Opdateret Windows 7 SP2 (DK/US) ISO

  • Jeg har lavet et par ISO'er med opdateret Windows 7, saa man ikke skal vente timevis paa opdateringer efter en geninstallation.


    De er baseret paa ISO'er direkte fra MS og derefter opdateret med


    - "Service Pack 2"
    - Internet Explorer 11
    - Opdateringer til IE11
    - Maanedelige Opdaterings pakker til Windows
    - USB 3 drivers hvis du oensker at benytte USB som installations media (dog ikke alle Intels)
    - NVME drivers (Intel og samsung)
    - Dot NET 3.5.1 sikkerheds opdateringer
    - Der ligger dot net 4.7 Framework installer paa mediet hvis man oensker at installere dette


    Engelsk (September 2017):
    https://drive.google.com/open?…va8E7NdnpWREJyd1l0TWxvSDA




    Dansk (September 2017):
    https://drive.google.com/open?…va8E7NdnpWVk9vbDZxb2hVcTQ


    God fornoejelse for jer der stadigvaek bruger Windows 7



    P.S.
    Jeg anbefaler generelt altid at koere Spybots Anti Beacon til at slaa alt det MS telemetry fra
    https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

  • Super fedt SvenBent, takker!


    Men er det til alle versioner af 7'eren eller hvilken version, Home, Basis, Pro... er det ?

  • beklager. my bad
    iso indeholder Home basic, Home premium, Professionel og ultimate.


    De er dog bygget op paa et profesionel media. men eftersom alle 4 versioner er paa samme media. har jeg bare fjerneg filen der paa forhaand valger pro og derved er der adgang til 4 versioner som er paa medie.

  • Tak!
    Den vil jeg fluks hente, da jeg skal ud at formatere en maskine som er blevet ramt af ransomware :thumbdown:


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Hvordan kan det være i stadig foretrækker Windows 7 ? :S

    min grund er kan opsummere i 2 ting


    1: kontrol
    2: Hurtigere at arbejde med


    exampleer
    * Windows7 sletter ikke software paa din maskine uden at fortalle dig det... den sletter faktisk slet ikke noget software paa din maskine under opdatering. det goer windows 10
    * Windows 10 resette windows firewall paa trods f jeg koerter med en anden firewall. ( uden at informere mig) hvilket spildte en del dage med at fejldiagnosticere probllerm pga der var to firewalls koerende
    * calc i windows 10 kraver dlb click paa enter for at vise resultat. det er et click for meget
    * jeg kan arbejde med mine .exe filer uden hele tiden at skulle genere sat advarsels popups


    hvis du bare bruger windows 10 til at starte et spil eller browser saa er win10 fint. men hvis du arbejder med sevle systemmet saa er windows 10 elendigt fordi du ikke laenger selv er i kontrol

  • For mit vedkomnet er det lidt af samme problem
    jeg blev træt af at få slettet software efter nogle update.
    jeg må indrømme at jeg har andet at bruge min tid til end skulle lave dobbelt arbejde,så derfor gik jeg tilbage til 7 ;)

  • Hej SvenBent


    Tak for win7 pro dk 64bit isoen.


    Den kører fint her på min gamle dell med E7500 cpu, og fik den aktiveret med koden fra etiketten på kabinettet.


    Der skulle kun opdateres et mindre styktal efterfølgende, det var dejligt.


    Megen ros til dig også for alle dine gode input samt hjælp når problemer opstår.


    Mega mange venlige hilsener fra Benny

  • FEDT MAND!! :goodpost: :rules: :9xo
    Du sparede mig lige for at skulle slipstreame selv eller bakse med windows update i weekenden :9xo
    Tak for tippet med anti beacon også

    Hvordan kan det være i stadig foretrækker Windows 7 ? :S

    Den primære grund for mig er også kontrol. Et styresystem er per definition crap når det bare sletter programmer (eller filer) uden brugerens samtykke. Det er trods alt ikke Microsoft der ejer din computer (eller for den sags skyld, dine data, din xbox osv), men DIG, uanset hvad der står skrevet i deres lange liste af aftaler.


    Windows har lov til at informere brugeren og spørge ad! Det er ikke et styresystems opgave at bedømme for dig om Program X virker på din computer eller ej... det er op til brugeren at finde ud af det, og lave en strategi fremadrettet. Funktionen er EKSTREMT irriterende, fordi den også fjerner programmer der virker perfekt.


    Eksempel: Installerede Creator's Update på min mors win10 lenovo miix tablet her i går, og da besluttede den sig for at fjerne "lenovo system update", et lille program der holder øje med og hjælper med at opdatere BIOS, drivere, mv. Jeg hentede samme version fra Lenovo igen, installerede det.... OG ALT VIRKEDE SOM DET SKULLE.
    Så skal Windows 10 ikke sige til mig at programmet ikke vil virke!


    Desuden skal min computer heller ikke bare installere Office 2016 eller Office 365 (og da slet ikke en forbandet demo) uden videre, når jeg udtrykkeligt prøver at installere Office 2010 eller 2013.


    Gentagne gange har jeg oplevet at navnlig OneDrive geninstalleres uden min eller brugerens samtykke (bruger ikke det lort, hverken hjemme eller på arbejde :evil: )


    Hvad M$ har fået grueligt galt i halsen er, at et styresystem ikke er en service, men en basal grunddel i at en computer overhovedet kan noget, og det første indtryk brugeren får af alle computerens aspekter.


    Windows 10 (plus 8 og 8.1) har også et kæmpe problem med ikke at give information nok når der endelig sker fejl (i stedet for en hexadecimal kode, som man skal slå op hos..... Microsoft, kunne de rent faktisk sige direkte hvad der er galt...). I nogle tilfælde har jeg oplevet at disse versioner lige ud lyver overfor brugeren (hvilket også er et kronisk problem hos konkurrenten, Apple)


    Når man styrer Windows 10 fra et domæne (jeg er systemadministrator til daglig) vil du hive mange hår ud fordi Win 10 er slem til at ignorere GPO politikker, OG Microsoft roder konstant rundt i disse hver gang der kommer et nyt build (især Creators update)... så hver gang de "store" updates kommer, skal man som sysadmin gennemgå alle GPO'er og se om ikke M$ har rodet med det igen, ellers får du et problem om et par dage fordi en given politik ikke længere godtages af en updated Win10 maskine.


    Hvis ikke det var på grund af Microsoft's provokerende pis, er Windows 10 faktisk et rigtigt, rigtigt godt OS, der kunne have båret linjen videre med stolthed.... men firmaet bag er blevet for stort, for grådigt, og ALT for invaderende.


    edit:
    Jeg havde faktisk tænkt på at lave en slipstreamed XP med "Windows POS" hacket, hvor man stadig kan update XP (indtil 2019 eller 2020).... men så er vi ude i lidt af en gråzone, siden det ikke just er noget der er godkendt ovre i Redmond .... :$

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().