Hvor kan man få Windows 10 til billige penge?

  • Hej! Jeg skal til at købe ny pc, og hælder mest til at samle selv, i den anledning skal jeg bruge Windows 10 Key. Hvor får jeg det billigst uden det er en kopi? Jeg kan få det til 800 de fleste steder hvor man kan købe dele, men jeg tænker det kan gøres billigere..


    Kender I nogle steder som er lovlige og originale Windows 10 keys?

  • Men er der originale keys?
    Jeg vil ikke risikere at pludselig ikke virker mere, eller siger at det er en kopi. :)


    Der er ikke noget der hedder en "kopi". Enten er det en ægte licens af en eller anden art, eller så virker den ikke. Men stort set samtlige licenser du kan købe "billigt" er enten revet af gamle Windows 7/8 maskiner (som også gælder som Windows 10 nøgler), eller så er det decideret stjålet af ansatte på de store OEM fabrikker - HP, Acer osv... da de bestiller ark på ark af nøgler til alle de maskiner de sender ud af døren.


    I værste fald ender du med en nøgle der ikke virker, eller som holder op med at virke om et år eller to. Det eneste du kan gøre her er at købe fra en butik i EU, eller tilkøbe noget forsikring hos Kinguin, G2A eller lign. hvor de så dækker et eventuelt tab.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ikke noget der hedder en "kopi". Enten er det en ægte licens af en eller anden art, eller så virker den ikke. Men stort set samtlige licenser du kan købe "billigt" er enten revet af gamle Windows 7/8 maskiner (som også gælder som Windows 10 nøgler), eller så er det decideret stjålet af ansatte på de store OEM fabrikker - HP, Acer osv... da de bestiller ark på ark af nøgler til alle de maskiner de sender ud af døren.


    I værste fald ender du med en nøgle der ikke virker, eller som holder op med at virke om et år eller to. Det eneste du kan gøre her er at købe fra en butik i EU, eller tilkøbe noget forsikring hos Kinguin, G2A eller lign. hvor de så dækker et eventuelt tab.

    Hvis den holder op med at virke om et år feks. Kan man så ikke bruge computeren mere? Eller skal man bare købe en ny kode?

  • Du smider bare en ny kode på - Windows 10 kører faktisk nogenlunde uden at man giver den en licensnøgle nogensinde. Der er bare et grimt logo nede i hjørnet, der minder dig på at købe en licens, og så kan du ikke ændre på hvordan skrivebordet ser ud ift. farver og design.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du smider bare en ny kode på - Windows 10 kører faktisk nogenlunde uden at man giver den en licensnøgle nogensinde. Der er bare et grimt logo nede i hjørnet, der minder dig på at købe en licens, og så kan du ikke ændre på hvordan skrivebordet ser ud ift. farver og design.

    Hej igen!


    Kan man godt ændre Windows til dansk, når man køber der via de hjemmesider i linker til?

  • Licensnøglen er ikke låst til et sprog - Du henter bare den udgave du vil have via microsoft's hjemmeside og bruger licensen.


    https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10


    Det nemmeste er at køre det officielle værktøj fra denne side, og smække et 8GB USB stik i ( alt slettes! ) og lade den lave det om til en installer. Bare vælg dansk og 64bit (x64) og du er kørende.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg køber via ebay, typisk bedst resultat hos de italianske sælgere, koster 3-5 euro og leveres indenfor 5 minutter på mail.
    De eneste minuser jeg kan komme på er at du ikke kan være sikker på at en geninstallering er mulig, installere du igen om et halvt år feks har jeg oplevet at nøglen ikke virker mere. Man skal heller ikke kontakte microsoft support, de kan med det samme se din nøgle er fra et shady sted og begynder at stille mange spørgsmål men hjælper egentlig ikke med det man kontaktede dem omkring