• Sad lige og så et program om mobning, hvor der bliver snakket meget om at dem der bliver mobbet "typisk" bliver asiociale og begraver sig foran deres computer. hvilket jo giver mening.


    svar på spørgsmålene og kom med hvad i ved og kender til det, eventuelt forslag til hvad i mener man kan gøre ved det.



    jeg selv har aldrig direkte mobbet, men igen hvor går grænsen for drilleri og mobning. føler dog heller ikke jeg er blevet direkte mobbet i skolen, har mere været sådan noget upopulær i perioder efter hvem men blev uvenner med i klassen.


    syntes man høre om så mange forslag til hvordan de forskellige skoler prøver at stoppe mobning, men man høre jo stadig om at der er meget af det. er sikker på at mobning skal standes hjemmefra i samråd med alle forældre i hver klasse.


    Linda

  • Jeg kan sådan set sige ja til de første 4, men har primært oplevet andre der er blevet mobbet af andre.. Men har kun sjældent oplevet grov mobning..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • kan se der er 4 der har stemt på de er blevet mobbet, men ingen har skrevet noget.... er det tabu lagt at blive mobbet, altså mener det ikke for at ramme nogen, men syntes det ville være fedt hvis nogen gad og stå rem og fortælle deres syn på tingene evt. om det blev stoppet og af hvad, eller om de selv har ide'er til hvordan man stopper mobning.


    syntes det er et stigende problem 2 af mine søskende er blevet mobbet så gralt at de har måtte rykke skole :(

  • Er det muligt at ændre afstemningen så man ka svare 4 gange? :)


    Altså tjekboxe....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg er blevet mobbet i skolen, hvilket vidst nok har været sådan noget med min daværende overvægt. Vi snakker her om folkeskolen. Men mindes ikke, at det har været voldsomt. Men kan huske, at jeg i min blå bog fra 10ende klasse blev kaldt Kvasimodo (eller hvordan det nu staves). Det er squ egentlig ikke det fedeste at blive kaldt, tværtimod.


    Men tror i det hele taget også, at jeg har mobbet/drillet andre på et eller andet plan. Så det er skam heller ikke fordi, at jeg selv er nogen mønsterelev.


    Jeg ved ikke rigtigt, hvordan problemet skal løses. Men tror måske mange forældre fralægger sig ansvaret og giver det videre til skolen. Synes generelt, at der er sket meget siden jeg gik i folkeskole.


    Når alt dette er sagt, så bryder jeg mig bestemt ikke om mobning. Drilleri er okay, når det ikke går over gevind.

  • Har ikke selv mobbet sådan set, kender nogle der er blevet mobbet, kender heller ikke nogen der mobber, men "drilleri" er gået overgevind nogle gange...


    er aldrig selv blevet mobbet...

  • Mobberne er jo som regel ikke klar over at de mobber, det er bare drilleri i deres øjne.
    Nu skal jeg ikke sidde og være "Ih så hellig", for jeg har da også været med til at drille folk, men mobning, det vil jeg nu ikke ligefrem kalde det - for der skal være plads til lidt små drilleri engang imellem, så længe man respekterer folk, og selv kender grænsen.
    Men hvad man kan gøre for at stoppe mobning, det er det helt store spørgsmål.

  • Jeg syntes tit folk overreagerer lidt på det her emne. Det er helt naturlig udvikling at mobbe/blive mobbet. Det kan selvfølgelig gå for vidt, men det er da en vigtig lektie at lære at overkomme lidt modstand. Jeg syntes ikke at man skal træde ind og blande sig i sådan noget, med mindre det går hen og bliver meget groft. Man kan ikke forvente at alle mennesker kan li' hinanden, og børn er nu engang børn. Når de bliver ældre stopper mobningen (forhåbentlig) og så undgår/bagtaler/dræber/whatever man bare de folk man ikke kan li' istedet for at mobbe dem.


    Jeg mobber f.eks. Carlsen hver gang jeg får en mulighed for det, men det er jo for hans egen skyld. Det er for at styrke ham, da han er et svagt individ.

  • Er blevet mobbet.


    Man slipper sgu ikke uset forbi, når man render rundt og ligner en thailænder.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg stemte at jeg kender nogen der blev mobbet da det nok er den der passer bedst hvis man ser på hvad jeg mest har oplevet. Men som mange andre også er inde på så ville det have været rart om man kunne stemme på flere. Den eneste jeg ikke ville kunne sætte kryds i er "jeg kender ikke til mobning".....

