Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

15.06.2007, 17:36

Kære alle sammen.

Jeg har en generel advarsel omkring en mail jeg har modtaget og som sandsynligvis er phising. Det drejer sig om en e-mail fra Microsoft og som indeholder en vedhæftet fil, de opfordrer man kører.

Først og fremmest synes jeg det er meget underligt at Microsoft ville sende en mail til folk, der indeholder vedhæftede filer, men mistanken bliver ikke mindrer når jeg konstaterer at mit antivirus program stripper mailen for den vedhæftede fil.

Er der andre som også har modtaget denne mail?

/M.

Venligst,

Michael N. Petersen
www.hawkeyes.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HTI" (15.06.2007, 17:37)

2

15.06.2007, 17:47

Jeg har ikke fået noget lignende, men jeg er da næsten 100 på det er noget gris, hvis M$ vil havde os til at køre en fil eller noget andet, så gør de det nok gennem XP's update funktion.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

3

15.06.2007, 17:57

ja, Microsoft sender aldrig emails til folk om updates til windows.

4

15.06.2007, 18:02

Citeret

Originally posted by Cyclups
ja, Microsoft sender aldrig emails til folk om updates til windows.

Nope, men det der desværre mange "Hr. og Fru. Danmark" folk der tror .... Og det udnyttes desværre.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

5

15.06.2007, 20:30

Enig! Det er godt at se, at mange af os er på vagt overfor disse latterlige forsøg på at komprommitere vores ekspertise, men som Juice siger, ved hr. og fru. Danmark ikke at Microblød ikke sender mails med vedhæftede filer.

Hvis I kender andre, så gør dem tjenesten og videregiv advarslen. Jeg har advaret min familie.

Venligst,

Michael N. Petersen
www.hawkeyes.dk

6

15.06.2007, 21:18

Ved vi hvad det er for noget snavs???

7

15.06.2007, 21:24

Citeret

Originally posted by HTI
Enig! Det er godt at se, at mange af os er på vagt overfor disse latterlige forsøg på at komprommitere vores ekspertise, men som Juice siger, ved hr. og fru. Danmark ikke at Microblød ikke sender mails med vedhæftede filer.

Hvis I kender andre, så gør dem tjenesten og videregiv advarslen. Jeg har advaret min familie.

Haha prøver du at sige at os brugere på tweak.dk ikk kender andre end de brugere her på siden? :crazyeyes:

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

8

15.06.2007, 21:33

Citeret

Originally posted by JuiCe

Citeret

Originally posted by HTI

Haha prøver du at sige at os brugere på tweak.dk ikk kender andre end de brugere her på siden? :crazyeyes:

Det kan jo være fordi de ikke har net... :D Men kan da godt se den :D :D

9

16.06.2007, 12:41

Nej da!

Vi kender vel alle nogen som ikke er brugere her, hehe. Nævnte jeg ikke min familie?

Venligst,

Michael N. Petersen
www.hawkeyes.dk

10

16.06.2007, 12:59

Har ikke modtaget sådan en mail, men det er vel ikke Phising.

Mener nu nok, at Phising har noget at gøre med hjemmesider, hvor man indtaster oplysninger, som man tror går til den rette. Kunne eksempelvis være online betaling.

13

16.06.2007, 18:35

Det er en forklaring på, hvad phising er og at det også indebærer e-mails.

Tak for denne gang.

Venligst,

Michael N. Petersen
www.hawkeyes.dk

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.
MEST LÆSTE
MEST KOMMENTEREDE