• Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    En dims du har i munden der gør avs. Kaldes vist også blister.


    Ah en blister....lisom karga var jeg os et stort spørgsmåltegn da jeg så ordet "blæne"... :idea:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Ah en blister....lisom karga var jeg os et stort spørgsmåltegn da jeg så ordet "blæne"... :idea:


    Hehe, her hedder det nu altså en blæne :D


    Edit: Fandt en bøf

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    har hørt Brintovilte også skulle virke, men det æder vidst også tandkødet?


    Det hedder Brintoverilte. Hehe. Altså: "Brint over ilte".
    Og nej, brintoverilte er sterilt og ætser ingen ting. Det er ikke for sjov at man bruger det til at rense sår osv. Men tænkte du ikke på Klorhexidin?
    Men ville dog ikke bruge det i munden. Du kan få noget som hedder: "Andolex" på apoteket. Det fås på recept :)


    Og er det mig, eller hedder det ikke en blegne? Blæne er da noget jyder siger? :P

  • Åh nej, mind mig ikke om de små plageånder....


    [Blocked Image: http://www.clintec.ki.se/onh/Spec.skrivn/bilder/2002/8_herpessimplex.gif]


    Jeg har døjet med blister hele mit liv - indtil jeg for knapt et års tid siden begyndte at tage Longo Vital dagligt - Det er noget der meget hurtigt gav stensikre resultater!


    De få gange jeg har fået blister siden da, har været fordi jeg har glemt at tage over et par dages tid. Det er nemlig ret vigtigt at de tages dagligt...


    Men mit råd er altså: Køb en dåse Longo Vital vitaminpiller, men tro nu ikke at du bliver blist fri, så snart du sluger et par stykker - for det virker kun forebyggende, men tager du dem fra i morgen af og 1-2 uger frem, burde du allerede være HELT fri for den slags!


    [Blocked Image: http://www.doktorn.com/images/products_big/CI08.JPG]


    Sådan ser de ud.


    EDIT: Spar mig for råd som "Du skal bare bruge Zendium når du børster tænder..." eller "Der findes noget der hedder Andolex..." - Det lort virker ikke! ;) Ikke på mig i hvert fald!


    Jeg har aldrig brugt anden type tandpasta end Zendium, og det forbedrede aldrig mine lidelser med blister/blæner.


    Og Andolex har jeg haft litervis i munden af, gennem tiden - Det er også noget skrammel! For det første er det dyrt og besværligt. Du får bedøvet hele munden, inkl. smagsløgene, men virkningen varer højest et par timer, så kan du starte forfra. For det andet fjerner det ikke blister, det bedøver som sagt kun hele munden...

  • Quote

    Originally posted by Madsass
    Men tænkte du ikke på Klorhexidin?
    Men ville dog ikke bruge det i munden.


    Man kan godt bruge Klorhexidin i munden. Det renser, dog farver det også tænderne brune.


    Forstod det som om, du ikke mente at man kunne bruge det i munden. Ellers undskyld 8)


    EDIT:
    Mener hvertfald man kan bruge det i munden.

  • For nogle år siden brugte vi TeaTree-olie.. smurte en lille smule på blisten, og så var den væk næste dag. Men pludselig kom der et tilfælde med nogle der var døde af at bruge det, så.. Nu bruger vi det ikke længere :roller:


    Mikkel - Var ikke klar over at man kunne få blæner på en anden måde, end hvis man bed sig i kinden eller tungen

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Mikkel - Var ikke klar over at man kunne få blæner på en anden måde, end hvis man bed sig i kinden eller tungen


    Sagtens - Jeg bed mig kun meget sjældent i tungen/kinden - Nææ, du, de bæster opstår skam helt af sig selv. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Sagtens - Jeg bed mig kun meget sjældent i tungen/kinden - Nææ, du, de bæster opstår skam helt af sig selv. :boxed:


    nedtur.. Synes det belastende nok med en enkelt en om måneden.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Så skulle du prøve med en enkelt ny, hver dag... :boxed:


    Ellers tak du.. Synes det kan ødelægge en god middag, hvis man sidder og skal koncentrere sig om ikke at bide sig det samme sted igen

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb