Survey til Tweak folket:)

  • Udfyldt.... og er nok en af de få der har svaret "nej, nej og atter nej". :D



    Som en der kender til at finde svagheder i sådanne systemer som jeres undersøgelse drejer sig om, er det et meget godt eksempel IMHO på at visse ting bare ikke bør kobles på nettet og til apps.
    Jeg vil kraftigt opfordre jer til at læse lidt op på CAN og OBD bussen i moderne biler, samt hvor usikker den er at koble på noget andet netværk...


    9 ud af 10 ting kan bilen selv forklare mig (fx. benzinøkonomi og fejl i motor/elsystem)... og det er en bil fra 2006. Resten kan alle få fat på med en billig OBD dongle... Dem der ikke ved hvad en OBD port er, har i 99.99998% af tilfældene slet ikke brug for de info i forvejen.



    Som I selv kommer ind på, kan konceptet blive konkurrenceforvridende, medmindre man selv håndterer de data der kommer ud af udstyret...
    ...men selv om man selv håndterer og kontrollerer disse data fra bilen, vil der også opstå tilfælde hvor disse data kan tvinges ud af én... jeg tænker forsikringsselskaberne.... Forsikringsselskab X vil sagtens kunne kræve adgang til ConnectedCars datene for at du overhovedet kan tegne en forsikring.... som du omvendt skal have for at må køre på offentlig vej.
    Når man tænker over connected cars-konceptet får man meget lidt for en meget høj pris... at dine kørevaner deles med alt og alle...
    Før jeg så meget som vil overveje det, skal lovgivning og teknologi på området være meget mere moden...
    tilgiv min pessimisme, det er bare mine vigtige 2 cents at lægge ud til jer ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200