Antivirus som bruger mindst resourcer.

  • Jeg leder efter et nyt antivirus program. Prisen betyder ikke så meget, men det eneste krav jeg har, er at det ikke bruger særlig mange resourcer, når det er idle.


    Kan i hjælpe mig? :)

  • Vidste slet ikke at Microsoft havde lavet eget antivirus program. Har lige installeret det, og det kører ganske godt på Windows 7 Ultimate. Microsoft er begyndt at gå den rigtige vej :)

  • Jeg har selv Microsofts antivirus kørende på et par maskiner, og jeg synes det kører rigtig fornuftigt! :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Avira AntiVir.


    Microsofts bud på et antivirusprogram får også ret pæne ord med på vejen, så det var måske værd at kigge nærmere på.



    Enige med Avira AntiVir.


    Det er fantastisk!!!

  • Med mindre du absolut vil have en stor "suite" bør du glemme det med pengene. Eller rettere du har betalt for et AV allerede - MSE er rigeligt. Der er et par problemer men der er allerede en ny beta ude så hav lidt tålmodighed. MSE kører lige så let som Avira og de andre men bare ikke altid ;) Ikke sikkert du opdager noget overhovedet men en del har observeret højt cpu forbrug fordi skannere bare går amok, eksempelvis på en folder med en masse zip-filer. "Idle" er lidt frit fortolket af MSE, kan være for ivrig. Det og et par andre kendte problemer går jeg ud fra bliver fixet. Har ikke prøvet den nye beta endnu men tror MS mener det alvorligt denne her gang. Højt ram-forbrug er stort set ligegyldigt (er højt!), at det kører problemfrit betyder alt. Ellers kommer der snart en ny Avast 5 der ser fin ud, hvis ikke Avira duer - eller AVG 9.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Avira AntiVir.


    Microsofts bud på et antivirusprogram får også ret pæne ord med på vejen, så det var måske værd at kigge nærmere på.


    Har også kun hørt godt om "Microsoft Security Essentials", og så vidt jeg husker er det rigtig godt til netbooks, for det kræver næsten intet at have kørende :)


    http://www.addictivetips.com/w…-review-with-screenshots/

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • AVG9 er imo det dårligeste. Jeg har flere gange slettet det fra veninders og families comuter fordi det gør computeren så skide langsom. Man kunne TYDELIGT mærke at det hjalp helt vildt