80-årig straffes hårdt for at købe billig Counter-Strike-kniv til barnebarn

  • Det er vel ikke så vanvittigt? Manden har overtrådt våbenloven og som aktiv jæger må man jo antage at han kender reglerne og dermed er bekendt med at en overtrædelse af våbenloven højst sandsynligt kommer til at påvirke hans våbentilladelse.


    Oven i det påtænker han også at udstyre en 11-årig med halskniven, det er da efter min mening værre end at han mister våbentilladelsen.

  • Jeg syntes det er helt okay.


    Hvem med sine fulde sansers brug kan finde på og købe en kniv, som er totalt ulovlig i DK, og bare "tænke" at det er jo bare et halssmykke ?.

    Jeg har osse haft en krum kniv med hjem over jeg fik en bøde og den blev konfiskeret, men sådan er det bare. At de så går videre med "sagen", og fratager manden hans egne fuld lovlige våben, det kan jeg så slet ikke forstå.


    Set i bakspejlet, så er det jo egentlig godt nok, manden er jo oppe i årerne og det var måske på tide og hænge dem på hylden alligevel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.