Bevar el. udslæt Christiania?

  • Skal sgu BEVARES hvis det står til mig. Det er en af Danmarks kulturskatte syntes jeg.


    Ja, der bliver solgt fed der inde, men Christinia er MEGET andet end bare det.


    Ligesom det ikke er ALLE politibetjente der skyder folk før et advarselsskud op i luften... :))


    ... og for min skyld kan de godt gøre fed lovligt. Ryger ikke selv, men syntes dog stadig det skulle være lovligt, så folk frit kan vælge det som de har lyst til. Hvis en 15 årige kan drikke sig fuld, så skal en 30 årig vel også have lov til at ryge sig en fed...


  • :clap: :clap: :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det har jeg.


    Sådan en gang pothoveder og skattesnydere skal sgu straffes.


    Riv lortet ned, udslet det hele og lav ordentlige boliger til almindelige mennesker, så vi kan få et civiliseret miljø.


    ikek for noget, har du nogen sinde været der? .. det miljø de har der inde er bare alt for fed. hvis de bare havde lysleder der inde ville jeg sq gerne bo der...:)

  • Jeg har intet imod hash, men at folk skal unlade at betale ejendomsskat bare fordi de bor i "fristaden" den går sq ikke.
    Vi skriver idag anno 2004 og ikke 1970 dengang sociale eksperimenter var en del af kulturen.
    Eksperimentet er definitivt slut.

  • Bevares selvfølgelig - hvis de jævner det med jorden - så ryger der endnu en del af vort såkaldte frie samfund. Der skal være plads til sådan et sted. Desværre er det blevet ødelagt af "fremmedhajser-" og "rocker-bander", som styrer hashsalget derude. Hvis det skal til livs, så må det gøres lovligt - a lá Holland. Det nytter ikke noget, bare at fjerne Pusher Street. Det dukker så bare op et andet sted og med de samme bagmænd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det har jeg.


    Sådan en gang pothoveder og skattesnydere skal sgu straffes.


    Riv lortet ned, udslet det hele og lav ordentlige boliger til almindelige mennesker, så vi kan få et civiliseret miljø.



    :clap: :clap: :clap: :clap: - fandeme så... ;) - Kan gå med til at man bevarer nogle af bygningerne - men ned med alt det ulovlige pis og ud med hele banden - så kan de fandeme leje det ud via et bolig selskab eller noget.... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det har jeg.


    Sådan en gang pothoveder og skattesnydere skal sgu straffes.


    Riv lortet ned, udslet det hele og lav ordentlige boliger til almindelige mennesker, så vi kan få et civiliseret miljø.


    Kender en der er boss i en Nodea, som bor der inde ... ;) .... Han betaler vist RIGELIGT i skat med den løn han får ... :)) ....og nej han har aldrig røget fed.


    Men hver sin mening om tingene... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Kender en der er boss i en Nodea, som bor der inde ... ;) .... Han betaler vist RIGELIGT i skat med den løn han får ... :)) ....og nej han har aldrig røget fed.


    Men hver sin mening om tingene... ;)


    der er forskel på ejendomsskat m.m. og alm. skat .. men det håber jeg du ved vel.
    Så skattesnydere er de sq.

  • Hvorfor skal min mor og far betale flere tusind kroner i ejendomsskat, når dem i "fristaden" ikke skal ?(


    Hvorfor skal vi have en fristad ?( Hvilken nytte har jeg som borger i Danmark af den ?(



    Vi lever i et civiliseret samfund, hvor alle råber om lige ret til hvert et menneske. Dem i "fristaden", de vil sgu ikke betale skat. De har taget sig den ret. Hvorfor skal de have lov til det ?(


    Der er alligevel stor boligmangel i København, så hvorfor ikke udnytte det areal til at skabe boliger. Der er mange familier, som gerne vil have et hus af bo i, men det er for dyrt, så derfor bor de i lejlighed.


    Hvorfor skal "fristaden" være lovløs ?( Hvorfor skal man kunne køne hash i "fristaden" ?( Hash er ulovligt, og sådan er det. Det er lovene, som gør os til et civiliseret samfund. Vi er IKKE et civiliseret samfund, hvis det skal være muligt af købe ulovlige stoffer så nemt som det er.


    Min holdning er meget klar på dette punkt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Avartar
    der er forskel på ejendomsskat m.m. og alm. skat .. men det håber jeg du ved vel.
    Så skattesnydere er de sq.


    Ja, det er der da ... og hvis det endelig kom til at de skulle betale egendomsskat, så ville de fleste nok også gøre det.... Ellers ville der være plads til nogle som ville. Det giver jo ikke folk til at "udslette" Christinia bare pga. det og et par småting..... Vi udsletter jo heller ikke hele Odense fordi der er mange kriminelle børn af familier af udlandsk herkomst i visse områder vel ? ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det er der da ... og hvis det endelig kom til at de skulle betale egendomsskat, så ville de fleste nok også gøre det.... Ellers ville der være plads til nogle som ville. Det giver jo ikke folk til at "udslette" Christinia bare pga. det og et par småting..... Vi udsletter jo heller ikke hele Odense fordi der er mange kriminelle børn af familier af udlandsk herkomst i visse områder vel ? ...


