må jo ikk overvåge folk.. det er jo personlighedskrænkelse..


    Sig til din nabo at han ikk må være på dit net mere..


    Han behøves ikke overvåge.


    Bad Duck : Hvis du benytter dig af en router kan du spære for de porte p2p benytter.

  • Grillrotten, det kunne jo være hans bror der boede inde ved siden af.. må man så godt?


    Min bror og jeg dele da internet.. men det er selvfølgelig også under et tag..

  • Quote

    Originally posted by Kay
    Grillrotten, det kunne jo være hans bror der boede inde ved siden af.. må man så godt?


    Min bror og jeg dele da internet.. men det er selvfølgelig også under et tag..


    Det er ikke lovligt. Så behøves alle boligblokke i princippet kun en linie.

  • Sefølig kan jeg se på min ruter hvis den bare står og blinker helt vildt i en længerperiode men hvis der er noget ulovlig. Det er jo mig de kommer til hvis der bliver noget.
    Det jeg mangler er bare noget hvor man kan se hvad der suser igennem min ruter.
    Men hvad med at dele en forbindelse, det må da kunne lade sig gøre.

  • Jeg kan ikke se problemet i at dele et nætværk.
    Hvis man holder en opkobling så må man godt men hvis han sætter sin puter ind på den anden side at vægen må man ik? :9xo

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Et Hus = En linie


    Er der flere om den linie er IKKE ulovligt ;)


    Nej.... Husstand ... og betyder IKKE hele huset når man bor i et hus hvor der bor flere mennesker hver for sig... og det må jo være her tilfældet når man siger "nabo" ... og ikke fks. "lillesøster" ... :$


    Siden du ikke har ret, så joh ...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Nej.... Husstand ... og betyder IKKE hele huset når man bor i et hus hvor der bor flere mennesker hver for sig... og det må jo være her tilfældet når man siger "nabo" ... og ikke fks. "lillesøster" ... :$


    Siden du ikke har ret, så joh ...


    SÅ hedder det et boligkompleks, hvis der bor flere end en selv og sin familie

  • Hvorfor ikke bare snakke med personen? Eller følg reglerne :crazyeyes:


    Quote

    Originally posted by FlowingLil
    Det er ens egen linie man sidder på, man må sq da selv bestemme hvad ens linie skal bruges til....


    Nej. Der er jo stadig de danske love, og så siger man jo ja til nogle betingelser når man bestiller en internetlinie, der bl.a. siger der kun må være en husstand om en internetlinie.