VMWare skift mellem 4k og FHD opløsning

  • Hej Tweak.


    Jeg har fået ny arbejdshest til arbejdet med 4K skærm, det er super fedt og virkelig lækker.


    MEN jeg har samtidigt oplevet at det er et kæmpe problem med Virtuel maskine, da skærmen simpelthen bliver for lille.


    Jeg skifter gerne mellem at have PC'en i Docking station, hvor jeg har 2 FullHD skærme og kører den virtuelle maskine på den ene af de skærme, der er der ingen problemer med at læse.


    Men lige så snart jeg så klikker den ud af den Docking station, så ændres opløsningen til 4k og dermed bliver alt simpelthen for småt.


    Jeg kan godt nok manuelt ændre skaleringen, men det kræver at man logger ind og ud hver gang hvilket godt kan være lidt træls hvis man har nogle igangværende projekter åbne.



    Jeg kan simpelthen ikke få googlet det rigtige frem, til hvordan jeg får min skalering fra "host" maskinen over i min VMWare, så min 4K opløsning ser ligeledes ud på WMWare maskinen som min Host maskine.


    Håber det er nogenlunde forståeligt :P

  • Ikke det optimale...
    Men det jeg selv gør er at køre mine VM's som headless og remote desktop ind til dem. Du kan bestemme opløsningen på din remote connection. I think it's better to use rdp instead of the host software interface. As you interface more directly with the vm this way