    Det er ulvoligt ikke at betale skat. Det andet er ikke ulovligt.

  • Jeg har stemt Hiv det ned. Har været der, og føler ikke at det er noget jeg har lyst til igen. En flok samfundsnassere og Flower Power Pothoveder der ikke har indset at vi befinder os i de 21 århundrede, og at deres primitive holdninger til tingene ikke holder nogen steder. Jeg så for nylig en udsendelse på DR2 om nogle der som en ment joke "bygger" et hus på Christiania baseret på udtrykket "FRI STAD" hvor der så kommer en helvedes masse beboere fra området der truer med at tæve dem, for at de fandme ikke gider finde sig i at folk diskriminerer deres Stad ved at ubydende mennesker bosætter sig på Christiania uden lov. Det holder simpelthen ingen steder.. Men det er så bare min mening..


    Men var det mig så var lortet blevet ned med det samme. Ser absolut ingen årsag til at de freeloaders skal bosætte sig i deres "eget" kollektive område. At de så tror på at Hash burde lovliggøres er så deres tro, men det ændrer ikke på faktum er det er ULOVLIGT, og at de bitcher over at Politiet laver razzia på dem ofte, synes jeg er alt for jammerligt. Så kan de fandme lære det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det er ulvoligt ikke at betale skat. Det andet er ikke ulovligt.


    Det er ikke ulovligt at være kriminel ?... Ja så... :D


    Kender du nogen der bor inde på staden ? Nej vel ?... Godt så ... Kender nogen der bor der inde og de er aldrig blevet opkrævet egendomsskatter.... Det er jo så skattevæsnets "skyld" .... Jeg brokker mig jo heller ikke hvis told & skat ikke vil trække fra mig et års tid og jeg ved at de ikke kommer året efter med en extra-regning. Det er op til dem at sørge for at det bliver ordnet. Jeg betaler dog min skat når jeg skal og det vil de folk jeg kender der inde også gøre hvis de skulle det, men det er jo så ikke tilfældet...


    Men kan ikke dømme en hel gruppe af mennesker for hver nogle få i den gruppe gør ... Ville jo svare til jeg sagde at alle i Odense er en flok kriminelle bøller... :crazyeyes: ... Eller at alle jyder er gode forretningsfolk... :crazyeyes: ... Alle negere har rytme... :crazyeyes: ... Det holder jo ikke... :]


    Fordomme findes der masser af ...

  • Christiania skal ikke jævnes med jorden, men der skal ændres på tingene. Potten kan de smide af helvede til og de skal osse betale skat som os andre. Det der er ved Christiania er at det er så specielt at der midt i hovedstaden kan ligge et område med græs, træer og specielle bygninger - det er det der skal bevares.

  • Det jeg dog er enig med nogle af jer i er at der findes nogen inde på staden som ødelægger det for de andre ... Sådan er det også "ude" i samfundet .... Tænd for TV´et og man bliver overdynget med "2. generationsindvandre har ...", "Iraker har gjordt ...", "Amerikaner har gjordt ... "


    Hvis politikkerne & politiet vil have sådan noget som hash af vejen eller bragt langt ned, så skulle de tage fat i rockerne, men næ nej ... De har ikke nosser til at VIRKELIG gå efter dem med hånd .... For så ville det jo virke... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af tRuz
    Christiania skal ikke jævnes med jorden, men der skal ændres på tingene. Potten kan de smide af helvede til og de skal osse betale skat som os andre. Det der er ved Christiania er at det er så specielt at der midt i hovedstaden kan ligge et område med græs, træer og specielle bygninger - det er det der skal bevares.


    :clap: :clap: :clap: BRAVO :clap: :clap: :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det er der da ... og hvis det endelig kom til at de skulle betale egendomsskat, så ville de fleste nok også gøre det.... Ellers ville der være plads til nogle som ville. Det giver jo ikke folk til at "udslette" Christinia bare pga. det og et par småting..... Vi udsletter jo heller ikke hele Odense fordi der er mange kriminelle børn af familier af udlandsk herkomst i visse områder vel ? ...


    hmm tja det kan da godt være at den boss du kender ville have råd til det, men så tror jeg også at det er det. Det bliver nok de færreste der har råd til at bo på volden, med de priser grunde idag har.
    Derudover er volden rent faktisk fredet område. Så ikke nok med at de ikke betaler ejendomsskat, de overtræder også fredningsloven, som alle andre pænt må acceptere.

  • Irak og USA er ikke, som dansker, mit problem. Mit problem er "fristaden", da den ligger i Danmark.


    Og Gril, det ændre stadig ikke på at de ikke betaler ejendomsskat. Det ændre ikke på, at hashen stadig vel være der. Det ændre ikke på, at arealet vil kunne udnyttes til boliger.


    Det lader jo også til, at du kender alle pothoveder derinde, siden du ved jeg ingen kender :] Meget dygtigt :lame: