Krav om alder

  • Jeg tænkte lidt på om vi ikk kan få det som et krav at man skal skrive sin alder på Tweak.dk.. Imo er det meget rart når man feks. handler med nogle om se hvor gammel personen er..

  • Quote

    Originally posted by Niller
    Jeg tænkte lidt på om vi ikk kan få det som et krav at man skal skrive sin alder på Tweak.dk.. Imo er det meget rart når man feks. handler med nogle om se hvor gammel personen er..


    Folk kan jo sagtens snyde, så jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe? :)


    Men ellers kan du vel bare spørge brugeren i den respektive salgstråd, hvis alderen er en vigtig oplysning for dig.

  • Dog kun i Køb og Salg.


    Ja sådan at man ikke kommer til at sælge noget til en 91'er :D :))


    Synes det er en god idé, alder er lige meget, dog skal der være IRL garanti på en eller anden måde. TLF eller lign.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Evt. kunne vi indføre IRL - Garenti hvor navn adresse kunne tjekkes op ligesom det er på arto.


    Kan du ikke lige forklare lidt om det? :)

  • Skal jeg vælge mellem at handle med en jeg ikke kender som er 30 og en som jeg "kender" her inde fra som er 15 ... Gæt hvad jeg så vælger ?


    Syntes ikke alder har noget med et salg eller køb at gøre.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Skal jeg vælge mellem at handle med en jeg ikke kender som er 30 og en som jeg "kender" her inde fra som er 15 ... Gæt hvad jeg så vælger ?


    Syntes ikke alder har noget med et salg eller køb at gøre.


    Nej, jeg gi'r op.....Jeg kan ikke gætte det. Hvem vælger du...? :crazyeyes:


    Tilbage til topic. Jeg har intet problem mht. alder, når der skal handles.

  • Ja vi ved jo at en person som har en e-butik ikke nødvendigs er sandfærdig, HOST HOST chippen.dk HOST HOST gammel nar HOST HOST..

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Man kan vel ikke andet en opfordre til det. Det er da sjovt nok at vide hvor gamle de enkelte brugere er. Selvom det i princippet er ret ligegyldig.


    Men jeg vil dog give dig lidt medhold her. Jeg har tidligere købt og solgt rigtig mange mobiltelefoner. Og jeg sprang efter flere dårlige handeler over de yngre. Det største problem med "dem" var pakker der ikke blev afhentet på posthuse og andet i den stil. Mange er simpelthen ligeglade med at man bruger tid og penge på at sende noget afsted, og uden videre undlader at afhente den hvis de ombestemmer sig i mellemtiden. Ude af syn, ude af sind.

  • Jeg vil ikke sige at jeg holder på at vi skal indføre det. Men det burde være temmelig nemt at lade folk indtaste CPR-nummer og så afgøre om det er gyldigt. Så snyder man da ikke sådan.
    Men som sagt snyder alle typer. Dog har Carlsen ret i at de yngre måske tager lidt lettere på mange ting..

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Skal jeg vælge mellem at handle med en jeg ikke kender som er 30 og en som jeg "kender" her inde fra som er 15 ... Gæt hvad jeg så vælger ?


    Syntes ikke alder har noget med et salg eller køb at gøre.


    ... mig? :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • så kan vi lige så godt indføre et rating system også til hver enkelt handel...ganske som qxl har det...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej.


    Ja en salgs rating, ville være kanon, hvem er fuskere og hvem er ikke... Så længe de mest ømtålelige oplysninger kan holdes for Admin´s eyes only kan jeg ikke se noget problem i det...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by Bjørn B
    Hej.


    Ja en salgs rating, ville være kanon, hvem er fuskere og hvem er ikke... Så længe de mest ømtålelige oplysninger kan holdes for Admin´s eyes only kan jeg ikke se noget problem i det...


    :)


    Tjaa, bare lidt surt at være den der bliver offer for at en anden måske misbruger funktionen på en eller anden måde, og gør alt hvad han kan for at få givet brugeren dårlig rating.