  • Var selv en af dem der blev skudt lidt på i skoletiden. Nok derfor jeg ikke kan få øje på dem jeg gik i klasse med når jeg i dag møder dem en sjællen gang. Men har da masser af venner i dag og ser mig ikke som asocial at all. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Dengang i folkeskolen for lang tid siden tror jeg aldrig at selv jeg er blevet mobbet. Hvis folk dengng sagde noget jeg ikke gad at høre på, så har jeg enten ignoreret det eller bedt dem om at flætte næbet ... eller også har jeg gjort det for dem :))


    Selvfølgelig er det ikke okey at gøre grin med andre eller mobbe dem, men det er vel meget naturligt at børn hugger lidt på hinanden. Syntes sgu også at ungdommen nu om dage virker lidt bløde på det område nogle gange. Det burde være til at klare uden at skulle gå til psykolog fordi ens nerver har taget skade.


    For 15-20 år siden var mobning ikke det helt store problem, men nu om dage ender det jo gerne i nyhederne når nogen bliver mobbet fordi personen er gået ned med flaget og har skudt hele hans klasse ... eller det kommer det jo nok snart til hvis folk ikke lige tager og slapper lidt af ... det ender sgu med amerikanske tilstande hvor en situation ikke længere kan klares med et par på hovedet, men hvor folk bliver stukket ned og skudt fordi de ikke har nosser nok til at klare sig uden våben...


    Det er kun vatpikke der bruger våben eller er flere imod én i en slåskamp... Dengang jeg gik i folkeskole var det én mod én imens man var omringet af de andre så man ikke kunne stikke af. Det giver hår på brystet :)) - Hvis man så ordnede ham gutten, så var der næsten altid én til som ville til når det blev hans tur. Det kunne blive nogle lange dage efter skole.

  • Hvad var det jeg læste i avisen for noget tid siden, at en dreng blev ramt i hovedet med en snebold i skoletiden på fyn, efter skole kom ham der blev ramt af snebolden tilbage med 15 venner og gennembankede 4 andre, som så viste sig slet ikke at være dem der havde kastet snebolden i første omgang.. Hvor langt ude er det? og det er enda i danmark :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg syntes tit folk overreagerer lidt på det her emne. Det er helt naturlig udvikling at mobbe/blive mobbet. Det kan selvfølgelig gå for vidt, men det er da en vigtig lektie at lære at overkomme lidt modstand. Jeg syntes ikke at man skal træde ind og blande sig i sådan noget, med mindre det går hen og bliver meget groft. Man kan ikke forvente at alle mennesker kan li' hinanden, og børn er nu engang børn. Når de bliver ældre stopper mobningen (forhåbentlig) og så undgår/bagtaler/dræber/whatever man bare de folk man ikke kan li' istedet for at mobbe dem.


    Jeg mobber f.eks. Carlsen hver gang jeg får en mulighed for det, men det er jo for hans egen skyld. Det er for at styrke ham, da han er et svagt individ.


    Jeg kan næsten regne ud, at du ikke selv er blevet mobbet. Folk der bliver mobbet, har tit psykiske mén langt frem i livet, så jeg synes bestemt ikke at det er ok at mobbe, selvom jeg osse mener at vi alle skal lære at overkomme lidt modstand.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz


    Jeg kan næsten regne ud, at du ikke selv er blevet mobbet. Folk der bliver mobbet, har tit psykiske mén langt frem i livet, så jeg synes bestemt ikke at det er ok at mobbe, selvom jeg osse mener at vi alle skal lære at overkomme lidt modstand.


    tjaa den her vogn hopper jeg lige med på... man kan godt høre du ikke kender yderliger til emnet, en ting er måske groft drelleri.. men i dag er mobning jo ikke bare lige og sige nogle dumme ord til hinanden, der er trusler indblandet og som skrevet tidliger i min post så blev denne dreng truet med kniv, og vi snakker altså folkeskole her.. 8o det bliver klassefiseret som mobning på danmarks folkeskoler.


    hvis man lige lure i nogle statestikker så er der faktisk mange unge der begår selvmord af direkte mobning fordi det er så gralt i dag.


    der er en grænse til at det styrker en eller direkte gør en mere og mere svag.