Windows 7/8 installering fejler

  • Hej Tweakers!


    Jeg har netop erhvervet mig en ny (brugt) computer, hvor jeg selvfølgelig gerne ville have noget windows på. Jeg har 8eren som original, men det vil bare ikke installeres.


    Det er den klassiske fejlkode 0x80070570. Efter jeg har googlet og brugt de seneste 10 timer, på at fejlfinde og prøve at geninstallere, er jeg ved at give op. Jeg har gjort alt, hvad jeg har læst mig frem til


    Endda forsøgt at ty til ulovlige midler, og hente diverse versioner af windows online - lige meget hjælper det, samtlige versioner det forsøgt med, gir mig samme fejlkode. ;(


    Nogen der har gode råd eller en direkte løsning?


    //Stefan

  • Et par metoder fundet her og der:


    Skift jumperne på dit/dine drev (CD/DVD) og sæt dem til CS (Cable Select).
    Hvis du får fejlen igen, så lad være med at genstarte computeren. Gå i stedet tilbage til starten og prøv igen. Det har løst dette problem for mange.
    Prøv at fjerne én ram-blok ad gangen og installér igen, og se om det fjerner fejlen.



    Håber det hjalp!

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Jeg har prøvet med 3 forskellige cdrom drev, jeg har prøvet at tage rom klodserne ud, skiftet dem på kryds og tværs i portene, jeg har prøvet at tage alt unødvendigt hardware uden, jeg har prøvet at installere via USB - brændt nye skiver via deres DVD loader, på almindelig vis ...


    Jeg vil gå så langt og sige at jeg har prøvet alt - pånær skiftet harddisken ud, men den burde vel ikke være problemet, i og med den gerne vil pakke ud - noget af installationen?


    Tidligere ejer er spurgt, og han har aldrig haft installations problemer .. Computeren er transporteret fra ham og hjem til mig, forsigtigt i en bil..

  • Jeg tror nu godt problemet kan være harddisken. Du har ikke en anden, gammel én som du kan prøve i stedet? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Jeg vil tjekke harddisken hvis jeg var dig. Netop det der har jeg oplevet pga en ustabil disk.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Det kan også være PSU som ikke er stabil nok, dårligt Sata-kabel og defect dvd-drev, prøv om du kan låne af en ven og så prøve at skifte en af tingene ud af gangen og se om du kan finde fejlen =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW