Windows 10 opdatering

  • Hvis indstillingerne i registreringsdatabasen ikke er nok for dig, så prøv never10


    Til tider kan det ske at Microsoft i deres evige iver for at få dig til at opgradere overskriver regedit indstillingerne efter "vigtige" opdateringer.


    never10 laver ikke blot ændringer i registreringsdatabasen, men slår også kendte "vigtige" (læs: win 10 nagging) opdateringer fra.


    Desuden kan programmet rydde op efter et tidligere forsøg på at hente installationsfiler til win10... hvilket kan fylde 6-8 GB i sig selv.


    Har brugt det på min flåde af maskiner, og siden da ingen win10 nag, og intet vedrørende win10 på mit system.


    hvis du skal bruge det i IT-afdelingen, er der også nogle cmd kommandoer med, hvis du vil disable win 10 på mange maskiner :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Den lille agent til Windows 10 stopper den 29 juni så det er da ikke så længe til, man skal bare være lidt opmærksom på at Microsoft har lidt planer om igen at "tvinge" Windows 10 ud til de brugere som ikke har fået det installeret endnu.


  • Hvis jeg opgraderer fra Win 7 til 10 skal jeg så geninstallerer alle mine programmer igen?


    Hvis du vælger ren "opgrader" så vil alle dine filer, programmer m.m være med men hvis du vælger at installer windows 10 uden at beholde dine data så nej men du skulle gerne få valg muligheden.

  • Tak for svar.
    Ja nyinstallation så er et helt forfra, men jeg tænker tage den 'tvungen' opgradering inden fristen udløber.

  • Tak for svar.
    Ja nyinstallation så er et helt forfra, men jeg tænker tage den 'tvungen' opgradering inden fristen udløber.


    Den via Windows update spørger dig enten eller osse opgrader den bare.


    Den bærbar jeg gjorde det på igår opgraderede af sig selv og efterlad alt som det var har alle de maskiner gjort hvor jeg har fortaget updatering fra Windows 7 / 8.1 til Windows 10.

    • Min HTPC blev væsentligt langsommere efter opgradering (kunne fx ikke længere afspille YouTube videoer flydende)
    • Windows Media Centeret (som jeg bruger) forsvandt
    • Norton antivirus (som jeg bruger) arbejder dårligt sammen med Edge
    • Jeg bryder mig ikke om alle de fliser på startmenuen, det er en stationær med tastatur og mus og ingen touch skærm
    • I den korte periode jeg brugte Windows 10 blev jeg rævnligt bombarderet med Microsoft/MSN news og alt muligt andet Microsoft shit, og det ønsker jeg ikke
    • Jeg skal sætte mig ind i en masse settings så jeg kan bevare mit privatliv og Microsoft ikke får alle mulige oplysninger om mig.


    Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om....
    - Ikke alt der er gratis er godt.

  • #13


    Allerførst så kunne du jo sætte din maskine op til at bruge explorer som standard, i stedet for Edge, så burde det problem være afhjulpet m.h.t. Youtube og Norton.


    Du kunne jo bruge MPC til at afspille ting fra internettet.


    Gider du ikke fliserne, så installer classic shell, og alt minder om win 7.


    Hypen om hvad Microsoft indsamler af oplysninger, er vildt overdrevet, og er langt mindre end hvad Google ved om dig, som de sælger videre.


    "Problemerne" som du sidder med i win 10, kan alle afhjælpes indenfor 5 minutter, så det er da til og gå ligetil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • De fleste af dine klager kan fikses med et værktøj på 5sek. :whistling:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #14, #15 og #16 - det lyder da skide fedt. Jeg ved bare ikke hvilket værktøj I taler om - for jeg har ikke sat mig ind i det - jeg havde Win10 på min HTPC i en måneds tid, men valgte at lægge det Image jeg havde taget af min Win7 opsætning tilbage på maskinen.


    Jeg benægter ikke at der kan være en fremtid i Win 10 og tænker da også lægge det på min daglige maskine (næppe på HTPC'en igen).


    Jeg skal bare have sat mig ind i hvordan jeg bibeholder mest mulig Win7 look og feel på Win10.


    Kom endelig med forslag til værktøj, eller guides, de vil blive modtaget med kyshånd!


    Min daglige PC er særdeles veludrustet så den kan klare det meste; Asus Z170-A, Intel 6700k, 16 GB ram (32 GB når jeg skifter til W10), diverse Samsung SSD'er bl.a. en 950 pro til boot. Softwaren er fx MSOffice, Norton IS2015, Chrome, Corel Draw og Paint, Cyperlink PowerDVD, hele SlySoft serien, Nero og mange flere.