Hvilken browser bruger du?

  • Det er et kendt spørgsmål, og jeg tror ikke jeg er alene om at synes at jeg fra tid til anden gerne vil prøve noget nyt.


    Anyways, jeg har altid været glad for Chrome. Det har jeg kørt med i mange, mange år.
    Men for et par måneder siden valgte jeg alligevel at skifte til Opera. Jeg må sige, at jeg siden da ikke har kigget mig tilbage. Jeg er blevet SÅ glad for at bruge den.


    Jeg kan komme med nogle iagttagelser jeg har gjort mig efter mit skifte. Både på godt og ondt.


    Pros:

    • Indbygget personligt nyhedsfeed.
    • Alternativt nyhedsfeed i nyåbnede faner.
    • Panel i venstre side med genveje til en masse features.
    • Indbygget Facebook-chat i venstre panel.
    • Super hurtig og mindre krævende end Chrome.
    • Indbygget Dark-theme.
    • Indbygget Picture-in-picture videoafspilning. Fx YouTube som PiP i hjørnet eller in-game hvis du farmer i et spil.


    Cons:

    • Hijacker XML-feeds og præsenterer dem i nyhedsfeed (kun relevant ift. mit arbejde).


    Hvad bruger du, og hvad er du glad for ved den?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg bruger og har brugt Chrome gennem mange år efterhånden. Den er simpel og let at konfigurerbar ned til mindste detalje.


    Opera benyttede jeg i starten, men valgte hurtigt Chrome.


    Built-in ad blocker mangler jeg i Chrome, men denne del er heldigvis nem at kompensere for med extensions.

  • Min daglig browser er Firefox. Synes det er vigtigt at støtte firmaer som Mozilla, der er motiveret af andet end profit. Så er deres privatpolitik også langt bedre end Chrome. Den er også blevet rigtig solid efter deres quantum opdatering.


    Dog bruger jeg stadig Chrome til min front end development. De er ofte hurtigere med nye funktioner og så er Blink/Chromium også den mest brugte browser engine der er. Begge er vigtige når man udvikler.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg bruger to forskellige versioner af Firefox suppleret med Tor. Jeg bruger to forskellige versioner, da udviklingen til Linux og Windows befinder sig forskellige steder, så det er lidt mere et nødvendigt onde. Jeg er imidlertid ganske glad for Firefox- og har været det længe efterhånden. De er ved at være virkelig langt fremme i gamet - og som nævnt længere oppe, så er der også et koncept og et mindset bag Mozilla som jeg til hver en tid vil foretrække at støtte.


    Jeg nægter at røre ved Chrome :/

  • Bruger firefox, og har gjort det så længe jeg kan huske tilbage
    Der er mange tilføjelser man kan lave, som personlige temaer, adblocker, osv.


    Jeg er rigtig glad for deres bogmærke funktion, den bruger jeg hver dag

  • Bare til almindelig internet brug har jeg Firefox, Explore, Chrome og nogen gange Tor.


    De køre med 3 forskellige sikkerhedsniveuaer så jeg ikke skal sidde og skifte indstillinger hele tiden. Slå man alt fra er der meget lidt der virker.

  • Er blevet super glad for Opera GX til privat surfing - massere af gode builtin indstillinger. Benytter Firefox til arbejdet da det bare kører stabilt med 10 vinduer x 20+ faner - det skal dog lige siges at der self skal lidt cpu power til ;) der findes massere af gode plugins til begge, som: No script, Adblockers, WebRTC og Lastpass. :D

    Sekundært benytter jeg chrome, edge og meget sjældent IE til hjemmesider der ikke er optimeret ordentligt. ;)

  • har brugt chrome i lang tid

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().