Udfordring med formatering af MSI Bærbar

  • Hej dejlige tweak mennesker! :)


    Jeg har en udfordring med at formatere en MSI bærber.
    1. Når jeg booter bærbaren går den HVER gang i reparationsmode! Og fejler og genstarter.
    2. Da jeg prøvede at formatere bærbaren ved at vælge dens fabriks partition, sagde den fejl og fjernede mulighed for at fabriksformatere, da den ikke kan finde partitionen.
    3. Når jeg prøver at gå i fejlsikret-tilstand, går den bare igang med reparation og fejler igen.


    Derfor vil jeg spørge om jeres hjælp.


    Hvis jeg laver en windows usb, og formatere derigennem, bliver jeg så spurgt om windows key? (Serialkey står ikke under bærbaren som gamle dage)
    Eller kender I en smart måde til hvordan jeg får den til at lade vær med at reparere?


    Håber meget på at I kan hjælpe :)

  • Og når du så har installeret windows, og selvfølglig valgt den rigtige version.
    Så plejer windows selv at finde cd-key'en :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Din licensnøgle ligger typisk kodet ind i BIOS'en (SLIC), og ellers hvis du kører Windows 10, så er den i Microsoft's sky.


    Du skal ikke tage dig af at du ikke har nøglen klar ved installationen - Skip det og kør Aktivering efter installationen inde fra Windows. Så finder Microsoft nøglen for dig baseret på dit bundkort's serienummer eller din BIOS's SLIC information.


    Sidder du med Windows 7 eller ældre, så er du afhængig af SLIC information (hvis den eksisterer), eller din gamle Windows installation. Så hvis du allerede har renset den gamle installation kan du i værste fald være out of luck.


    Men du kan købe Windows 10 nøgler for ingenting på nettet i disse moderne tider, hvis du ikke er bange for at tage en tur på eBay eller lign.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |